پیشنهاد عجیب یک دزد برای آزادی از زندان

دزد جوان که به زندان محکوم شده بود به خاطر ناتوانی مالی در زندان ماند .

پیشنهاد عجیب یک دزد برای آزادی از زندان

این دزد دیروز درخواست اعسار را پیش روی قضات قرار داد و خواست تا با تقسیط بدهی اش موافقت کنند .

جعفر ۳۷ ساله هفت سال قبل به چهار خانه دستبرد زد و پس از دستگیری به زندان و رد مال ۲۵ میلیون تومانی محکوم شد اما وی که توان پرداخت این بدهی را نداشت در زندان ماند و از قضات دادگاه کمک خواست.

در دادگاه

جعفر دیروز در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شد و درخواست اعسار را مطرح کرد.

در ابتدای جلسه مال باخته ها در جایگاه ویژه ایستادند و گفتند اموال سرقت شده از خانه شان را به قیمت روز می خواهند در غیر این صورت گذشت نمی کنند .

یکی از آن ها گفت: من ، همسر و فرزندم برای چند دقیقه از خانه بیرون رفتیم و متهم با شکستن قفل در، وارد خانه شد و ۱۰ گرم طلا ،لپ تاپ و گوشی تلفن همراه را سرقت کرد. آن زمان وی به رد مال پنج میلیون تومانی محکوم شد اما حالا قیمت طلا و لپ تاپ افزایش یافته و من می خواهم اموال سرقت شده به قیمت روز به من برگردانده شود.

سپس جعفر در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: باور کنید پولی برای پرداخت به مال باخته ها ندارم. چند سال قبل همه اعضای خانواده ام را در یک تصادف از دست دادم و به افسردگی مبتلا شدم. هیچ سابقه کیفری نداشتم و رفت و آمد با دوستان ناباب باعث شد تا تصمیم به سرقت بگیرم. حالا چند سال است در زندانم و پدر پیرم که در خانه ای اجاره ای زندگی می کند مخارج زندگی من و خودش را می‌پردازد. پدرم هم پولی ندارد تا بتوانم به شاکی ها بپردازم به همین دلیل از قضات تقاضا دارم تا با تقسیط بدهی من موافقت کنند . قول می‌دهم در صورتی که از زندان آزاد شوم کار کنم و بدهی را به مال باخته ها بپردازم . وی همچنین شاهدی را به دادگاه معرفی کرد تا شهادت دهد وی و پدرش هیچ ثروتی ندارند.

این شاهد که افسر بازنشسته پلیس بود در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: متهم و پدرش را از سال‌ها قبل می‌شناسم. پدرش کارگر ساختمانی و خودش تعمیرکار یخچال بود اما پس از سانحه تصادفی که برای اعضای خانواده اش پیش آمد به افسردگی مبتلا شد و دیگر کار نکرد. من شهادت می‌دهم که آن ها هیچ مالی ندارند تا به شاکی ها بپردازند.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا درباره درخواست اعسار این متهم اظهارنظر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها