کمک سیب به رفع سرطان و بیماری های قلبی

دوستداران فصل پاییز با خوردن برخی خوراکی های این فصل، می توانند خود را از بیماری های مزمن محافظت کنند.

کمک سیب به رفع سرطان و بیماری های قلبی

پاییز فصل سیب است، سیب دارای خواص وفواید زیادی است که در زیر به برخی از این خواص اشاره شده است:

1. ضد سرطان

سیب، دارای خواص ضدسرطانی قوی است که بدن را از شر سلولهای سرطانی ایمن نگه می دارد. این یکی از بهترین مزایای سیب است. تحقیقات نشان میدهند که مصرف سیب می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراس را تا 23 درصد کاهش دهد و همچنین چند ترکیب در پوست سیب، نشان می دهد که پوست سیب هم پتانسیل رشد در برابر سلولهای سرطانی را دارد.

2. ضد کلسترول

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر میباشد. موقعی که ما سیب میخوریم فیبرهای محلول با چربی های روده رقابت می کنند. این رقابت بین الیاف و چربی، باعث کاهش جذب (LDL) چگالی لیپوپروتئین و سطح کلسترول بدن و یا افزایش جذب (HDL)، چربی لیپو پروتئین و کلسترول خون میشود که این باعث تنظیم و یا از بین رفتن کلسترول های مضر در بدن می شود.

3. تقویت ایمنی بدن با سیب

سیب، دارای آنتی اکسیدان است که این خاصیت در سیب های قرمز خوشمزه بیشتر یافت میشود. این آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند تا دفاع طبیعی بدن را قوی کند. سایر مواد مغذی موجود در سیب، ویتامین c است که دارای خواص ضد التهابی میباشد به همین دلیل است که سیب به عنوان تقویت کننده ایمنی بالا شناخته شده است.

4. جلوگیری از آلزایمر با خوردن سیب

آزمایش انجام شده بر روی موش ها نشان داد که مصرف منظم سیب در رژیم غذایی، باعث افزایش دوز بالای انتقال دهنده های عصبی به نام استیل کولین میشود. همچنین در آلزایمر، سلولهای عصبی مغز آسیب میبینند و آب سیب که حاوی فلاونوئیدها است، به بهبود سلولهای آسیب دیده کمک میکند. بنابراین، نوشیدن آب سیب می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد و می تواند در برابر کوچک شدن و نابودی مغز مبارزه کند.

مصرف فلاونوئید، چه تاثیری بر سلامتی دارند؟

بارها شنیده اید که خوردن میوه و سبزیجات چقدر مهم است. فلاونوئید، یک ترکیب گیاهی است که می تواند، بدن را در برابر سرطان و بیماریهای قلبی محافظت کند. بسیاری ازخوراکی های دلپذیر پاییزی، مانند چای و سیب، سرشار از فلاونوئیدها هستند. فلاونوئیدها، نوعی آنتی اکسیدان هستند که در بسیاری از غذاهای گیاهی یافت میشوند. در مطالعات گذشته، ارتباط و خواص آنها با سلامتی افراد ثابت شده است. اما مطالعات در مورد تأثیر آنها بر سرطان و سایر عوامل خطرزا بسیار اندک است.

مصرف منظم مقدار متوسط ​​فلاونوئیدها (حدود500 میلیگرم در روز) با کاهش مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی و عروقی و سرطان مرتبط است. این اثرات مفید برای کسانی که سیگار میکشند نیز ثابت شده است. نیازی به گفتن نیست، ترک سیگار، میزان بیماری های مزمن را کاهش میدهد، اما مصرف خوراکیهای زیر یک روش عالی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن، سرطان و بیماری های قلبی را فراهم می کند.

·        یک فنجان چای سبز

·        یک سیب

·        یک پرتقال

·        2/1فنجان زغال اخته

·        2/1 فنجان کلم بروکلی

همچنین، به نظر می رسد شکلات تیره، نیزمنبع خوشمزه ای از فلاونوئیدها است. متاسفانه، شما باید برای رسیدن به 500 میلی گرم فلاونوئید بیش از یک شکلات کامل را بخورید. اما خوردن کمی شکلات میتواند به شما کمک کند تا فلاونوئید لازم را کسب کنید. با بهرهگیری از انواع میوه وسبزیجات، همراه داشتن یک چای هنگام عصر، رژیم غذایی غنی از فلاونوئید را دنبال کنید تا از بیماری های قلبی و سرطان در امان بمانید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها