تَرَک‌های پوستی درمان دارد و راهکار‌هایی برای رفع چاقی ران

در این بسته دانستنی‌های پزشکی از فواید کلم بروکلی و راه‌های از بین بردن تَرَک‌های پوستی خواهیم گفت.

تَرَک‌های پوستی درمان دارد و راهکار‌هایی برای رفع چاقی ران

در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

چند دقیقه چرت زدن

فرد با ۲۰ دقیقه چرت زدن می‌تواند قوای جسمانی خود را بدست آورد. حتما در مکانی آرام، خنک و تاریک بخوابید. یک یا دو ساعت بعد از زمان ناهار چرت بزنید. بعد از بیدار شدن، با یک پیاده روی کوتاه یا آب زدن به صورتتان، خودتان را سرحال کنید. در محل کار خود سعی کنید صاف بنشینید. صاف نشستن با افزایش سطح اکسیژن در خون، به ما کمک خواهد کرد که با خستگی خود مقابله کنیم.

علاوه بر این می‌توانید پشت میزتان چند حرکت کششی ساده و سبک انجام دهید تا گردش خون تان بهبود پیدا کند و انرژی تان بالا برود. فعالیت های دیگری که می‌توانند موجب از بین رفتن خستگی شوند شامل خندیدن، آواز خواندن، قرار گرفتندر مقابل نور خورشید، خوردن یک نوشیدنی انر‍ژی زا،  ماساژ پاها و خوردنمقداری بادام  است.

چاقی ران ها 

بسیاری از افراد از چاق بودن ران‌ها و بدن خود ناراحت هستند. یکی از دلایل اصلی چاق شدن ران و شکم به نحوه‌ غذا خوردن فرد بستگی دارد. زمانی که افراد پرخوری می کنند، چربی‌های اضافه در پهلو، شکم و ران‌های آن‌ها جمع خواهد شد. البته مشکلاتی همچون اختلالات تیروئیدی هم ممکن است باعث افزایش وزن و حجم چربی به‌ویژه در دور باسن و بالای ران‌ها شود. فرد با داشتن ورزش‌های سبک و روزمره مانند شنا، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی می‌تواند برای مقابله با چاقی اطراف ران، باسن مقابله کند. فرد باید کمتر از مواد غذایی چرب استفاده کنند.

ترک‌های پوستی ناشی از چیست؟

معمولا به ترک‌های پوستی در علم پزشکی استریا گفته می شود. این نوع  ترک‌ها زمانی ایجاد می شوند که پوست در حال ساخته شدن است و قبل از کامل شدن دچار کشیدگی خواهد شد. ترک‌های پوستی در قسمت‌های نازکی از پوست به وجود می‌آیند که در آنجا میان‎پوست یا همان لایه‌ی عمیق‌تر پوست قادر نیستند سرعت رشد خود را با سرعت رشد بدن هماهنگ کنند.

این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که کلاژن و الاستین موجود در پوست ازهم گسسته  شوند. این پارگی‌ها طی پروسه‌ی ترمیم بدن، التیام پیدا می‌کنند، اما در قسمتی که پارگی رخ داده، یک نوار باریک مشخص باقی می‌ماند. ترک‌های پوستی معمولاً در قسمت‌هایی از بدن مانند پستانها، شکم، ران‌ها و باسن فرد ظاهر می‌شوند که مستعد رشد سریع هستند.

رنگ این ترک ها بستگی به پوست فرد دارد. این ترک‌ها می‌توانند به رنگ قرمز، صورتی، بنفش یا قهوه‌ای باشند. ژنتیک در به وجود آمدن ترک‌های پوستی نقش دارند. رژیم غذایی و ورزش هیچ تأثیری در رفع ترک‌های پوستی نخواهند داشت. ترک‌های پوستی معمولاً با گذشت زمان کمرنگ می‌شوند و کمتر به چشم می‌آیند. با این حال، اگر می‌خواهید کاری کنید که از برجستگی ترک‌های فعلی کم شود، می توان از روش های درمانی خاصی استفاده کرد. این روش‌ها می‌توانند به کمتر شدن برجستگی ترک‌ها کمک کنند، اما فراموش نکنید که هیچ روشی نمی‌تواند ترک‌های پوستی را به طور کامل از بین ببرد.

یکی از سبزیجات مفید را بشناسید

کلم بروکلی یکی از سبزیجات طبیعی و سالم محسوب می‌شود. این سبزی متعلق به خانواده کلم‌هاست که این خانواده شامل کلم، کلم پیچ، کلم بروکسل، گل کلم است. این گیاه فوق العاده حاوی مواد مغذی بسیاری است و کالری بسیار اندکی وارد بدن می‌کند. تمام افراد باید مصرف کلم را در اولویت خود قرار دهند.

اگر خود یا کودکتان زیاد کلم بروکلی را دوست ندارید، بهتر است روش‌های بهتری برای پخت آن امتحان کنید. مصرف انواع مختلف میوه و سبزیجات می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد و سلامتی کلی بدن را افزایش دهد. این نوع سبزیجات خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و سایر موارد را کاهش می‌دهد. مصرف اینگونه مواد حتی می‌تواند در بهبود شرایط مو، افزایش انرژی و کاهش وزن هم مفید باشد. افراد با مصرف بروکلی جوانتر دیده می‌شوند. این نوع سبزی باعث بهبود سلامت خواهد شد و می‌تواند با سرطان مبارزه کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها