با معده خالی این خوراکی ها را نخورید

ما به شما خوراکی هایی را معرفی می نماییم که اگر با معده خالی میل کنید اثرات جبران ناپذیری را بر روی معده ی شما می گذارد و حتما لازم است این موارد را رعایت کنید تا سلامت بمانید.

پرتقال

پرتقال یکی از میوه هایی می باشد که سرشار از ویتامین c است و دارای خواص بسیاری می‌باشد و همچنین مهار کننده سرطان است و از ابتلا به بیماری اسکوربیت و راشیتیسم و سرطان خون در بین کودکان جلوگیری می کند.

ولی اگر هم این میوه پرخاصیت را با معده خالی میل کنید اسید معده را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و به دنبال خود ناراحتی های گوارشی را به همراه می آورد .

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه هایی می باشد که دارای فواید سلامتی بسیاری است و سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و به دلیل داشتن ویتامین ث کا و مس می‌تواند با رادیکال‌های آزادی که به سلول‌های بدن ما آسیب می رساند مبارزه کند . گلابی خطر سکته مغزی را ۵۰ درصد کاهش می دهد . ولی اگر گلابی را در هنگامی که معده خالی می باشد بخورید، به دلیل دارا بودن فیبر خام این توانایی را دارد که مخاط ظریف موجود در معده را از بین ببرد و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند .

موز

یکی دیگر از میوه هایی است که با وجود داشتن خاصیت های بسیار می‌تواند برای معده خالی بسیار مضر باشد موز می باشد زیرا موز موجب می شود در صورت خالی بودن معده روی قلب و عروق اثرات منفی جبران‌ناپذیری را بگذارد ، ولی اگر با معده پر میل شود از بیماری دیابت زخم معده و کم خونی جلوگیری می کند .

خیار

خیار به دلیل داشتن میزان قابل توجهی پتاسیم برای کنترل فشارخون البته بدون خوردن نمک بسیار مفید می باشد و برای بیماری های درد سینه ، نارسایی کلیه ، کبد ، معده ، دندان و لثه مفید می باشد اما اگر خیار و سبزیجات را با شکم خالی میل کنید موجب سوزش معده و نفخ و دردهای شکمی خواهد شد .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از سبزیجاتی می باشد که سرشار از ویتامین c،  ویتامین آ و فولیک اسید می باشد . دارای فواید تغذیه‌ای بسیاری است و همچنین می تواند بهبود حرکت عضلات و افزایش یادگیری و تقویت حافظه کمک کند ولی اگر گوجه فرنگی را به دلیل داشتن خاصیت اسیدی در مواد درون آن میل کنید، هنگام ترکیب با اسید معده واکنش شیمیایی می‌دهد و ژل غیر قابل هضمی را تشکیل می دهد که منجر به تولید سنگ کلیه و زخم معده می شود .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها