«ویلیامز» همچنان صدرنشین فهرست پردرآمدترین زنان ورزشکار

«سرنا ویلیامز» تنیسور مطرح آمریکایی برای چهارمین بار متوالی رتبه نخست فهرست پردرآمدترین زنان ورزشکار نشریه معتبر فوربس را از آن خود کرد.

«ویلیامز» همچنان صدرنشین فهرست پردرآمدترین زنان ورزشکار

براساس گزارش این نشریه تجاری، ۲۳ بار قهرمان گرند اسلم در بازه ای ۱۲ ماهه که اول ژوئن سال جاری به اتمام رسید، ۲۹.۲ میلیون دلار درآمد داشته و این در حالی است که از این مبلغ تنها ۴.۲ میلیون دلار آن جایزه نقدی بوده است.

«نائومی اوساکا» ژاپنی که پس از شگفتی‌سازی در تنیس اوپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ و شکست دادن ویلیامز به شهرت جهانی رسید، به محفل چهار نفره زنان ورزشکاری پیوست که سالیانه بیش از ۲۰ میلیون دلار درآمد دارند و پس از ویلیامز، «ماریا شاراپوآ» روسی و «لی نا» چینی در رتبه چهارم قرار گرفت.

فوربس با تخمین درآمد اوساکا در حدود ۲۴.۳ میلیون دلار، وی را در رتبه دوم فهرستی قرار داد که تنیسورها در آن یکه تازی می‌کنند.

«آنجلیک کِربر» قهرمان اسبق ویمبلدون با درآمد ۱۱.۸ میلیون دلار در رتبه سوم جای داشته و قهرمان این دوره ویمبلدون یعنی «سیمونا هالپ» پشت سر وی جای گرفته است.

فوربس برای تهیه این فهرست درآمدها شامل جوایز نقدی، دستمزد، پاداش‌ها و درآمدهای تبلیغاتی و حق تصویر را در فاصله زمانی اول ژوئن ۲۰۱۸ تا اول ژوئن ۲۰۱۸ مورد محاسبه قرار داده است.

در فهرست مذکور «الکس مورگان» با درآمد ۵.۸ میلیون دلار در رتبه دوازدهم قرار گرفت و در بین ورزشکاران زن سایر رشته‌های ورزشی بالاترین جایگاه را از آن خود کرد؛ البته درآمدهای وی بیشتر از قِبل حق تصویر و تبلیغات است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها