با این میوه زخم هایتان را ترمیم کنید

آناناس حاوی ویتامین سی و ترکیبی به نام بروملین است؛ بروملین با کاهش میانجی های درد در ناحیه التهابی و کاهش پروستاگلاندین های التهابی در موضع، سـبب کـاهش درد مـی شـود.

با این میوه زخم هایتان را ترمیم کنید

 آناناس منبع غنی از ویتامین C است و در واقع نیمی از مقدار توصیه شده روزانه یک فرد بالغ را شامل می شود. ویتامین C نیز یک آنتی اکسیدان در آب دارد که با آسیب سلولی مبارزه می کند.. همچنین حاوی ترکیبات متفـاوت از آنزیم های پروتئولیتیک، پروتئـاز، فسـفاتاز، پراکسـیداز، ســلولاز، گلیکوپروتئینــاز و کربوهیــدراتهــا است؛ بروملین با کاهش میانجی های درد در ناحیه التهابی و کاهش پروستاگلاندین های التهابی در موضع سـبب کـاهش درد مـی شـود.

در یـک مطالعـه، اثـرات برومولین بـه صـورت خـوراکی بـا دارونمـا بـر تـرمیم محـل زخم بررسی شد. در این تحقیق مشخص شد که بروملین در کاهش شدت درد موثر است.

به گزارش سیناپرس، به دلیل میزان بالای ضد التهابی و ویتامین C، آناناس می تواند یک درمان خوب برای درمان سرماخوردگی و سرفه های شدید باشد.بروملین التهاب و مشکلات تنفسی را کاهش می دهد.

آنزیم های آناناس التهاب را کاهش می دهند و موکوس اضافی در سیستم تنفسی را تمیز می کنند.دفعه بعد, به جای آب پرتقال, یک لیوان آب آناناس بخورید که بهبودی شما را سریع تر می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها