واقعیاتی جالب درباره گاو که شاید ندانید

بیشتر مردم فکر می کنند که گاوها چهار معده دارند. در واقع درست نیست آنها فقط یک معده با چهار قسمتی دارند - شکمبه ، رتیکول یا نگاری ، هزار لا و شیردان. این به آنها امکان می دهد ماده گیاهی سختی را که هضم آن قابل هضم نیست هضم کنند .

واقعیاتی جالب درباره گاو که شاید ندانید

حاملگی گاو به همان میزان زمان بارداری انسان ، نه ماه طول می کشد.

در سال 2009 ، تیمی از محققان انستیتوی ملی بهداشت و وزارت کشاورزی ایالات متحده اعلام کردند که آنها با موفقیت نقشه ژنوم گاو را تهیه کرده اند. نتایج؟ گاوها حدود 22000 ژن دارند و تقریبا 80٪ از آنها با انسان به اشتراک گذاشته می شوند. (10٪ دیگر با سگ و جوندگان به اشتراک گذاشته می شود.)

رنگ قرمز گاوها را عصبانی نمی کند. در واقع ، گاوها به رنگ قرمز مایل به سبز هستند! در گاوبازها ، حرکت شنل است که توجه گاو را جلب می کند ، نه رنگ.

گاوها می توانند بیش از 20 سال زندگی کنند (گرچه گاوهای شیری به ندرت در این مدت طولانی زندگی می کنند ، و گاوهایی که برای گوشت پرورش می یابند خوش شانس هستند که 2 سال عمر کنند). اگر شاخ دارند ، می توانید با اندازه آن سن آنها را حدس بزنید.

متوسط ​​گاو در روز فقط حدود چهار ساعت می خوابد.

اولین گاوهای آمریکایی در سفر دوم خود با کریستوفر کلمبوس وارد شدند.

گاوها هر روز معادل یک وان حمام پر از آب می نوشند.

گاوهای هلشتاین ممکن است دست نداشته باشند ، اما "اثر انگشت" منحصر به فرد خود را دارند. هیچ دو گاو دارای لکه های یکسان نیستند!

در سراسر جهان بیش از 800 نژاد گاو مختلف وجود دارد.

گاوها دوست دارند که در کنار خانواده خود بخوابند ، و چیدمان خواب با توجه به درجه افراد در سلسله مراتب اجتماعی مشخص می شود.

گاوها هنگام حل مشکلات هیجان زده می شوند. هنگامی که با این مشکل روبرو می شوید که چگونه دری را برای رسیدن به غذا باز کنید ، ضربان قلب آنها بالا می رود ، امواج مغزی آنها هیجان نشان می دهد و برخی حتی به هوا می پرند.

گاوها مادران فداکار هستند و شناخته شده است که برای پیدا کردن گوساله های خود مایل به طی مسافت های زیاد هستند.

گاو حس بویایی عالی دارد. آنها می توانند بوها را تا پنج مایل دورتر تشخیص دهند. آنها همچنین می توانند صداهای با فرکانس پایین و بالا را فراتر از توانایی انسان بشنوند.

گاوها مانند انسانها ، دوستی نزدیک دارند و تصمیم می گیرند که بیشتر وقت خود را با 2-4 فرد بگذرانند . آنها همچنین سالها کینه به دل داشته باشند و ممکن است افراد خاصی را دوست نداشته باشند .

هنگامی که گاوها غذا را هضم می کنند ، تخمیر منجر به مقدار زیادی متان می شود . گاوها روزانه 250 تا 500 لیتر (و بنا به برخی حسابها تا 1000 لیتر) گاز تولید می کنند .

هندوها بر این باورند که گاوها مقدس هستند و قوانین سخت گیرانه ای برای محافظت از آنها وجود دارد. سخت ترین حالت از کشور مرکزی هند مادیا پرادش است ، جایی که هر کس محکوم به قتل یک گاو یا گرفتن آن در جایی برای کشته شدن شود ، می تواند تا هفت سال در زندان باشد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها