جداسازی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری

رئیس کل بانک مرکزی از جداسازی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری به عنوان یکی از برنامه‌های این بانک خبر داد و به تشریح دلایل محدودیت تراکنش‌های بانکی پرداخت.

جداسازی حساب‌های بانکی شخصی و تجاری

رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با هدف تداوم حمایت و پشتیبانی نظام بانکی از فعالان اقتصادی و توسعه کسب و کار و فعالیتهای شفاف در کشور یکی از اقدمات بر زمین مانده و بسیار مهم بانک مرکزی، برای جلوگیری از پولشویی و سفته‌بازی، اعمال نظارت موثر و مبتنی بر اصول بانکداری مدرن، بر حجم، دلیل و ذینفعان تراکنش‌های پولی در شبکه بانکی است.

پس از اعمال موفق کنترلهای لازم در تراکنش از طریق پوزهای بانکی، محدودیت پشت‌نویسی چکهای تضمینی، تعیین سقف برای تراکنشهای غیرحضوری بین‌بانکی(ساتنا) و درون بانکی، دیروز و در ادامه اقدامات اصلاحی برای مبارزه با پولشویی، تصمیم بانک مرکزی، مبنی بر ضرورت ارائه اسناد مثبته برای انتقال وجوه بیش از یک میلیارد تومان در درون بانکی و بین‌بانکی(ساتنا) را به کلیه بانکها ابلاع کردم. این اقدامات، جهت ساماندهی نقل و انتقالات پولی و نظارت کامل بر چرخه ریال ادامه خواهد یافت.

در هیج کشوری مقام ناظر بانکی اجازه نمی‌دهد که نقل و انتقال بانکی، بدون مستندات و اطلاع بانک از مبداء و مقصد و دلیل انتقال وجوه و ذینفعان، انجام گیرد. قدم بعدی بانک مرکزی، جداسازی حسابهای شخصی و تجاری است. با تشدید نظارت، درجه توفیق سیاست پولی هم بهبود خواهد یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها