شکایت برادران Winkevoss از فردی که 5000 بیت کوین آنها را سرقت کرده

در راستای رسیدگی به این پرونده نیز یکی از بازرسان مربوطه از ادعای این دو نفر حمایت کرده و خاطرنشان کرده که 5000 بیت کوین با استفاده از آدرس های متصل به شِرِم به کیف پول های دیجیتالی مختلف ارسال شده است.


شکایت برادران Winkevoss از فردی که 5000 بیت کوین آنها را سرقت کرده

دوقلوهای Winkevoss از جمله معروف ترین شخصیت های دنیای ارزهای مجازی هستند و به خاطر ثروت اندوزی یک میلیارد دلاری شان از این پول ها مرتبا در صدر خبرها قرار می گیرند. در گزارشی تازه که نشریه نیویورک تایمز منتشر کرده این دو قلوها از چارلی شِرِم (سرمایه گذاران شناخته شده ارزهای مجازی) به خاطر سرقت ۵ هزار بیتکوین در سال ۲۰۱۲ که حالا ۳۲ میلیون دلار ارزش دارد شکایت کرده اند.

صندوق سرمایه گذاری Winklevoss در سال ۲۰۱۲ میلادی مبلغ ۲۵۰ هزار دلار را برای شرم ارسال می کند تا برای آن بیتکوین بخرد اما با در نظر داشتن قیمت آن زمان بیتکوین تنها ۱۸۹ هزار دلار این مبلغ هزینه می شود و مابقی آن نیز در یک دعوای حقوقی بزرگ تر که به سرمایه گذاری روی شرکت متعلق به شِرِم گم شد و حالا که بیتکوین ارزشی به مراتب بیشتر از آن دوران پیدا کرده برادران Winklevoss به فکر بازپس گیری آن افتاده اند.

کامرون (یکی از این برادران دوقلو) در این رابطه گفت:

شِرِم بعد از آزادی اش از زندان اقدام به فروش بیتکوین به قاچاقچیان مواد مخدر در وبسایت جاده ابریشم می کرد و همین مساله ما را ترغیب کرد که شکایت خود از او را جلو بیاندازیم. او از محل فروش این سکه ها توانست خانه ای به ارزش ۲ میلیون دلار را در فلوریدا بخرد و همزمان دو قایق تفریحی و دو مازراتی را هم به فهرست اموالش اضافه کرد و احتمالا املاک و دارایی های خریداری شده توسط وی بیشتر از اینهاست.

البته این سارق مدرن طرح ها و برنامه هایی هم برای دوران پس از زندان خود داشت (از جمله عرضه اولیه سکه و ارائه کارت اعتباری برای ارزهای مجازی) اما او بعد از آنکه از عمل به تعهداتش در قبال سرمایه گذاران عاجز ماند سرمایه دریافتی را به آنها پس داد.

در راستای رسیدگی به این پرونده نیز یکی از بازرسان مربوطه از ادعای این دو نفر حمایت کرده و خاطرنشان کرده که ۵۰۰۰ بیتکوین با استفاده از آدرس های متصل به شِرِم به کیف پول های دیجیتالی مختلف ارسال شده است.

وکیل این فرد کلیه اتهامات را رد کرده است و اعلام نموده که شِرِم قطعا از خود در برابر این اتهام دفاع می کند. البته انتظار می رود این گفته ها تاثیر چندانی در تصمیم برادران Winklevoss برای شکایت از شِرِم نداشته باشند هرچند که این دو نفر یک میلیارد دلار سرمایه در قالب بیتکوین دارند و مبلغ ۳۲ میلیون دلار رقم چندان بزرگی در برابر سرمایه آنها محسوب نمی شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها