با این روغن بیماری‌های قلبی را به زانو در آورید

در این بسته دانستنی پزشکی درباره فواید یک روغن معجزه‌گر در درمان بیماری‌های مختلف و دلایل یبوست خواهیم گفت.

با این روغن بیماری‌های قلبی را به زانو در آورید

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

یبوست و دلایل آن

گاهی اوقات یبوست  نشانه‌ای از شرایطی جدی‌تر مانند سندرم روده تحریک پذیر یا دایورتیکول است. اگر یبوست شما بیش از دو هفته ادامه پیدا کند، باید به پزشک مراجعه کنید. یبوست شرایطی ناخوشایند و گاهی اوقات حتی دردناکی ایجاد ‌می‌کند، اما خوشبختانه روش‌های مختلفی از جمله برخی درمان‌های طبیعی برای مقابله با آن وجود دارند.

یکی از علل ایجاد یبوست مصرف مواد غذایی فرآوری شده است. در صورت مصرف غذا‌های فرآوری شده، یبوست ممکن است به یک کابوس تبدیل شود. کراکرها، پاستا و نان، غذا‌هایی با سرعت گوارش آهسته هستند که می‌توانند یبوست را تشدید کنند.

همچنین، بیشتر غذا‌های فرآوری شده نمک زیادی دارند که ممکن است شرایط یبوست را به واسطه کاهش محتوای آب مدفوع تشدید کنند. عامل دیگر یبوست کم تحرکی است. انجام ورزش به عملکرد مطلوب دستگاه گوارش کمک خواهد کرد. نیازی نیست تمرینات ورزشی طولانی مدت و شدید انجام دهید. حتی پیاده‌روی‌های کوتاه یا تمرینات ورزشی ساده در خانه هم می‌توانند مفید باشند.

کم تحرکی به واسطه ابتلا به یبوست اشتباهی بزرگ است. اگرچه یبوست شدید می‌تواند حرکت کردن را برای انسان به شرایطی ناخوشایند و ناراحت کننده تبدیل کند، اما برای کمک به بهبود آن باید تحرک داشته باشید. زمانی که به یبوست مبتلا شده اید، بهتر است کلسیم و آهن را از مواد غذایی دریافت کنید. این مواد معدنی می‌توانند در انقباض‌های دستگاه گوارش اختلال ایجاد کنند.

در واقع، دریافت این مواد معدنی از منابع گیاهی به افزایش دریافت فیبر کمک خواهد کرد که می‌تواند به درمان یبوست کمک کند. مصرف شکلات کمکی به بهبود ناراحتی و یبوست شما نمی‌کند و حتی این کار ممکن است موجب تشدید یبوست شود. افرادی که بسیار مبتلا به یبوست و سندرم روده تحریک پذیر  می شوند، به این نکته اشاره داشته اند که مصرف شکلات موجب تحریک علائم در آن‌ها می‌شود.

باورها و عادات اشتباه

تقریباً تمام مواد غذایی که در سبزیجات و میوه‌ها وجود دارند، همیشه درون آن‌ها نیستند. ۱۰۰  درصد آنتی اکسیدان کورستین که سلامتی قلب را پشتیبانی می‌کند، در پوست سیب است، خوردن سیب پوست نکنده برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن سیستم قلبی عروقی موثر است.‌ می‌دانید که هنگام بیرون رفتن استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است، این کار می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس و سرطان پوست کمک کند، اما مهم است که بیش از حد از آن استفاده نشود، فقدان نور خورشید و ویتامین D می‌تواند منجر به انواع دیگر سرطان مانند سرطان لوزالمعده شود. کمبود ویتامین D و محافظت بالا در برابر خورشید ممکن است دلیل اسکلروز چندگانه باشد، پس باید از خودتان در برابر نور خورشید مستقیم محافظت کنید، اما نباید در این کار زیاده روی کنید.

چربی بیش از حد در رژیم غذایی می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و اضافه وزنتان شود، اما نباید تمام چربی‌ها را به طور کامل قطع کنید، آن‌ها به متابولیسم ویتامین‌ها کمک می‌کنند. سبزیجات برای هر رژیم غذایی سالم کاملاً ضروری هستند، با این حال، اگر شما بیش از ۷ وعده سبزیجات و ۴ وعده میوه را هر روز به مدت طولانی بخورید، خطر آسیب زدگی به بدن وجود دارد. برای اینکه حداکثر مواد مغذی را دریافت کنید، سبزیجات تازه بخورید (نه سرخ شده و یا پخته شده) و بیش از ۴ تا ۵ بار در روز از آنها مصرف نکنید.

رنگ مو و مضرات آن

رایج‌ترین نشانه‌های آلرژی شامل خارش و سوزش پوست سر، قرمز شدن و تورم پوست، ایجاد شوره و تورم در اطراف چشم، مژه ها، بینی و صورت است. رنگ مو می‌تواند تمام این اثرات را برای افراد به وجود آورد.

اگر مو‌ها را به صورت مکرر رنگ کنید، به خاطر مواد شیمیایی موجود در آن مو‌ها خشک خواهد شد. مواد شیمیایی که در رنگ‌ها وجود دارد باعث از بین رفتن رطوبت مو می گردد و درخشندگی مو‌ها هم به مرور زمان از بین خواهد رفت. آسیبی که به مو‌ها وارد می‌شود در برخی از موارد جدی است و منجر به کوتاه کردن مو‌ها خواهد شد.

معمولا افرادی که به رنگ مو حساسیت دارند، ممکن است دچار راش (ضایعه پوستی) شوند. بعد از مشاهده این ضایعات، باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. همچنین فرد ممکن است به بیماری آسم هم مبتلا شود.

روغن ماهی سالمون و خواص آن

 تحقیقات نشان داده اند که مصرف چربی های امگا ۳ موجود در روغن ماهی سالمون می تواند پاسخی به التهاب بدن باشد و آن را کاهش دهد. مصرف مکمل های حاوی امگا ۳ ممکن است به درمان علائم مرتبط با برخی بیماری های التهابی مانند آرتروز و بیماری های قلبی کمک کند.

مواد ضد التهاب بخش مهمی از سیستم ایمنی بدن محسوب می شوند. با این حال، التهاب بیش از حد می تواند موجب بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت هم شود. روغن ماهی سالمون ممکن است تری گلیسیرید را کاهش دهد و سطح کلسترول را بهبود بخشد.

تری گلیسرید نوعی چربی است که در خون وجود دارد. افزایش سطح تری گلیسیرید در خون یکی از عوامل خطرساز برای ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی خواهد بود. از طرفی کلسترول HDL که اغلب به عنوان کلسترول خوب شناخته می شود، اثر محافظتی بر روی سلامت قلب دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها