مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام لیزر

لایه برداری مجدد پوست با لیزر، لایه بالایی خراب شده پوست را با دقت از بین می‌برد. سلول‌های جدید پوستی که در طول بهبودی شکل می‌گیرند به پوستی با ظاهری سفت تر و جوان تر شکل می دهند. این روش به تنهایی یا با سایر جراحی های زیبایی روی صورت قابل انجام است. البته ابتدا باید بدانید چگونه پزشک خود را انتخاب کنید.

مراقبت های مورد نیاز بعد از انجام لیزر

چگونه متخصص پوست را انتخاب کنید

با توجه به ظرافت این روش کار با یک متخصص پوست با تجربه بسیار مهم است. به جای اینکه در اولین متخصص پوست که پیدا کردید مصاحبه کنید ممکن است با چند نامزد مختلف مصاحبه کنید. قبل از رزرو لیزر درمانی با پوست، سوالات زیر را از متخصص پوست خود بپرسید.

چه تجربیاتی در زمینه تجدید مجدد پوست با لیزر دارید؟

تجربه شما با تن پوست من و نگرانی‌های خاص پوست چیست؟

آیا نمونه کارهایی با تصاویر قبل و بعد از مشتریان خود دارید؟

سلامتی من چگونه می تواند بر نتایج تاثیر بگذارد؟

آیا کاری وجود دارد که باید قبل از لیزر انجام دهم؟

در طول بهبودی چه انتظاری می‌توان داشت؟

به نظر شما چند جلسه نیاز دارم؟

با رعایت دستورالعمل های مراقبت قبل و بعد از انجام لیزر خطر ابتلا به این نوع عوارض را کاهش دهید. بسته به سابقه پزشکی ممکن است یک داروی پیشگیری کننده از آنتی بیوتیک یا ضدویروسی تجویز شود. مصرف داروهای آکنه ممکن است خطر ابتلا به اسکار را افزایش دهد و شما باید در مورد هر شرایط پزشکی که دارید و همچنین تمام داروهایی که مصرف می کنید با متخصص پوست صحبت کنید. به عنوان مثال آسپیرین با افزایش خطر خونریزی می تواند بر بهبودی بعد از لیزر تاثیر بگذارد و یا دو هفته قبل از این عمل سیگار را ترک کنید. سیگار کشیدن بعد از استفاده مجدد از لیزر می تواند عوارض جانبی را افزایش دهد.

اگرچه برخی از جراحان پوست مجدداً عمل لیزر را انجام می‌دهند اما این روش ها به عنوان جراحی طبقه بندی نمی شوند و می توانید بلافاصله پس از انجام عمل مطب پزشک را ترک کنید. با این وجود خرابی و بهبود لازم است تا مطمئن شوید پوست شما به درستی بهبود می‌یابد و این خطر ابتلا به عوارض جانبی را کاهش می‌دهد و به شما در رسیدن به نتایج مطلوب کمک می کند.

عوارض جانبی لیزر درمانی و مدت زمان آن

بهبودی معمولاً بین ۳ تا ۱۰ روز طول می کشد به عنوان یک قاعده کلی هرچه منطقه درمان بزرگتر و لیزر عمیق تر باشد مدت زمان بهبودی طولانی تر است به عنوان مثال بهبود از درمان لیزر ممکن است تا ۳ هفته طول بکشد. در طول بهبودی ممکن است پوست شما به شدت قرمز و پوسته پوسته شود و لایه برداری اندک رخ خواهد داد. برای کاهش هرگونه تورم می توانید از بسته های یخ استفاده کنید. در کل مراحل پاکسازی قرار نیست در خانه بمانید ولی می توانید از مناطق شناخته شده حاوی میکروب مانند سالن های بدنسازی یا استخر جلوگیری کنید که می‌تواند خطر و احتمال عفونت را افزایش دهد.

پاکسازی بعد از لیزر

همچنین باید روال روزمره مراقبت از پوست را برای خود تنظیم کنید. شما باید روزانه ۲ تا ۵ مرتبه منطقه مورد نظر را تمیز کنید. به جای پاک کننده معمولی از سرکه یا محلولی که توسط پزشک توصیه می شود استفاده کنید. برای اطمینان از تمیز ماندن پوست از پانسمان های جدید استفاده کنید. یک مرطوب کننده روزانه همچنین می تواند به روند بهبودی کمک کند اما حتماً این کار را ابتدا توسط پزشک خود انجام دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها