باورهای قدیمی مشترک در مورد درد مفاصل

وقتی صحبت از درد مفاصل می شود، تقریباً به همان اندازه که فکر می کنیم برای کاهش آن کاری انجام نمی دهیم. اطلاعات غلط زیادی در مورد درد مفاصل وجود دارند. چه فعالیت هایی موجب درد مفاصل می شود و چه چیزهایی بر آن تأثیر می گذارد؟ بدون درک صحیح از درد مفاصل، نمی توان تشخیص صحیحی را دنبال کرده و یک برنامه درمانی را تهیه کرد. اولین قدم تشخیص حقایق در مورد درد مفاصل بر اساس مستندات قدیمی است.

باورهای قدیمی مشترک در مورد درد مفاصل

در اینجا تعدادی از مستندات در مورد  درد مفاصل ارائه شده که احتمالاً واقعیت دارند. اما چگونه ممکن است تشخیص یا معالجه این عارضه ها  تحت تأثیر این مستندات قرار داشته باشند.

1. فقط افراد مسن درد مفاصل دارند

این یکی از مشکلات مفاصل است که به راحتی می توان درک کرد، زیرا برخی از انواع دردهای مفاصل مانند استئوآرتریت به دلیل فرسودگی بدن شکل می گیرند. در هر زمان درد مفاصل، ساییدگی و پارگی می تواند ایجاد شود، اما گاهی این عارضه ها به علت بالا رفتن سن می‌باشند.

بعضی چیزها بخشی از پیری هستند. موهای خاکستری و بازنشستگی. اما درد مفاصل یکی از این موارد نیست. با خوردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم از خود مراقبت کنید، در این صورت می توانید مطمئن شوید که اثرات درد مفاصل شما قابل کنترل می شوند.

در حالی که شما نمی توانید درد مفاصل را درمان کنید، اما می توانید علائم را کاهش داده، پیشرفت آن ها را متوقف کرده و در بعضی موارد آن را به طور کلی از بین ببرید.

2. همه دردهای مفاصل یکسان هستند

این باور ساده  موجب شده، بسیاری از افراد بدون درمان رنج ببرند. آن ها درک نمی کنند که بیش از 100 نوع درد مختلف مفاصل با علایم جداگانه وجود دارد. با این درک، می توان یک تشخیص مناسب و درمانی که  علائم را کاهش دهد، پیگیری کرد.

به عنوان مثال برخی از متداول ترین انواع درد مفاصل حتی یکسان نیستند. استئوآرتریت به دلیل سایش و پارگی مفاصل و استخوان ها یک مشکل دژنراتیو است، در حالی که روماتوئید و درد مفاصل نوجوانان از بیماری های خود ایمنی محسوب می شود. با مراجعه به  پزشک برای تشخیص صحیح، درمانی را که باید انجام شود دریافت خواهید کرد. ممکن است فکر کنید که در هنگام ابتلا به این بیماری، درد مفاصل (استئوآرتریت) را تجربه کرده اید.

وقتی می دانید که تمام درد مفاصل یکسان نیستند، درمورد علت دقیق درد مفاصل خود کوشا تر خواهید بود.

3‌. ورزش درد مفاصل را بدتر می کند

زمانی هنگام شروع درد مفاصل به بیماران توصیه می شد از ورزش کردن پرهیز کنند. البته این برمی گردد به روزهای اولیه درمان درد مفاصل. شما به دلیل فرسودگی بر روی مفاصل خود درد و التهاب دارید، بنابراین چرا با ورزش بیشتر به این فرسودگی اضافه کنید؟ اما در واقعیت ورزش می تواند به کاهش درد و التهاب رایج در بسیاری از انواع درد مفاصل کمک کند.

درست است که برخی از انواع درد مفاصل وجود دارند که ورزش های خاص می توانند علائم را تشدید کنند. در این مواقع باید  از ورزش کردن خودداری کرد. موسسات ملی بهداشت تمرینات کم ضربه مانند شنا و پیاده روی را برای کاهش درد و تقویت عضلات اطراف مفاصل شما توصیه می کنند.

4. درد مفاصل می تواند شما را به صندلی چرخدار هدایت کند

این یکی از بدترین باورهایی است که می توان تصور کرد. ممکن است یکی از اطرافیان شما به دلیل تشخیص نادرست درد مفاصل، رعایت نکردن رژیم و تمرین مناسب و منظم روی ویلچر نشسته باشد. این امر موجب شده، تا شما به این باور برسید که درد مفاصل در نهایت موجب از کار افتادگی وناتوانی دایمی خواهد شد.

اما اگر ما در مورد بسیاری از اشکال درد مفاصل  بیشتر بدانیم، تشخیص دقیق تری را دریافت خواهیم کرد و برنامه درمانی مناسب را شروع خواهیم کرد. هنگامی که این درمان با یک رژیم غذایی سالم و درمان های تکمیلی مانند ماساژ درمانی و طب سوزنی همراه باشد، می توانید علائم درد را تسکین داده یا از بین ببرید.

بدن خود را بشناسید و علائم درد مفاصل را زود و به موقع تشخیص دهید تا بتوانید از تحقق این باور جلوگیری کنید.

5. هوای گرم برای درد مفاصل بهتر است

این باوری است که هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد. اغلب معتقدیم که هوای سرد می تواند علائم درد مفاصل را بدتر کند زیرا می دانیم هوای سرد ماهیچه ها و مفاصل را منقبض می کند که این برای درد عضلات و مفاصل بسیاردردناک است. هوای گرم جریان خون در عضلات را بهبود می بخشد و باعث کاهش سفتی و تسکین درد عضلات می شود.

اما اگر از نوع خود ایمنی درد مفاصل رنج می برید، باید علائم دیگری را که ممکن است با تغییر آب و هوا بهبود یافته یا بدتر شوند را در نظر بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها