پیامدهای خساست و مشکلاتی که افراد خسیس در زندگیشان دارند

مردان یا زنان خسیس هر مسئله ای را با مسائل مالی می سنجند که یکی از مهم ترین عامل تعیین کننده در زندگی است که در این مطلب پیامدهای خساست را برای شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

پیامدهای خساست و مشکلاتی که افراد خسیس در زندگیشان دارند

ویژگی افراد خسیس

کسی که خسیس است نه خودش از زندگی لذت می برد و نه می گذارد کسانی که با او هستند طعم خوش زندگی را بچشند مثل این که آن ها نه فقط در پول خرج کردن که از دید خوشی دیگران هم تنگ نظری می کنند.

عاقبت خسیسی

پیامدهای خساست: در زمان مجردی، خساست مشکلات فراوانی را برای فرد خسیس ایجاد کند که مهم ترین آن جدا ماندن از جمع و تنها ماندن است. در واقع خساست اجازه نمی دهد اندکی از درآمد شخصی مان را صرف رفت و آمد یا خرید هدیه برای دیگران کنیم و در برنامه های دسته جمعی حاضر شویم و به همین مراتب هر لحظه بیشتر از قبل از جمع فاصله می گیریم و در نهایت به فردی منزوی تبدیل می شویم. تا اینجا قضیه فقط خودمان ضرر می کنیم ولی بعد از ازدواج وضعیت کاملا فرق می کند چون پای نفر دیگری هم در میان است.

عاقبت افراد خسیس

پیامدهای خساست: بعد از تشکیل، خانواده خسیس بودن، به شدت بر روابط زوجین و رابطه آن ها با یکدیگر تاثیر می گذارد تاحدی که شاید به جدایی بی انجامد; مگر آن که هر دو نفر مبتلا به خساست باشند تا بتوانند از در کنار هم بودن لذت ببرند.

خصوصیات رفتار با همسر خسیس

پیامد های خساست و مشکلاتی که افراد خسیس در زندگی با خانواده دارند:

  1. ناتوانی در برقراری ارتباط عاطفی; این افراد حتی نمی توانند از ساده ترین کلمات محبت آمیز برای بیان احساسات خود استفاده کنند جالب این که اگر هم از این کلمات استفاده کنند آزهدی و آرامش در رفتارشان دیده نمی شود و همیشه حالتی ناراحت و گرفته در رفتار آن ها مشاهده می شود.
  2. فاصله عمیقی در روابط زن و شوهر دیده می شود; سایه دائمی خساست در زندگی مشترک باعث جدایی آن ها از هم می شود چون یکی از طرفین نمی تواند نیاز های عاطفی، روحی و روانی طرف مقابل را برآورده کند. از این که رفع نیاز های دیگر به طور کامل از یاد رفته است موردی از پیامدهای خساست است.
  3.  به نظر افراد خسیس; خرید هر وسایل را غیر ضروری می دانند و بهتر است آن را در بانک پول پس انداز کنند. خرید هدیه هم که دور ریختن پول به حساب می آید در مواقع اجبار هم پرداخت نقدی بهتر از هر هدیه ای است.
  4. ارتباط زن و شوهر به بحث ها و رفع نیاز های مالی محدود می شود در نهایت برای رفع هر نیاز پس از جدال طولانی باید همه افراد خانواده از چارچوبی که فرد خسیس تعیین می کند، پیروی کنند.
  5. رفتار با همسر خسیس
  6. والدین همواره از رفتار ها و تلاش های فرزندشان در هر زمینه ای ناراضی هستند، این نارضایتی از مسائل درسی تا کار ها و رفتار های روز مره آن ها را شامل می شود. اما این والدین بر خلاف والدین کمال گرا برای موفقیت فرزندشان هزینه کرده و آن ها را همراهی می کنند، هیچ تلاش و کمکی برای پیشرفت بیشتر فرزندشان نمی کنند و توقع بالایی دارند.
  7. تصمیم گیری برای خرید هر وسیله ساده ای برای منزل باید با اجازه زن یا شوهر خسیس باشد. برای صدور این اجازه هم باید همیشه دلیل قانع کننده ای وجود داشته باشد، دلیلی که بتواند فرد خسیس را قانع کند. به این ترتیب طرف مقابل از هر خریدی منصرف می شود.
  8. زنان یا مردان خسیس هر مسئله ای را با مسائل مالی می سنجد و (پول و درآمد) مهم ترین عامل تعیین کننده در زندگی آن ها است مانند: معیار محبتشان به مبلغ هدیه خریداری شده است نه زیبایی آن کالا.
  9. یکی دیگر از پیامدهای خساست; این افراد در برآورده کردن نیاز های فردیشان هم اجتناب می کنند تا حدی که سلامتی شان در معرض خطر قرار می گیرد.
  10. بیماری فرد خسیس هیچ زمان قابل درمان نیست.
  11. رفتار هایش آزادانه نیست; ترس از بروز واکنشی نامطلوب از سوی فرد خسیس بر همه رفتار ها و رابطه ها حکم فرما شده و آزادی عمل را از همه افراد خانواده به خصوص همسر سلب می کند.

ریشه خساست انواع ان

راه کار هایی برای رفتار با همسر خسیس

  1. اول از همه به خاطر بسپاریم که بیماری همسر خسیس ما هیچ گاه درمان نمی شود; بنابراین فقط باید تلاش کنیم تا رفتار او را تعدیل و ترمیم کنیم که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، فقط با روش های زیر می شود با او مدارا کرد:
  2. طبیعت افراد خسیس را باور کنید و بپذیرید که به بیماری خساست دچار شده است این باور باعث می شود تا رفتار های آن ها برایتان قابل تحمل باشد.
  3. یکی دیگر از راه کار پیامدهای خساست; پیش از خرید هر وسیله ای برای منزل با همسرتان مشورت کنید با وجود اختلاف نظر مشورت کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او رو به رو نشوید و مانع از بروز جدال می شوید.

    خسیس بودن یک نوع بیماری

  4. بعضی افراد مبتلا به خساست تلاش می کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند در این صورت با درک مشکل شان باید به آن ها کمک کنیم و نباید این افراد را مسخره کرد یا دائم از آن ها ایراد گرفت بلکه باید در کنارشان باشیم تا به کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.
  5. همین که او هزینه ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده کافی است و تشکر شما نوعی تشویق برای تکرار این رفتار مثبت او حساب می شود که جزو پیامدهای خساست است.
  6. افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی ابتدا به مبلغ آن توجه می کنند بنابراین به جای دلخور شدن یا مسخره کردن همسرتان از او تشکر کنید.
  7. زمانی که از رفتار همسرتان غمگین و عصبانی شدید ناراحتی تان را ابراز کنید البته نه با دعوا بلکه به او توضیح دهید که از رفتار های او ناراحت هستید و در جمع خجالت می کشید این توضیح و ابزار ناراحتی ما به شکل منطقی تلنگری برای تجدید نظر در رفتار های نامناسب او می شود.

خصوصیات رفتاری فرد خسیس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها