مردی که هروز 15 کیلومتر در عمق زمین راه می رود! + عکس

یکی از سخت ترین کارهایی که در سطح جهان وجود دارد، متعلق به معدن می باشد که در این گزارش با زندگی روزمره یک معدنچی روسی آشنا خواهید شد.

مردی که هروز 15 کیلومتر در عمق زمین راه می رود! + عکس

یکی از سخت ترین و طاقت فرسا ترین مشاغلی که می توان به آن اشاره کرد، کار در معدن می باشد که طبیعتا کار کردن در محیطی همانند معدن بسیار سخت و دشوار و همچنین ترسناک است چرا که هر آن احتمال رخ دادن برخی اتفاقات وجود دارد و هر یک از افرادی که در این نوع مشاغل مشغول هستند، کاملا با شرایط آن آشنا هستند.معدنچی

 

اما زندگی این دسته از افراد کمی سخت و دشوار به نظر میرسد و این شاید در دید ما این گونه باشد و در دید خودشان چنین چیزی وجود نداشته باشد. با این حال در ادامه این مطلب  قصد داریم شما را با روزمرگی یک کارگر معدن در سیبری آشنا سازیم که می تواند شما را با زندگی این افراد آشنا سازد. همراه ما باشید.

آقای " اینوکنتی نوگویتسین " هم اکنون در آلروسا که بزرگترین تولید کننده الماس در سیبری می باشد، کار می کند و وظیفه اصلی او نظارت بر میزان گازها، جریان هوا و درجه حرارت معدن می باشد و حدودا به مدت 8 سال است که در این زمینه فعالیت می کند. با این حال شاید تصور کنید او زندگی سخت و دشواری داشته باشد.

زندگی روزمره یک  معدنچی

1- نوگویتسین به همراه دو فرزند و همسرش در یک آپارتمان واقع در میرنی زندگی می کنند و او هر روز صبح ساعت 5:30 دقیقه صبح از خواب بیدار می شود.

2- او هر روز ساعت 6:15 صبح سوار اتوبوس می شود و 30 دقیقه طول می کشد تا به معدن برسد. معدن با خانه آنها 16 کیلومتر فاصله دارد.

3- قبل از شروع شیفت کاری، نوگویتسین و سایر معدنچیان معاینه پزشکی می شوند که در طی آن  فشار خون  و ضربان قلب آنها بررسی می شود.

4- سپس برای خوردن صبحانه به سلف می رود و صبحانه ای ساده می خوردد.

5- اینک او و سایر معدنچیان برای انجام وظیفه، لباس های خود را می پوشند و برای تغییر آنها 5 دقیقه وقت دارند.

6- بعد از آنکه همه لباس هایشان را پوشیدند، به سمت معدن جابجا می شوند و با این حال حدودا 100 نفر در این معدن کار می کنند که عمیق ترین سطح معدن از سطح زمین یک کیلومتر می باشد که 15 دقیقه طول می کشد.

7- او تمام طول روز قدم میزند و حدودا 15 کیلومتر  پیاده روی  می کند و شغل خود را که بررسی متان و گازها و میزان حرارت معدن است را انجام می دهد.

8- سپس او نهار را در کنار سایر کارگران میخورد.

9- ساعت 4:50 بعد از ظهر کارگران به سطح زمین می آیند و سپس مجددا تحت معاینه پزشکی سریع قرار می گیرند و زمانیکه او از معدن خارج می شود، ساعت 5:30 بعد از ظهر می باشد.

10- او به خانه باز می گردد و با اعضای خانواده اش وقت می گذراند.

11- نوگویتسین در طول سال 75 روز تعطیل می باشد و به گفته خودش به دوچرخه سواری علاقه دارد و صدها مایل در روسیه و اروپا  دوچرخه سواری  می کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها