چرا زانو تق تق می کند

حتماً در بعضی مواقع برای شما هم اتفاق افتاده است که زانوهایتان صدا دهند. این صدا کریپتوس نیز نامیده می شود و با تمرینات ورزشی درمان می شود. این صدا پیر و جوان نمی شناسد و در هر سنی ممکن است رخ دهد.

چرا زانو تق تق می کند

در حال نشستن، دراز کشیدن روی مبل، هنگام بالا بردن پاها، سوار شدن به هواپیما، بالا رفتن از پله ها و حتی پیاده روی صدای بلند شکستگی یا ترکیدن و یا تق تق می شنوید. اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا زانوهایتان صدا می دهند؟ این صدا به علت سایش غضروف مفصل ایجاد می شود و می تواند نشانه آرتروز و ساییدگی مفصل زانو باشد. معمولا این صداها زمانی شنیده می شوند که مفاصل زانو دچار کشیدگی شوند و یا در محل مناسبی نباشند که متأسفانه بسیار شایع است. بعضی اوقات این صداها با درد نیز همراه است. اگر این اتفاق تنها بعضی اوقات رخ می دهد، جای نگرانی ندارد.

اما اگر به طور مرتب این صداها را می شنوید و همراه با صدا احساس ورم و درد زیادی در زانوی خود دارید، کشف علت و یافتن راه حل مناسب، مهم و ضروری است. بهتر است این افراد با انجام راهکارهای مناسب، زانوی خود را تقویت کنند.

این صدای طولانی مدت در زانوها می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد

محققان کالج بیلور در ایالات متحده، مطالعه ای را در میان گروه بزرگی از افراد انجام دادند که زانوی آن ها به طور مرتب تق تق می کرد. این تحقیقات نشان داد 75 درصد از این افراد مبتلا به آرتروز یا ورم مفاصل بودند، به این معنی که مفاصل آن ها ساییده شده بود. علاوه بر این، این مطالعه همچنین نشان داد افرادی که تنها گاهی اوقات دچار تق تق زانو می شوند، دو برابر بیشتر احتمال دارد تا طی یک سال آینده به آرتریت دردناک مبتلا شوند و این اتفاق بسیار ناخوشایندی است. خوشبختانه، چند روش وجود دارد که بتوانید خطر ابتلا به آرتروز را کاهش دهید.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این راهکارها را معرفی کنیم.

خوشبختانه با داشتن این مشکل دنیا به پایان نمی رسد. راهکارهایی وجود دارد که با انجام آن ها می توانید خطر ابتلا به آرتروز یا آرتریت را به حداقل برسانید. حداقل هر روز مقداری فعالیت فیزیکی داشته باشید. این کار را می توانید به سادگی با پیاده روی یا دوچرخه سواری روزانه انجام دهید. تمرین اسکوات همچنین می تواند به افزایش انعطاف پذیری زانوها کمک کند.

آیا می خواهید یک تمرین سنگین را شروع کنید؟ اگر زانوهایتان دائما صدا می دهند، حتما قبل از شروع ورزش، نرمش و گرم کردن را انجام دهید تا به زانوهایتان آسیب نرسد.

به یاد داشته باشید که این اطلاعات، جایگزینی برای مشاوره پزشکی حرفه ای نیستند. در صورت لزوم، لطفاً به پزشک خود مراجعه کنید. پزشک زانوی بیمار را بررسی خواهد کرد و بر اساس شرح حال بیمار، علت دقیق صدای زانو را تشخیص می دهد. در برخی موارد از روش تصویربرداری داخل مفصل و اشعه ایکس نیز استفاده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها