برندهای معروف لوازم کوهنوردی

افرادی که علاقه مند به طبیعت گردی و کوهنوردی می‌باشند و یا آنهایی که تازه می خواهند این فعالیت را آغاز کنند برای خرید وسایل ورزشی خود دچار مشکل می‌شوند و نمی‌دانند که چه وسایلی را لازم است از چه برندهایی خرید نمایند . البته نمی توان فقط به یک برند اکتفا نمود و همه وسایل ورزشی را از یک فروشگاه خرید.

برندهای معروف لوازم کوهنوردی

معروف ترین کوله پشتی در ایران؛ دیوتر

دیوتر که یک برند آلمانی می باشد دارای کوله پشتی های تخصصی برای کوهنوردان است تاسیس و تاریخچه آن به سال ۱۸۹۸ برمی گردد او در ابتدا شرکت خود را در زمینه ارسال مرسولات پستی آغاز کرده بود و امروزه به یکی از بزرگترین برندهای لوازم کوهنوردی تبدیل شده است بعد از تولید وسایل کوهنوردی شروع به تولید قایق ، پارچه های بادبانی ، کرباس ، پارچه کتان و محصولاتی از این قبیل روی آورد.

در سال ۱۹۱۰ اولین کوله پشتی کیسه و چادر های ذخیره نظامی و ارتشی را طراحی کرد در آن زمان کسانی که به کوهنوردی و طبیعت گردی می‌رفتند از این محصولات  استفاده نمی کردند تا سال ۱۹۲۸ که ویلی ریکمر برای خریداری وسایل تخصصی به پامیر رفت و برند دیوتر به صورت تخصصی کوله پشتی را برای ویلی طراحی نمود و همچنین در کنار آن ساک و چادری را طراحی کرد و به او داد .

با این تبلیغ موجب شد که برند دیوتر در جهان شناخته شود پس از آن افرادی که می خواستند به ایگر یا نانگاپاربات  بروند برای اینکه این منطقه ها بسیار مرگبار و خطرناک بود از برند مطمئن دیوتر استفاده می‌کردند. دیوتر در کوله پشتی های خود در ناحیه کمر پوشش توری ایجاد کرد که این اتفاق در سال ۱۹۸۴ رخ داد و همچنین کیسه خواب نیز تولید نمود امروزه برند دیوتر با طبیعت گردان و کوهنورد های بسیار زیادی از سرتاسر دنیا کار می کند و آنها تبلیغ این برند را می کنند .

محصولات تولید شده توسط برند دیوتر

روکش کوله پشتی

انواع کوله پشتی با سایزهای متفاوت

بطری و قمقمه

کیف و ساک

کیسه خواب

برند اسکارپا معروف ترین تولید کننده کفش

اسکارپا که کمپانی ایتالیایی می باشد در سال ۱۹۳۸ وارد رقابت در زمینه مسایل کوهنوردی و طبیعت گردی شد از جمله محصولات تخصصی این شرکت کفش های کوهنوردی عمومی باشد این کفش ها را می توان در زمینه خود کم نظیر و حتی بی نظیر دانست او توانست در تمام این سالها کفش‌های پیاده‌روی را تولید کند که  در جهان بی همتا می باشد کفش های برند اسکارپا بسیار گران می باشد .

محصولات تولید شده توسط برند اسکارپا

کلاه کوهنوردی

کفش کوهپیمایی

کفش صخره نوردی

کفش یخ نوردی

کفش کوهنوردی سنگین

کفش برف نوردی

کفش پیاده روی

کفش های دویدن در کوه و تپه

لباس

تیشرت برای کوهنوردی

انواع بند کفش

برند لوا

این برند متعلق به آلمان می باشد در قرن بیستم فعالیت خود را آغاز نمود و ابتدا با کفش‌های آکسفورد شروع به پیشرفت کرد و در سال ۱۹۳۰ کفش های سپاهیان پیاده‌نظام و پوتین برای کوهستان را تولید کرد .موسس شرکت لوا لورنز واگنر می باشد که پس از مرگ او همسر و دخترش این برند را نگه داشتند.

امروزه برند لوادر بین وسایل کوهنوردی دارای جایگاه بالایی می باشد همچنین کفش هایی که تولید می‌کند در مقابل آب و رطوبت به صورت عایق عمل می کند همچنین دارای انعطاف بسیار زیاد و مقاومت در برابر سرما با حفظ شکل است در سال های بعد کمپانی به نام دولومیت شرکت لوا را خریداری نمود و کفش های اسکی نیز به آن اضافه کرد که دارای ایزو ۹۰۰۱ می باشد .

محصولات تولید شده توسط برند لوا

کفش پیاده روی در کوه

کوله پشتی

کفش صخره نوردی

برند سالیوا

این برند آلمانی می باشد که در زمینه لوازم کوهنوردی بسیار خوب توانسته است در بازار رقابت ظاهر شود و فعالیت خود را از سال ۱۹۳۵ آغاز نمود و همچنین وسایلی همچون کوله پشتی ، توپ های چرمی فوتبال ، کیف دوربین تولید نمود اما در نتیجه حامی کوهنوردانی چون هرمان هابر شد به همین دلیل شروع به تولید پیچ های مخصوص یخ نوردی نمود و همچنین کرامپون مخصوص کفش را تولید کرد .

شکل برند سالیوا شبیه به عقاب در حال پرواز است.

محصولات تولید شده توسط برند سالیوا

چادر مسافرتی

انواع کاپشن کوهنوردی

کرامپون مخصوص کفش کوهنوردی

انواع کارابین های کسب و درآمد

کلاه ایمنی کوهنوردی و غارنوردی

انواع کارابین های سبک و کارآمد

برند ویبرام

این برند که متعلق به کشور ایتالیا می باشد در سال ۱۹۳۷ فعالیت خود را آغاز نمود و بهترین کفه کفش در کل دنیا را دارد . کفش های ویبرام را با رنگ زرد و نوشته ویبرام در کف کفش می‌توان شناخت ک. فش پنج انگشتی از جمله تولیدات این برند است .

محصولات تولید شده توسط برند ویبرام

کفش ضد آب

کفش پیاده روی

کفش پنج انگشتی

کفش معمولی

کفش کلاسیک زنانه و مردانه

کفش برای دویدن

برند آسولو

این برند ایتالیایی در سال ۱۹۴۶ فعالیت خود را در یک مغازه کوچک آغاز نمود و نام خود را از شهر کوچکی در شمال ایتالیا و در نزدیکی کوه های آلپ گرفته است . خانواده زاناتا در سالهای بعد شروع به گسترش فعالیت خود کردند و بعد از تولید کفش های آماتور شروع به تولید کفش های حرفه ای در زمینه کوهنوردی نمودند و همچنین دو کفش طراحی کردند که نام آنها را یکی شیراز و دیگری کرج گذاشتند  .رنگ سازمانی برند آسولو نارنجی می باشد .

برند کوهسار

کوهسار برندی ایرانی می باشد که از بهترین و بزرگترین برندهای کوهنوردی می باشد کفش های طرح الوند و کفش های طرح ساوالان با یکدیگر متفاوت است .  جالب است که نام کفش های خود را از روی قله های معروف ایران انتخاب کرده است به این صورت می توان گفت که یکی از برندهای بسیار خوب در زمینه تولید وسایل کوهنوردی می باشد و اگر کفش خود را از این برند خریداری کنید قطعا انتخاب مناسب و عالی کرده‌اید .

محصولات تولید شده توسط برند کوهسار

کفش سیمپا

کفش کوه قارتال

کفش سهند

کفش برند آسیا

برند کفش لاوان

برند قایا

یکی دیگر از معروفترین برندهای ایرانی در زمینه تولید وسایل کوهنوردی و طبیعت گردی برند قایا یا گایا کمپانی می باشد که در شهر تبریز ایران است توسط افرادی نظیر جواد نصیرزاده تاسیس شده است همچنین می تواند با برندهای اروپایی رقابت کند کیفیت بسیار بالای آن و قیمت گران محصولات خارجی موجب بالا رفتن طرفداران آن در میان افراد کوهنورد شده است کیسه خوابو لباس های این برند معروف است و شما می توانید برای خرید حضوری  به منیریه بروید و یا می توانید به صورت آنلاین خریداری نمایید .

برند لومر

این برند که یکی از کمپانی های معروف جهان است در ایتالیا می باشد و فردی به نام دیانیسیو مرلو در سال ۱۹۴۸ آن را تولید نمود و سپس شرکت را به پسر و خانواده خود واگذار کرد .

برند لومر دارای وسایل صخره نوردی ، کوهنوردی و طبیعت گردی می باشد همچنین پارچه مخصوص به نام سیمپاتکس تولید می کند که شبیه به پارچه های رنگی و مخملی است که ضد رطوبت می باشد این برند دارای کیفیت بسیار بالا است و به دلیل تنوع در رنگ های آن در بین جوانان محبوبیت بسیار زیادی دارد .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها