انواع برس مناسب مو را بشناسید

برس زدن جریان هوا را بهتر به مو‌ها می‌رساند، پوست سر را نرم کرده و آب رسانی و تغذیه ریشه‌های مو را اسان‌تر می‌کند. بیش‌تر ما مو‌های مان را بسیار با شتاب و سریع شانه می‌کنیم، ولی برس زدن آرام و روزانه روغن‌های طبیعی موجود بر سطح مو‌ها گسترش میدهد و مو را درخشنده میکند.

انواع برس مناسب مو را بشناسید

فواید برس زدن

اکثر ما عادت داریم برای مرتب کردن و شانه زدن مو‌ها از برس استفاده می‌کنیم، ولی تقریباً همه افرادی که از برس استفاده میکنند، روش صحیح برس زدن به مو‌ها را نمی‌دانند که در این مطلب به آن‌ها اشاره میشود.

هنگام خرید برس توجه کنید که:

۱- هنگام خرید برس دقت کنید که دندانه‌ها نرم و قابل انعطاف باشد. این دو عامل، دو فاکتور مهم برای برس محسوب میشوند. فاصله بین دندانه‌های شانه یا برس هم بسیار مهم است مخصوصاً برای افردی که موهایشان مجعد و یا موجدار است، شانه و یا برسی برای این اشخاص مناسب است که دندانه‌های با فاصله زیادی داشته باشند.

۲- بهتر است مو‌های برس از جنس نایلون باشند نه پلاستیک. مو‌های نایلونی انعطاف بیشتری دارند و کم‌تر باعث آسیب رساندن به موهایتان میشوند.

۳- هنگام خرید به دسته برس توجه کنید. برس‌هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما امکان می‌دهند که آنرا بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری هم موقع برس زدن موهایتان بر آن داشته باشید.

بهترین راه برس زدن مو‌ها

۴- توجه کنید که یک بالشتک پارچه‌ای در انتهای مو‌های برس وجود داشته باشد، زیرا این بالشتک باعث میشود مو‌های شما هنگام شانه کردن با برس کم‌تر اسیب ببینند.

۵- برس‌هایی را بخرید که انتهای مو‌های آن گرد باشد. این گردی باعث میشود سر مو‌های برس پوست سر شما را آسیب دیده و زخمی نکند. در عین حال مو‌های برس که از هم جدا و تکی تکی باشند بهتر از مو‌های به هم چسبیده است.

۶- برس ایده‌ال باید دارای مو‌های نرم، قابل ارتجاع و بانوک گرد و درشت بوده به طوری که مو‌ها به نرمی در بین آن‌ها حرکت کرده وکشیده نشوند. بهتر است از شانه یا برسی استفاده شود که تولید الکتریسیته ساکن نکند (شانه یا برس فلزی نوک تیز خوب نیست)

۷- شانه بایستی از پلاستیک قابل ارتجاع ساخته شده باشد. نوک دندانه‌های شانه بایستی گرد و عرض و اتصال بین دندانه‌ها درست در مرکز هر دندانه بوده و همچنین فواصل دندانه‌ها متناسب و جنس آن‌ها قابل انعطاف و نرم باشد تا دندانه‌ها به راحتی بین مو‌ها حرکت نمایند.

در این جا به برخی از مشکلات رایج که امکان دارد بدون این که بدانید، مرتکب شوید اشاره خواهیم کرد.

خرید برس مو

استفاده از برس اشتباه

برس‌ها از آن گروه لوازمی نیستند که یکی از آن ها، مطلوب تمامی کس باشد. پیش از استفاده از یک برس، آنرا آزمون کنید. برس انتخابی شما نباید بی اندازه سفت و دشوار باشد و باید بافت مو‌ها و استایل و مدلی که میخواهید به آن بدهید را جامع کند.

استفاده از برس‌های گرد و فلزی در حین سشوار کردن، به مو‌های شما حجم اضافی میدهد. درصورتی که مو‌های شما فر یا زبر است، از یک برس سفت و دشوار استفاده کنید که برای مردودشدن از بین موهایتان به میزان کافی توان دارد. برس‌های صاف برای مدل مو‌های قابل انعطاف و برّاق عالی میباشند.

یک برس صاف و به صورت پارو، برای زمانی عالی است که میخواهید موهایتان را از بالای سر بسته یا به صورت دم اسبی در بیاورید. از برس‌هایی که در انتهای شاخه هایشان یک گوی حقیر دارد، پرهیز کنید.

امکان دارد موی شما دور آن‌ها پیچیده شده و کنده شود. برترین انتخاب برای شما، برس‌های زلف دار یا شانه‌های دندانه دار میباشد. این گروه از برس‌ها عاری حفر کردن زلف، گره‌های آن‌ها را گشوده میکنند. همچنین در نظر داشته باشید که استفاده از برس‌های چوبی میتواند باعث پیش‌گیری از موخوره شده و چه بسا موخوره‌هایی که از گذشته داشتید را از بین ببرد.

برس زدن باید دو بار در روز (صبح و شب) و هر بار دست کم یک دقیقه انجام شود. برای جدا کردن موها، اول شانه را روی نقاطی که گره‌های احتمالی موجود است بگذارید و گره‌ها را باز کنید. مو‌ها را نکشید و کم کم دسته‌هایی از موی تان را شانه کنید.

بهترین راه برس زدن مو‌ها این است که سر به طرف پائین باشد و مو‌ها از پشت گردن به طرف پیشانی برس شوند و بعد از کناره‌ها به طرف بالای سر این کار را ادامه دهید و در انتها با برس کردن از پیشانی به طرف پشت سر کار را خاتمه دهید. اگر مو‌های تان را شستید، صبر کنید تا ۸۰ درصد از مو‌های تان خشک شوند و بعد برس بکشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها