جهان با خطر همه‌گیری بیماری‌هایی روبروست

گروهی از محققان هشدار دادند جهان با خطر همه‌گیری بیماری‌هایی روبروست که به کشته شدن میلیون‌ها انسان منجر می‌شود.

جهان با خطر همه‌گیری بیماری‌هایی روبروست

گروهی از کارشناسان بین المللی با بیان اینکه جهان با خطر فزاینده همه‌گیری بیماری‌هایی روبروست که میلیون‌ها کشته به دنبال خواهد داشت و خسارت جدی به اقتصاد جهانی وارد می‌کند، اظهار داشتند: دولت‌ها باید به منظور آمادگی برای مقابله با آن و کاهش خطرات ناشی از این بیماری‌ها تلاش کنند.

به گفته کارشناسان، کنترل بیماری‌های ویروسی مستعد همه‌گیری همچون ابولا، آنفلوآنزا و سارس در جهانی که با بحران‌های متعددی همچون جنگ، دولت‌های شکننده و ناکارآمد و مهاجرت اجباری روبروست به سختی انجام می‌شود.

در گزارش این تیم بین المللی آمده‌است: تهدید همه‌گیری بیماری در جهان یک حقیقت است. پاتوژنی که بتواند به سرعت منتقل شود و گسترش پیدا کند از قابلیت قربانی کردن ده‌ها میلیون انسان، مختل ساختن اقتصاد یک کشور و بی‌ثبات ساختن امنیت ملی برخوردار است.

درحالیکه از سال 2016-2014 همزمان با شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا برخی از دولت‌ها و سازمان‌های بین المللی تلاش‌هایی در جهت آمادگی با شیوع بیماری‌ها داشته‌اند این اقدامات کافی نبوده‌است.

به گفته کارشناسان فقر از جمله عوامل مهم در شیوع بیماری‌های عفونی است و به فراهم ساختن شرایط برای همه‌گیری بیماری‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ژاپن تودی، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) از دولت‌ها درخواست کرده تا از شیوع و همه‌گیری بیماری‌هایی که در گذشته شاهد آن بوده‌اند درس گرفته و با سرمایه‌گذاری در بخش نظام سلامت به پیشرفت‌های چشمگیری در این رابطه دست پیدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها