چرا نباید در سفر فست‌فود خورد؟

با اینکه یکی از لذت های سفر خوردن غذا مخصوصا فست فود است ولی باید بدانید که مصرف فست فود در سفر توصیه نمی شود.

چرا نباید در سفر فست‌فود خورد؟

خدیجه میرزایی استاد عضو هیت علمی دانشکده تغذیه دانشگاه تهران با اشاره به لزوم رعایت نکات غذایی و بهداشتی از سوی مسافران تابستانی برای داشتن سفری مطلوب گفت: رعایت این اصول برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های گوارشی و عفونی چه در طول زندگی عادی و چه در سفر ضروری است.

میرزایی استفاده از رستوران های معتبر و بهداشتی را یکی از مهم ترین معیارها برای پیشگیری از بیماری ها خواند و اظهار داشت: اصلی ترین نکته بهداشتی در سفر عدم استفاده از رستوران های بین راهی و نامناسب است.

وی ادامه داد: چراکه این دسته از رستوران ها به دلیل عدم استفاده از مواد غذایی مرغوب و رعایت نکردن کامل نکات بهداشتی یکی از اصلی ترین علل ابتلا به انواع بیماری های عفونی و گوارشی هستند.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه مسافران تا حد امکان از غذاهای فست فود در سفر استفاده نکنند، عنوان کرد: استفاده از این غذاها نیز به دلیل داشتن مواد نگهدارنده و آلودگی برای سلامت بدن ضرر خواهند داشت.

میرزایی درخصوص انتخاب نوع غذا در رستوران ها نیز تصریح کرد: توصیه می شود مسافران بیش تر از غذاهای کاملا پخته شده که احتمال آلودگی کم تری دارند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده از گوشت های نیم پخت و سبزیجات خام به دلیل احتمال داشتن آلودگی برای مسافران به ویژه برای کودکان و افراد مسن خطرناک خواهد بود.

این استاد دانشگاه بابیان اینکه بهتر است مسافران از میان وعده ها و خوراکی های خانگی استفاده کنند، تصریح کرد: خوراکی هایی ازجمله آجیل، میوه های خشک، لقمه ها و نوشیدنی های خانگی به دلیل نداشتن مواد

نگهدارنده و افزودنی برای سلامت بدن ضرر نداشته و بهترین میان وعده محسوب می شوند.

میرزایی برعدم استفاده از چیپس و پفک به دلیل احتمال ایجاد اختلالات گوارشی نیز تاکید کرد.

وی توضیح داد: مسافران به معتبر بودن و بسته بندی کامل لبنیات نیز توجه داشته و از مصرف لبنیات نامعتبر خودداری کنند.

این استاد تغذیه به شست وشوی صحیح میوه ها در سفر نیز تاکید و عنوان کرد: درصورت استفاده از میوه آن را به طور کامل ضدعفونی کرده و از تاحد امکان از آب میوه های طبیعی که رنگ های اضافی ندارند استفاده شود.

میرزایی با بیان اینکه رعایت این اصول به پیشگیری از بیماری های عفونی و اسهال مسافرتی کمک می کند، خاطرنشان کرد: درصورت ابتلای مسافران به اسهال مسافرتی نیز آب و مایعات به مقدار کافی مصرف شده و به نزدیک ترین مرکز درمانی برای ارزیابی این اختلال مراجعه شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها