ماجراجویی افراد غیر پزشک در جراحی زیبایی بینی!

رئیس هفتمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران، نسبت به تبعات ورود افراد غیر متخصص و غیر پزشک به جراحی زیبایی بینی هشدار داد.

ماجراجویی افراد غیر پزشک در جراحی زیبایی بینی!

امیر آرمین سازگار، در حاشیه برگزاری هفتمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران در مرکز همایش های رازی تهران، گفت: هدف ما از برگزاری این کنگره، به روز شدن معلومات و اطلاعات همکاران در زیر شاخه راینولوژی است. 

وی افزود: مباحثی همچون جراحی پلاستیک صورت، اختلالات خواب که زیر شاخه گوش و حلق و بینی است و سایر رشته های زیر شاخه راینولوژی، در این کنگره سه روزه، مورد بحث قرار می گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، از جراحی راینو پلاستی به عنوان یک قسمت کوچک از جراحی های صورت و بینی و سینوس نام برد و گفت: یاد دادن صحیح این قبیل جراحی ها، از ایجاد عوارض و مشکلات جراحی جلوگیری می کند.

سازگار با عنوان این مطلب که انجمن راینولوژی وظیفه جلوگیری از ورود جراحان سایر رشته ها به این حوزه را ندارد، افزود: ما در این کنگره و انجمن، فقط پذیرای کسانی هستیم که تخصص این رشته را دارند و این وظیفه مراجع ذی صلاح است که با چنین مداخلات بین رشته ای برخورد کنند. 

فلوشیپ جراحی پلاستیک صورت، با اظهار تاسف از ورود افراد غیر متخصص در رشته های غیر مرتبط، گفت: متاسفانه شاهد هستیم افرادی که جراح نیستند و بدتر از آن، پزشک نیستند، به دلیل مسائل مالی، وارد این حرفه شده و مشکلات و معضلاتی را برای مردم به وجود بیاورند.

رئیس هفتمین کنگره بین المللی انجمن راینولوژی ایران، افزود: ورود افراد غیر متخصص به رشته جراحی زیبایی بینی، باعث شده برخی متقاضیان به خاطر هزینه کمتر، سراغ این افراد بروند که دچار عارضه بشوند و زندگی آنها را بر باد بدهد. 

سازگار با تاکید بر اینکه زیبایی کمتر از عملکرد نیست، تصریح کرد: در مورد بینی، این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. چون علاوه بر عملکرد بویایی و تنفسی، زیبایی صورت هم مهم است که بینی در این زیبایی سهم زیادی دارد. لذا، به زیبایی نباید کم اهمیت داد.  

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها