روی تشک قدیمی نخوابید!

کارشناسان می گویند بهتر است روی تشک قدیمی نخوابید. این کار ممکن است عواقب بدی برای شما داشته باشد. تشک ها با گذشت زمان پر از گردوغبار و عرق می شوند که اینها باعث می شوند شما آلرژیتان بیشتر و دچار مشکلاتی شوید.

روی تشک قدیمی نخوابید!

5 دلیلی که اگر روی تشک قدیمی بخوابید اتفاق می‌افتد

1) آلرژی در اثر گردوغبار

ما انسانها یک سوم از زندگیمان را روی تخت خواب می‌خوابیم، که معمولا بین 7 تا 9 ساعت می‌باشد. با این شرایط، بدن ما پوست مرده و روغن دارد که باعث خطر جذب گردوغبار قرار می‌گیرد. و به همین دلیل که هر چقدر تشک قدیمی تر باشد گردوغبار بیشتری دارد و مسئله ای جدی برای ایجاد آلرژی  و افرادی که دارای آسم هستند.

2) شدت آسم را بیشتر می‌کند

افرادی که از آلرژی گردوغبار و آسم رنج می‌برند با خوابیدن در تشک قدیمی مشکلات تنفسی و گرفتگی بینی را تجربه خواهند کرد. همچنین خوابیدن بر روی یک تشک قدیمی موجب آسم شبانه نمی شود، اما موجب وخیم ترشدن افرادی که به آسم مبتلا می‌باشند.

3) درد گردن و ناحیه پشت

تشک ها هر چقدر قدیمی تر باشند نرم تر می‌شوند و این خود عاملی می‌باشد که فشار بیشتری به ستون فقرات و مهره های کمر و گردن وارد می‌شود. بنابراین حفظ حالت مناسب بدن هنگام خواب در کاهش درد موثر است.

4) استرس را افزایش می‌دهد

برای مقایسه بین کیفیت خواب و رابطه آن با استرس افرادی را در تشک های قدیمی و جدید می‌خوابند. در نتیجه تخت خواب جدید کیفیت خواب افراد را افزایش می‌دهد و ناراحتی های کمر را کاهش و استرس را نیز کاهش می‌دهد و به همین دلیل استرس و خواب بهم مرتبط هستند. استرس افراد را از داشتن خواب محروم می‌کند و دچار کمبود خواب می‌شوند. اگر تشک قدیمی خوابیدن را برای شما سخت تر کند، میزان استرس شما را هم افزایش می‌دهد.

5) حافظه را ضعیف می‌کند

یکی از فایده های که خواب برای ما دارد تثبیت حافظه است، اما با مشکلاتی که در یک تشک قدیمی وجود دارد، حافظه شما را می‌تواند ضعیف کند.

در مطالعه ای که بین دو گروه از افراد که یک کار مشابه را انجام دادن نیمی پس از اتمام کار خود مجبور به خواب شدند و افرادی که خوابیده بودند توانستند کار برای بار دوم بهتر انجام بدهند، زیرا اطلاعات اولیه را حفظ کرده بودند. به همین دلیل کم خوابی و خواب نامناسب باعث تعضیف حافظه می‌شود. اگر تشک قدیمی خواب شما را مختل می‌کند، به فکر خریدن تشک جدید باشید که ارزش آن را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها