انجام ۹۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ۹۵ درصد زایمان‌ها در ایران در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و پنج درصد باقیمانده نیز در روستاها توسط ماماهای دوره دیده صورت می‌گیرد.

انجام ۹۵ درصد زایمان‌ها در بیمارستان‌ها

دکتر علیرضا رئیسی در دیدار با دکتر الله بخش ملک - قائم مقام وزیر بهداشت جمهوری اسلامی پاکستان، گفت: پیش از انقلاب در ایران بیش از ۶۰ درصد زایمان‌ها در روستاها توسط افراد دوره ندیده انجام می‌شد.

وی افزود: کاهش مرگ و میر در کشور ما علاوه بر برنامه‌ها و تمهیدات بهداشتی، درمانی به دلیل توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی در ایران همچون توسعه شهری و روستایی، جاده‌های خوب، برق و آب انجام گرفت.

وی یکی دیگر از علل کاهش مرگ و میر در کشور را افزایش سواد سلامت مردم دانست و بیان داشت: هر مرگ مادر باردار در کشور رصد و پایش می‌شود و مرگ مادران در بیمارستان‌ها در دو زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد، یکی مراقبت‌های قبل از زایمان و دیگری مراقبت‌های بیمارستانی که موجب مرگ می‌شود.

معاون بهداشت وزیر بهداشت به تشکیل کمیته مرگ مادران در دانشگاه های علوم پزشکی کشور پس از وقوع مرگ مادری اشاره کرد و اظهار داشت: حتی در کشور ما یک مرحله قبل از این حادثه، یعنی اتفاقاتی که می‌توانسته‌اند منجر به مرگ شوند ولی نشده اند نیز مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی تصریح کرد: هم اکنون خدمات سلامت در سیستم سلامت کشور ما به صورت الکترونیک و فعال انجام می‌شود و بهورزان و مراقبان سلامت جمعیت خاصی تحت پوشش خود داشته و آمار مربوط به مادران باردار تحت پوشش خود را در اختیار دارند.

در این دیدار پیرامون گسترش روابط فیمابین ایران و پاکستان در حوزه بهداشت بحث و گفتگو شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها