پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

محققان از فناوری هوش مصنوعی برای تولید پیتزا‌های هیجان انگیز در حجم زیاد بهره گرفتند.

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

 به محض ورود به یک شرکت استارتاپی در سیاتل، رایحه پیتزا در اتاق بزرگی که در آن تکنولوژی و مواد غذایی همسو می شوند، به مشام می رسد.

در مرکز تحقیقات آزمایشگاهی این شرکت، خط مونتاژ خودکاری راه اندازی شده که از یک تسمه نقاله بر روی پایه فلزی تشکیل شده است. یک کارگر، خمیر 16 اینچی از پیش ساخته پیتزا را در اولین قالب قرار می دهد و فرمی از هوش مصنوعی (AI) که یادگیری عمیق نامیده می شود با استفاده از فرمول های بیشمار ریاضی، پردازش و ارزیابی اندازه، ابعاد و قرار گرفتن پیتزا بر روی کمربند و تنظیم نور برای آن واحد را انجام می دهد تا با ضبط تصویر توسط یک دوربین، بتوان آن را در کامپیوتر به درستی مشاهده کرد.

پیتزاها در یک سری از قالب ها قرار می گیرند و یک شلنگ کوچک به طور مساوی سس گوجه فرنگی را روی خمیرها می ریزد ، سپس یک سینی پنیر را روی آنها پخش می کند و به دنبال آن ژامبون به محتویات قبلی افزوده می شود. پیتزا سفر خود را از طریق این خط مونتاژ خودکار، در مدت زمان کمی در حدود یک دقیقه انجام می دهد. محصول نهایی این خط تولید هوشمندهنگام بیرون آمدن از اجاق، پیتزاهای شگفت انگیز با پنیرطلایی است که می درخشد.

این شرکت اخیراً از نمونه اولیه این محصول رونمایی کرده است و آن را اولین پلت فرم مونتاژ خودکار تمام منظوره می نامد که برای خدمات صنایع غذایی طراحی شده است خط مونتاژ این شرکت می تواند تا 300 پیتزای 12 اینچی یا 180پیتزای 18 اینچی را در هر ساعت تولید کند و این سیستم خودکار نیاز رستوران هایی را که سفارش های زیادی در طول دارند را مرتفع می کند.

در حالی که سیستم فعلی به عنوان نمونه اولیه ای و برای آزمایش میدانی مورد استفاده قرارمی گیرد، این شرکت انتظار دارد که سال آینده نسخه تولیدی خود را ارائه دهد.

به گفته ایده پردازان این طرح، فرآیند مونتاژ مواد غذایی به کار رفته در پخت پیتزا آن هم با حفظ کیفیت مطلوب کار سخت و خسته کننده ای است و دلیل کاربرد هوش مصنوعی در این فرآیند هم همین است زیرا ارائه محصول ثابت و باکیفیتی موجب افزایش تقاضا برای محصول می شود.

سیستم اتوماتیک این ایده فقط به یک کارگر نیاز دارد تا خمیر را درون خط مونتاژ قرار دهد و این سیستم در رستوران هایی که به مقدار زیادی از مواد غذایی در مدت زمان کمی نیاز دارند، کاربردی است. مشتریان ایده این شرکت استارتاپی اغلب رستوران هایی هستند که با کمبود کارمند روبرو هستند و این خود استرس زیادی در آشپزخانه این رستوران ها ایجاد می کند.

به گفته چارلز چومان، معاون فروش شرکت تحقیقاتی CHD Expert محدودیت های مهاجرت اعمال شده توسط دولت ترامپ باعث ایجاد کمبود نیروی کار گسترده در صنایع غذایی به ویژه در ایالت هایی مانند کالیفرنیا و تگزاس شده است. علاوه بر این ، اگرچه اتوماسیون مونتاژ پیتزا در سالهای اخیر رایج تر شده است، اما صنعت مواد غذایی با تحویل آنلاین غذا، هوش مصنوعی و روباتیک مختل می شود.

وی گفت: این شرکت استارتاپی می خواهد خط تولید پیتزای خود را کامل کند و در آینده قصد دارد با استفاده از پلت فرم خود، تولید سالاد و غذاهای مکزیکی را توسعه دهد.

به گفته چومان شرکت دیگری هم قصد دارد روبات های پیتزا ساز را در قسمت عقب وسایل نقلیه قرار دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها