طرز تهیه شربت انبه با طعم و مزه فوق العاده عالی

اگر علاقمند به تهیه انواع نوشیدنی های خنک و مقوی برای مصرف در روزهای گرم سال می باشید، پیشنهاد می کنیم در ادامه با طرز تهیه شربت انبه خوشمزه و مفید همراه ما شوید.

طرز تهیه شربت انبه با طعم و مزه فوق العاده عالی

انبه یکی از میوه های تابستانی خوشمزه و مفید است که سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین ها می باشد، بنابراین مصرف میوه و یا شربت آن در این فصل می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. در این مطلب طرز تهیه شربت انبه با استفاده از انبه خام را آموزش خواهیم داد.

فصل تابستان به دلیل گرم بودن هوا، زمان مناسبی برای تهیه نوشیدنی های سرد و انواع آب میوه ها می باشد، از این رو در این مطلب، قصد داریم دستور تهیه شربت انبه را که مانند شربت آلو، موهیتو رستورانی، شیر طالبی آموزش داده شده در مطالب قبلی از جمله نوشیدنی های خوشمزه و خنک برای فصل گرما می باشد، در اختیارتان قرار دهیم.

  •  

مواد لازم

  • انبه رسیده : ۲ عدد
  • آب : یک فنجان
  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری
  • یخ کوچک : چند تکه

مواد لازم برای تهیه آب انبه به صورت دستی

  • انبه رسیده : ۲ عدد
  • آب : نیم لیتر
  • شکر : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت انبه خنک و خوش طعم

برای تهیه این نوشیدنی خنک، در ابتدا انبه ها را خوب شسته و سپس پوست آن را جدا کنید. حال انبه های پوست کنده شده را به صورت قطعات کوچکی برش بزنید، انبه های خرد شده را درون مخلوط کن ریخته و سپس تکه های یخ خُرد شده را ریخته و در آخر آب و شکر را اضافه کنید.

روش تهیه شربت انبه

آموزش تهیه شربت انبه

اکنون، مخلوط کن را روشن کرده و اجازه دهید تا مواد به طور کامل با هم ترکیب شوند، به طوری که مخلوط حاصل کاملا صاف و یکدست شود. بعد آن را درون صافی بریزید و مواد باقی مانده را کنار بگذارید.

طرز تهیه شربت خوشمزه انبه

در آخرین مرحله از طرز تهیه شربت انبه ، آب میوه آماده شده را در داخل استکان ها و یا لیوان های دلخواه خود ریخته و برای تزیین آن نیز می توانید از تکه های انبه بر روی لیوان استفاده کنید.

دستور تهیه شربت انبه به شکل دستی

ابتدا چند انبه رسیده را انتخاب کرده و آنها را خوب بشویید، سپس دو طرف جداگانه، یکی برای گذاشتن پوست های انبه و دیگری برای میوه انبه بدون پوست، استفاده کنید، پوست انبه را جدا کرده و میوه گوشتی را در داخل کاسه جداگانه قرار دهید، بعد با شستن تمیز دست، انبه ها را به طور کامل له کرده، به طوری که آب از گوشت آن جدا شود.

دستور تهیه شربت انبه

اکنون در این مرحله از طرز تهیه شربت انبه به صورت دستی، پوره انبه بدست آمده را با نیم لیتر آب مخلوط کنید تا آب میوه صاف و روانی بدست آید، سپس ۲ قاشق غذاخوری شکر را به مخلوط انبه و آب اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که شکر در داخل آن کاملا حل شود و آب میوه، طعم شیرینی بدهد.

حال مخلوط بدست آمده را از یک صافی عبور دهید و در یخچال بگذارید تا خنک شود، سپس می توانید آن را داخل لیوان ریخته و سرو نمایید.

منبع : آرگا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها