یک سوم اقتصاد جهان در دست چین و هند

مرکز تحقیقات اقتصادی ژاپن گزارش داد تا سال ۲۰۶۰ چین و هند ۳۵ درصد از کل اقتصاد جهانی را در دست خواهند گرفت.

یک سوم اقتصاد جهان در دست چین و هند

مرکز تحقیقات اقتصادی ژاپن پیش‌بینی کرد تا سال ۲۰۶۰ سهم هند و چین از کل تولید ناخالص داخلی جهان به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت و به معادل مجموع تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا و امریکا خواهد رسید.

این اندیشکده واقع در توکیو می‌گوید: سهم چین و هند از کل تولید ناخالص داخلی جهان از ۱۷ و ۴ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۲۰ و ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که چین تا سال ۲۰۳۰ همچنان دومین اقتصاد بزرگ جهان باقی خواهند ماند اما پس از آن از امریکا سبقت گرفته و به بزرگترین اقتصاد جهان بدل خواهد شد.

هند هم تا سال ۲۰۶۰ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل می‌شود.

مجموع سهم امریکا و اروپا از اقتصاد جهانی از ۵۰ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۸ درصد در سال ۲۰۶۰ سقوط خواهد کرد.

گزارش موسسه ژاپنی نشان می‌دهد سهم مجموع کشورهای اروپایی از تولید ناخالص داخلی جهان در سال ۲۰۶۰ کمی بیشتر از هند خواهد بود اما سهم آنها نسبت به سال ۲۰۱۹ به شدت کاهش خواهد یافت.

در حالی که ژاپن زمانی دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رفت اما در آینده بازیگر کوچکتر و ضعیف‌تر در اقتصاد جهانی خواهد بود.

پیش‌بینی‌ها این مؤسسه نشان می‌دهد که سهم اقتصاد ژاپن از کل تولید ناخالص داخلی جهان از ۶ درصد طی سال گذشته به ۳ درصد در سال ۲۰۶۰ خواهد رسید.

گزارش مرکز تحقیقات اقتصادی ژاپن همچنین می‌گوید: روند دیجیتالی شدن که مدتی است آغاز شده و طبیعت صنعتی کشورهای توسعه یافته را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار داده است تا سال ۲۰۶۰ تاثیر شدیدی بر اقتصادهای نوظهور خواهد گذاشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها