لیزر درمانی تا چه حد موفقیت آمیز است؟

احیای مجدد پوست با لیزر نوعی روش مراقبت از پوست است که توسط متخصص پوست یا پزشک انجام می شود. این شامل استفاده از لیزر برای بهبود بافت و ظاهر پوست های آسیب دیده و یا برای پوست های سالم و کاهش اثرات افزایش سن است.

لیزر درمانی تا چه حد موفقیت آمیز است؟

سوالات زیادی در این باره وجود دارد از جمله:

این روش درمانی چگونه بر پوست تاثیر می گذارد؟

نحوه عملکرد آن به چه صورت است؟

مشکلات پوستی و تغییر رنگدانه های پوست با لیزر چگونه برطرف می شود؟

درصد موفقیت لیزر برای لک پوست چگونه است؟

بسته به نیازهای فردی، متخصص پوست لیزرهای مختلف را برای شما توصیه می‌کند. لیزرهای قابل استفاده شامل دی اکسید کربن یا اربیوم است. برای خلاص شدن از زخم، زگیل و چین و چروک های عمیق از روش‌های لیزر(CO2) استفاده می‌کنند. اربیوم برای خطوط و چروکهای ظریف به همراه سایر نگرانی های سطحی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو نوع لیزرهای شکم، لایه های خارجی پوست را از بین می‌برند. از طرف دیگر لیزرهای غیر مخرب هیچ لایه از پوست را برطرف می‌کنند که شامل نور پالس، لیزرهای پالس شده و لیزرهای کسری است. لیزرهای غیر مخرب ممکن است برای روزاسه، رگهای عنکبوتی و نگرانی های پوستی مربوط به آکنه استفاده شوند.

اگر نگرانی‌هایی در مورد مراقبت از پوست دارید که مربوط به سن، آفتاب یا آکنه هستند می توانید این روش را در نظر بگیرید. این روش برای لکه های مربوط به سن، زخم، جای جوش، خطوط ریز و چین و چروک، ضخیم شدن پوست، پوست ناهموار، غدد چربی بزرگ شده و زگیل مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ پوست

رنگ طبیعی پوست شما همچنین می تواند تعیین کند که آیا این بهترین نوع روش آرایشی برای شما است یا خیر؟

افرادی که رنگ پوستشان روشن تر است کاندیداهای خوبی برای این روش هستند. زیرا خطر فشار خون را کاهش می دهند. اما هیئت جراحان زیبایی آمریکا می‌گویند این تصور غلط است که تجدید لیزر پوست با لیزر فقط برای پوست های روشن است. نکته اصلی این است که کار با پزشک متخصص است که می داند کدام نوع لیزرها برای ایجاد رنگ های تیره پوست بهتر کار می کند. مثلاً لیزرهای اربیوم ممکن است برای افرادی که دارای آکنه های فعال یا پوست رنگی هستند مناسب نباشد. همچنین توصیه می شود این روش در طول پاییز یا زمستان انجام شود. زیرا می‌تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض آفتاب که می‌تواند به لطافت پوست آسیب برساند کمک کند.

حفاظت

پوست شما ممکن است تا یک سال بعد از انجام هر روش زیبایی به آفتاب حساس باشد. استفاده از ضدآفتاب با SPF30 می تواند به شما در کاهش خطر آفتاب سوختگی کمک کند. شما باید برای محافظت از پوست خود هر روز صبح حتی اگر هوا ابری باشد از ضد آفتاب استفاده کنید. مطمئن شوید که در طول روز مجددا آن را مورد استفاده قرار دهید.

درمان های لیزر غیر قابل استفاده خطری برای عوارض جانبی ایجاد نمی کنند. اما ممکن است شما برای دستیابی به نتایج مورد نیاز خود به چندین روش درمانی نیاز داشته باشید. از طرفی لیزرهای قابل استفاده ممکن است نگرانی های شما را در یک روش درمانی اصلاح کند. نتایج فردی براساس میزان نگرانی های اولیه تحت درمان متفاوت است. پس از انجام جلسات درمانی می توانید انتظار داشته باشید که نظر شما چندین سال به طول انجامد. با این حال نتایج دائمی نیستند، ممکن است لازم باشد مراحل را در بعضی مواقع تکرار کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها