طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان

متخصص زنان و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در ارتباط با مراقبت‌های بعد از زایمان در بیمارستان طالقانی، گفت: در این بیمارستان، بالاترین سطح مراقبت‌های بارداری به مادران ارائه می شود.

طراحی سامانه مراقبت از مادران پرخطر برای زایمان

 آزاده شعبانی متخصص زنان در آستانه برگزاری سومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی و نازایی که در روزهای ۱۶ الی ۱۸ بهمن ماه در تهران برگزار می شود، از طراحی سامانه ای به منظور شناسایی و مراقبت از مادران پرخطر در بیمارستان طالقانی خبر داد و افزود: این سامانه به منظور هماهنگی با سایر بخش ها برای مراقبت از مادران پرخطر راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به وجود اتاق های اختصاصی زایمان در بیمارستان طالقانی، ادامه داد: در این بیمارستان، برای مادران باردار، کلاس های آمادگی قبل از زایمان برگزار می شود که زوجین می توانند از آموزش های این کلاس ها برخوردار شوند.

این متخصص زنان، افزود: بیمارستان طالقانی از معدود مراکز درمانی است که دارای مرکز زایمان بی درد است که با پوشش بیمه ای افراد به صورت رایگان صورت می گیرد. 

شعبانی اظهار داشت: خدماتی همچون بی دردی نخاعی، رایحه درمانی، موسیقی درمانی ویا سایر روش های بی دردی برای امکان زایمان بی درد به مادران ارائه می شود.

وی با اشاره به موضوع افسردگی بعد از زایمان، گفت: در کلینیک بعد از زایمان، مشاوره های روانپزشکی برای مادران پس از زایمان ارائه می شود. در این کلینیک، همکاران گروه اطفال، روانپزشکی و زنان، حضور دارند و خدمات مورد نیاز را به مادر و نوزاد ارائه می دهند. به طوری که یکی از موضوعات، بررسی کیفیت شیر دهی مادر است. ضمن اینکه نوزاد نیز معاینه شده و مادر تحت نظر روانپزشک کلینیک ویزیت می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین به وجود کلینیک یائسگی برای ارائه خدمات به خانم ها در دوران یائسگی اشاره کرد و افزود: در این کلینیک ضمن انجام تست های غربالگری مورد نیاز، با کمک همکاران طب سالمندی، کیفیت زندگی این افراد مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

شعبانی، از بیمارستان طالقانی به عنوان یک مرکز درمانی ارجاعی در کشور نام برد و گفت:  درصد زیادی از مادران باردار که به این مرکز ارجاع می شوند، در دسته مادران پرخطر قرار دارند که خدمات مورد نیاز برای زایمان موفق به آنها ارائه می شود.

این متخصص زنان در خصوص وضعیت زایمان های سزارین و طبیعی در بیمارستان طالقانی، افزود: در این مرکز حدود ٧٠ درصد  مادرانی که تا کنون سابقه سزارین نداشته اند،  با کمک انواع روش های بی دردی موفق به انجام زایمان طبیعی می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها