بازسازی خانه نیما یوشیج امکان پذیر شد

سن‌ خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از خانه نیما یوشیج و خانه‌ موزه سیمین و جلال به مناسبت روز شعر و ادب فارسی که با همراهی محمدجواد حق‌شناس، دیگر عضو شورای شهر تهران انجام شد درباره وضعیت خانه نیما یوشیج اظهار کرد:

بازسازی خانه نیما یوشیج امکان پذیر شد

«سال ۹۶ که ابتدای کار شورای پنجم بود، خبری به دست‌مان رسید که خانه نیما از ثبت ملی خارج شده و در حال تبدیل به ساختمانی معمولی است. در بازدیدی که در ۲۶ دی‌ماه ۹۶ داشتیم، این خانه وضع اسفباری داشت. آن‌ زمان خارج کردن این خانه از ثبت را منتفی کردند و دوستان ما در شهرداری توانستند با مالک ملک کنار بیایند. خانه نیما خریداری و برای بازسازی و مرمت در اختیار سازمان نوسازی قرار داده شد. ان‌شاءالله این خانه یک پاتوق فرهنگی و یکی از خانه‌موزه‌های فاخر تهران خواهد شد.»

او درباره زمان اجرایی شدن این پروژه نیز افزود: «زمان را باید زیباسازی قول بدهد و ما مجری طرح نیستیم. ان‌شاءالله در یک‌سال آینده بازسازی شروع شود و به مراحل پایانی برسد. امیدواریم اواسط ۹۹ به بهره‌برداری برسد.»

خلیل‌آبادی همچنین درباره خانه‌موزه سیمین و جلال که قرار بود پاتوق فرهنگی شود، اظهار کرد: «چند مراسم این‌جا برگزار شده که در حوزه شعر و فرهنگ بوده است. اما ما توقع داریم اصحاب فرهنگ خود این‌جا را محل گفت‌وگو و مراسم و بزرگداشت‌ها قرار بدهند.»

او درباره نظر گرفتن از خانواده‌های این نویسنده‌ها برای بازسازی خانه‌های‌شان نیز گفت: «فرزند آقای نیما در ایران نیست و ما به او دسترسی نداریم. آقای جلال و خانم سیمین هم فرزندی نداشتند. اگر کسی از بستگان آن‌ها باشد حتما از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برخی از خانه‌موزه‌ها به‌دست خانواده‌های‌شان اداره می‌شوند، مانند خانه شهید بهشتی یا سحابی. در اداره و طراحی، خانواده‌ها در اولویت ما هستند.»

سیدحمید موسوی، شهردار منطقه یک هم درباره «خانه نیما» گفت: «ما امسال اردیبهشت‌ماه پس از چند سال موفق شدیم این‌جا را تملک کنیم. اردیبهشت، قرارداد را منعقد کردیم و برج سه خانه را تحویل گرفته و به سازمان زیباسازی دادیم. ملک ۵۵۸ مترمربع است و ۱۴۰ متر زیربنا دارد. ۱۳ و نیم میلیارد تومان ثمن معامله بوده که پرداخت شده است.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها