این سبزی اشتهایتان را سرکوب می‌کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف تربچه به کاهش اشتهای افراد کمک می‌کند.

این سبزی اشتهایتان را سرکوب می‌کند

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره ترکیبات موجود در تربچه اظهار کرد: این سبزی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱ ، B۲، B۳، B۶، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، اسید فولیک، فسفر، روی، آهن، منگنز، مس، فیبر و آنتوسیانین‌ها است.

او بیان کرد: تربچه حاوی فیبر فراوان است که این فیبر به هضم غذا، افزایش حرکات دودی روده و رفع یبوست کمک می‌کند؛ این سبزی همچنین اشتها را کاهش می‌دهد و احساس سیری را در فرد ایجاد می‌کند.

عظمایی با اشاره به خاصیت چربی سوزی تربچه افزود: این سبزی معده، روده، کبد و کلیه‌ها را پاکسازی و سموم بدن را هم از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌کند؛ تربچه نقش موثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: تربچه کبد و سیستم قلبی و عروقی را تقویت و کیسه صفرا را هم پاکسازی می‌کند؛ این سبزی به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E و آنتوسیانین‌ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

او تصریح کرد: از سایر خواص تربچه می‌توان به تقویت استخوان‌ها، رفع کم‌خونی، نقرس، زردی، بیماری‌های تنفسی و پوستی اشاره کرد؛ مصرف این سبزی همچنین به درمان آرتروز کمک می‌کند.

عظمایی یادآوری کرد: افراد نباید در مصرف تربچه زیاده‌روی کنند، زیرا افراط در استفاده از این سبزی دل‌پیچه و گلو درد را موجب می‌شود.

تربچه نقش موثری در تمیز کردن بدن از سموم و دیگر مواد زائد سلولی دارد؛ فیبر موجود در تربچه با چسبیدن به سموم و مواد زائد، به روند سم‌زدایی بدن کمک می‌کند.

نقش تربچه در حفظ سلامت پوست

ویتامین C یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند است که می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب و پیری ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند؛ تربچه به علت داشتن ویتامین C برای پوست بسیار مفید است؛ آبی که در این سبزی وجود دارد، در مرطوب شدن پوست و سفت ماندن آن موثر است.

تربچه اثر دیورتیک دارد، بنابراین میزان ادرار را افزایش می‌دهد. این ریشه‌ی خوراکی همچنین می‌تواند بدن را پاکسازی و سموم را دفع کند. این سموم اغلب داخل کلیه‌ها هستند، بنابراین تربچه می‌تواند در درمان خانگی اختلالات کلیوی استفاده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها