نشانه های کودک عصبی و پرخاشگر چیست ؟

رفتارهای خشن و پرخاشگر از نشانه های کودک عصبی است. با شناختن رفتار اینگونه کودکان می توانید با استفاده از راه های درمانی آن ها را کنترل کنید. برای درمان نباید از عصبانیت و زور استفاده کنید، بلکه برای درمان باید صبر و حوصله به خرج داد.

نشانه های کودک عصبی و پرخاشگر چیست ؟

آشنایی با نشانه های کودک عصبی و درمان آن

با تحقیقاتی که صورت گرفته، مشخص شده کودکان تا سن ۴ سالگی از خود رفتارهای پرخاشگر نشان می دهند و بعد از این سن کم کم این رفتار کمتر می شود. کودکان این رفتارها به صورت پرتاب کردن وسیله، گریه کردن، داد زدن و زدن حرف های زشت نشان می دهند. کودکان با قرار گرفتن در میان دوستان و جامعه رفتارهای پرخاشگر خود را کنار می گذارند. همچنین کودکان با قرار گرفتن در مهد کودک و پیش دبستانی دیگر آن رفتارهای پرخاشگر و تند را ندارند و معمولا آرامتر می شوند. در نهایت برای اینکه کودکانتان کمتر از خود رفتارهای پرخاشگر و زننده انجام دهند، بهتر است آن ها را در جمع های دوستان و بچگانه قرار دهید.

درمان کودک پرخاشگر

اگر نشانه های کودک عصبی درمان نشود

همانطور که گفتیم این رفتارها در برخی از کودکان بسیار بیشتر از سایر کودکان است. اولیا کودک باید در زمان خردسالی وی را زیر نظر داشته باشند تا بهتر بتوانند این رفتار را کنترل کنند. اگر رفتارهای پرخاشگر کودک در خردسالی درمان نشود ممکن است در آینده به مشکل بربخورد. در نتیجه بهتر است رفتارهای پرخاشگر کودک را زیر نظر پزشک و مربیان درمان کنید. در بزرگسالی این رفتارها به صورت رفتارهای خشن، اعتیاد به مواد مخدر، جرم و استعمال مواد دخانی خود را نشان می دهد. به طور کلی بیشتر جرم هایی که در بزرگسالی رخ می دهد منشا در خردسالی دارد. در این زمینه روانشناسان معتقدند که رفتارهای پرخاشگر و تند کودکان در آینده باعث بروز جرم و رفتارهای بزهکارانه می شود.

درمان کودک عصبی

عوامل نشانه های کودک عصبی و پرخاشگر

بهتر است بدانید عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن رفتارهای عصبی و پرخاشگر در کودکان می شود. همچنین این عوامل در بین دختران و پسران دارای الگوی متفاوتی است. اگر این رفتارها در خردسالی درمان نشود در آینده باعث مشکلاتی از قبیل طلاق، ابتلا به بیماری های مختلف، تحصیلات پایین و در نتیجه سطح درآمد پایین خانواده می شود.

علائم کودک پرخاشگر
یکی دیگر از عواملی که باعث به وجود آمدن نشانه های کودک عصبی می شود، استرس و عفونت های ویروسی در زمان بارداری است. اگر در زمان بارداری مادر همیشه دچار استرس شود نتیجه آن، بچه ای با رفتار پرخاشگر می شود. در نتیجه بهتر است در زمان بارداری بیشتر مراقب باشید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. شروع این رفتار از ۲ سالگی است و تا ۴ سالگی ادامه می یابد. دختران نسبت به پسران بیشتر در معرض رفتارهای پرخاشگرانه هستند، در نتیجه به مراقبت از دخترها نسبت به پسران پیشنهاد شده است. اگر فرزند شما دارای نشانه های عصبی و پرخاشگرانه هستند بهتر است از یک مشاوره در این زمینه راهنمایی بخواهید.

نتیجه رفتارهای پرخاشگرانه و عصبی کودک

وجود نشانه های کودک عصبی باعث به وجود آمدن رفتارهای زننده در بزرگسالی می شود. این کودکان در نوجوانی و بزرگسالی دچار مشکلاتی از قبیل افت کیفیت آموزشی، افت مهارت های ارتباطی با دیگران و علاقه مند شدن به مصرف دخانیات و سیگار می شوند. نشانه های کودک عصبی به همین چند مورد ختم نمی شود، بلکه این افراد نسبت به خوراکی ها نیز عکس العمل منفی نشان می دهند. آن ها دوست دار دعوا و خشونت اند بیشتر با اطرافیان خود درگیری فیزیکی دارند. در نتیجه بهتر است در هنگام دعوا مراقب آن ها باشید. ساعات خواب این افراد نامشخص است و از این مورد بسیار رنج می برند. خواب یکی از مواردی است که باید به آن بیشتر توجه کنید، زیرا کمبود خواب در این کودکان بر رفتار آن ها بیشتر تاثیر گذار است. همچنین کودکان پرخاشگر با همسن و سالان خود همیشه در حال درگیری و دعوا هستند. شکستن وسایل جزو کارهای لذت بخش برای آن ها است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها