رنگ درمانی کودک چیست؟

رنگ درمانی یا کروموتراپی یکی از روش های علمی است که با استفاده از رنگ ها بسیاری از بیماری های روحی و روانی را درمان می کنند.

رنگ درمانی کودک چیست؟

اگه کوچولوتون بیحال وحوصله است، موقع حمام و داخل دستشویی از حوله و ابزار نارنجی استفاده کنید. لباس نارنجی باعث پویایی کودک میشود. انتخاب نارنجی برای کودک بی نهایت موثرست. خوردنیهایی مثل پرتقال هم کودک را سرحال میکند. رنگ نارنجی بسرعت در فصل امتحانات بیحالی بچه  ها را از بین میبرد!

اگرفرزندتان کم خونی دارد، میوه‌های قرمز مثل انار، سیب وگوشت قرمز مصرف کنید. مواد قرمز خونسازند!

کودکان مضطرب و افسرده لباس زرد بپوشند. غذاهای زرد بخورند و رنگ زرد را اطراف خود بجویند. رنگ زرد سطح انرژی کودک را بالا برده وضد افسردگی است!

فرزندتان کم خواب است؟ وسایل اتاق خواب کودک را به رنگ بنفش ویاسی درآورید. اسطوخودوس (گل بنفش) زیر بالش کودک بگذارید. رنگ بنفش آرامش دهنده وخواب‌آورست.

اگر فرزندتان مضطرب است از سبز استفاده کنید. سبز رنگ آرامش، سلامت و رشدست وفشارخون را کم میکند. برای همین اتاق عمل به رنگ سبزست. کاهو، کیوی، جعفری و ... آرامبخش وتقویت کننده و تحریک کننده مغز است.

اگر کودکتان در حل ریاضی و مشکلات خوب عمل نمیکند استفاده از رنگ نیلی کمک میکند فرزندتان بهتر بیندیشد وذهنش را آرام میکند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها