خواص عجیب سرکه ی سیب

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به سرکه علاقه دارید لطفا سرکه سیب میل کنید تا با یک تیر چند نشان بزنید هم اندام خود را مناسب نگه دارید و هم قلب شما سالم کار کند و خود را از سرطان های احتمالی دور نگه دارید.

خواص عجیب سرکه ی سیب

سرکه به کاهش وزن کمک می کند و باعث کاهش چربی شکم می شود

با کمال تعجب ، مطالعات همچنین نشان می دهد که سرکه می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

چندین مطالعه انسانی نشان می دهد که سرکه می تواند احساس سیری را افزایش دهد ، به شما کمک می کند کالری کمتری بخورید و وزن خود را کاهش دهید.

یک مطالعه در 175 فرد مبتلا به چاقی نشان داد که مصرف روزانه سرکه سیب باعث کاهش چربی شکم و کاهش وزن می شود .

15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری): کاهش وزن 2.6 پوند یا 1.2 کیلوگرم.

30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری): کاهش وزن 3.7 پوند یا 1.7 کیلوگرم.

با این حال ، به خاطر داشته باشید که این مطالعه به مدت 3 ماه ادامه داشته است ، بنابراین به نظر می رسد اثرات واقعی بر وزن بدن نسبتاً متوسط ​​است.

گفته می شود ، فقط اضافه کردن یا کم کردن غذاهای خاص یا مواد تشکیل دهنده به ندرت تأثیر قابل توجهی بر وزن دارد.این کل رژیم یا سبک زندگی است که حساب می شود و برای دیدن نتایج باید چندین روش موثر را ترکیب کنید.

به طور کلی ، به نظر می رسد که سرکه سیب به عنوان یک کاهش وزن ، به ویژه با تقویت سیری و کاهش قند خون و انسولین ، مفید است.اما این به خودی خود هیچ معجزه نخواهد کرد.

مطالعات خلاصه نشان می دهد که سرکه می تواند احساس پر بودن را افزایش داده و به افراد در خوردن کالری کمتری کمک کند ، که منجر به کاهش وزن می شود.

سرکه سیب کلسترول را کاهش داده و سلامت قلب را بهبود می بخشد

در حال حاضر بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ زودرس در جهان است .

مشخص است که چندین عامل بیولوژیکی با کاهش یا افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط است.

برخی از مطالعات نشان می دهد که سرکه باعث کاهش فشار خون در موش ها می شود ، که مهمترین عامل خطر بیماری قلبی و کلیوی است.

تنها شواهد انسانی تاکنون یک مطالعه مشاهده ای از دانشگاه هاروارد است که نشان می دهد زنانی که سس سالاد را با سرکه می خورند ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

همانطور که در بالا گفته شد ، مطالعات انسانی همچنین نشان می دهد که سرکه سیب می تواند سطح قند خون را کاهش داده ، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و به مبارزه با دیابت کمک کند. این عوامل همچنین باید منجر به کاهش خطر بیماری قلبی شود.

خلاصه

چندین مطالعه روی حیوانات نشان داده اند که سرکه می تواند تری گلیسیرید خون ، کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. این می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی منجر شود.

سرکه سیب اثرات محافظتی در برابر سرطان دارد

سرطان یک بیماری وحشتناک است که با رشد کنترل نشده سلول ها مشخص می شود.

در حقیقت ، مطالعات متعدد نشان داده اند که انواع مختلف سرکه می تواند سلول های سرطانی را از بین ببرد و تومورها را کوچک کند .

با این حال ، تمام مطالعات در لوله های آزمایشگاه یا بر روی موش انجام شده است ، که چیزی در مورد آنچه اتفاق می افتد در یک انسان زنده اثبات نمی کند.

گفته می شود ، برخی از مطالعات مشاهده ای در انسان نشان داده اند که مصرف سرکه با کاهش سرطان مری در چین ارتباط دارد .

این امکان وجود دارد که مصرف سرکه سیب ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند ، اما این امر قبل از توصیه ،باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

خلاصه

برخی از مطالعات در لوله های آزمایش و موش نشان داده اند که سرکه می تواند رشد سلول های سرطانی را کند کند و تومورها را کوچک کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها