چه چیزی باعث پیوند کبد می شود؟

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: دهم مهر ماه هزارمین پیوند کبد در این بیمارستان انجام شد و امروز آن را جشن گرفتیم.

چه چیزی باعث پیوند کبد می شود؟

 علی جعفریان رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) در پنجمین کنگره هپاتو پانکراتو بیلیاری و پیوند کبد تهران و جشن هزارمین پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) تهران اظهار کرد: دهم مهر ماه هزارمین پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی(ره) انجام شد و از آن روز تاکنون ۲۹ پیوند دیگر انجام شده است.

او ادامه داد: نخستین پیوند کبد ایران در سال ۱۳۸۲ انجام شد که پس از آن در سال ۱۳۸۸ نخستین کبد اهدایی به بیمار مورد نیاز در بیمارستان امام خمینی(ره) پیوند زده شد.

جعفریان تصریح کرد: ما تاکنون به ۱۷۴ پیوند کبد در سال رسیدیم که پیش بینی می‌کنیم این عدد به ۱۹۰ پیوند کبد در سال برسد.

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: بعد از مرکز پیوند کبد در شیراز بیمارستان امام خمینی(ره) رتبه دوم پیوند کبد در کشور را دارد و در کشور ایران پیوند کبد با هزینه وزارت بهداشت و رایگان انجام می‌شود.

او بیان کرد: بیمارستان امام خمینی(ره) ۲۱ درصد از سهم پیوند کبد در کشور را به خود اختصاص می‌دهد و تیمی ۱۰۰ نفره با همکاری هم توانستند کارنامه درخشانی را در این زمینه ثبت کنند.

جعفریان با اشاره به مدت زمان پیوند کبد در ایران بیان کرد: زمان خروج کبد از فرد دهنده تا پیوند آن به طور متوسط زیر ۵ ساعت است و این میزان باعث موفقیت بالای پیوند‌های کبد شده است. توانسته‌ایم پیوند از فرد دهنده ۶۰ ساله به یک بیمار نیازمند را با موفقیت انجام دهیم.

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی(ره) اظهار کرد: مهم‌ترین عامل پیوند کبد در ایران بیماری Nash است و پس از آن هپاتیت ایمن و هپاتیت B و C هستند. متوسط سن گیرندگان کبد در کشور ۴۵ سال است. همچنین در کودکان متوسط گیرندگان کبد حدود ۹ تا ۱۰ سال تخمین زده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها