چگونه سفری کم هزینه به باتومی داشته باشیم؟

 

 
   

 

batomi1

 

امروزه باتومی یکی از زیباترین شهرهای کشور گرجستان است. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه یک سفر کم هزینه به باتومی داشته باشیم؟ اما پیش از آن لازم است کمی با خود شهر آشنا شویم. زمانی که این شهر مستعمره یونان باستان، بندر روم بود، توسط نیروهای عثمانی مورد هجوم قرار گرفت و سپس پادشاهان گرجستان برای آن می‌جنگیدند. تحت حاکمیت امپراتوری روسیه، این شهر به طور قابل توجهی رشد کرده است و اکنون بندر اصلی و مکان منحصر به فرد برای اقامت در گرجستان است.

 

باتومی هر روز شکوفا می‌شود، در سال‌های اخیر، ساکنان شهر با چشمان خود پیشرفت سریع این مکان شگفت انگیز را دیده‌اند. همگام با زمان، این شهر تاریخ خاص خود را حفظ می‌کند. با کمک آرشیوهای قدیمی، ساختمان‌های قرن نوزدهم بازسازی شدند. نتیجه این کار ساختمان‌های جذاب با نرده‌ها و بالکن‌های نازک و نماهای خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده آرامی شد که عطر قهوه تازه، مرکبات و نسیم دریا در اطراف آن‌ها موج می‌زند. باتومی اکنون دارای زیرساخت‌های گردشگری بسیار توسعه یافته‌ای است که آن را برای بازدیدکنندگان خارجی جذاب می‌کند.

امروزه باتومی با چراغ‌های نئون و هتل‌های مجلل پر زرق و برق مانند شرایتون و هیلتون می‌درخشد. دولت برای تبدیل گرجستان به بهشت ​​روی زمین، صاحبان اعیان از سراسر جهان را جذب کرد تا هتل بسازند. امروزه باتومی را می‌توان مانند یک شهر اروپای غربی با خیابان‌های تزئین شده با درختان انگور، فواره‌ها و مغازه‌های پر جنب و جوش پذیرفت. در شب شهر به دریایی از نور تبدیل می‌شود، حتی خاکریز نیز روشن می‌شود. آب و هوای باتومی نیز تحت تأثیر دریای سیاه است، سردترین ماه دی و گرم‌ترین ماه مرداد است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره یک سفر کم‌هزینه به باتومی بخوانیم. همچنین اگر قصد سفر به باتومی را دارید، می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما خارجی به https://safarmarket.com/flights/international در سایت سفرمارکت مراجعه کنید.

 

چگونه سفر خود را کم هزینه کنیم؟

راه‌های زیادی برای سفر با هزینه کم وجود دارد، فقط باید مایل باشید که خلاق باشید. سفر با هزینه کم مانند یک رویای غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما ممکن است. شما می‎توانید آن را مسئولانه و بدون ورشکستگی انجام دهید. باید گفت که برخی از هزینه‌ها وجود دارد که تحت هیچ شرایطی نباید از آن‌ها صرف نظر کنید (مانند بیمه مسافرتی)، اما راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید با بودجه کم سفر کنید.

سفر ارزان به معنای استفاده از برنامه‌ها و وبسایت‌های مفیدی است که در هزینه شما صرفه جویی می‌کنند، همچنین یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و حتی کسب درآمد در سفر را نیز شامل می‌شود. باید ارزش‌گذاری و کاهش هزینه‌های خود را سرلوحه سفر قرار دهید.

سفر کم‌هزینه مستلزم بهره‌مندی از اقامت ارزان، حمل و نقل و فعالیت‌هایی است که در کشور مقصد وجود دارد و در نتیجه هزینه شما را کاهی می‌دهد. فقط کافیست بخشی از خواسته‌های لوکس خود را قربانی کنید تا سفرهای خود را تا آنجا که ممکن است کم‌هزینه کنید. با بودجه مناسب و طرز فکر مناسب، می‌توانید رویاهای سفر خود را به واقعیت تبدیل کنید. حتی اگر درآمد زیادی نداشته باشید یا بدهی داشته باشید، هنوز راه‌های زیادی برای رفتن به سفر وجود دارد. چنین سفری ممکن است شیک یا مجلل نباشد، اما اگر سفر اولویت شما باشد، قطعا می‌توانید آن را محقق کنید! حال به بررسی هر یک از این نکات در باتومی می‌پردازیم تا کمکی باشد برای کم کردن هزینه سفر شما به این شهر:

اقامت در هتل‌ های ارزان

یکی از راه‌هایی که می‌توانید هزینه خود را در سفر کاهش دهید، انتخاب اقامتگاه‌های ارزان است. اقامت در هتلی با هزینه شبی 10 دلار بسیار متفاوت از هتلی است که شبی 60 دلار هزینه دارد. در ادامه یک نمونه هتل ارزان باتومی آورده شده است:

هتل مایک پالاس

 

 
  batomi2


این هتل تنها به اندازه 1 دقیقه پیاده تا ساحل فاصله دارد. در باتومی، در 1/1 کیلومتری ساحل باتومی و 7/1 کیلومتری بنای یادبود علی و نینو، اقامتگاهی با رستوران، وای‌فای رایگان و همچنین پارکینگ خصوصی رایگان برای مهمانانی که رانندگی می‌کنند، وجود دارد. این ملک با داشتن اتاق‌های خانوادگی، تراس را نیز برای مهمانان فراهم می‌کند. این اقامتگاه دارای پذیرش 24 ساعته و انبار چمدان برای مهمانان است و هزینه اقامت در آن شبی 20 یورو است که بسیار متفاوت از اقامت‌گاه‌هایی با هزینه شبی 70 یورو است. برای بهترین انتخاب در رزرو هتل، به سفرمارکت مراجعه کنید.

 

رفت و آمد با استفاده از حمل و نقل عمومی

 

 
  batomi3


باتومی یک گزینه عالی برای کاوش با استفاده از حمل و نقل عمومی است. اتوبوس‌ها و قطارهای آن به ویژه در سراسر کشور کارآمد و به خوبی متصل هستند. در واقع، گرجستان یکی از جامع‌ترین سیستم‌های حمل و نقل بین شهری و منطقه‌ای را دارد که با آن برخورد خواهید کرد. بلیط حمل و نقل عمومی برای هر نفر 8/0 لاری است که شامل اتوبوس و مترو است. لذا به جای استفاده از تاکسی، سعی کنید با اتوبوس رفت و آمد کنید تا هزینه‌های خود را کاهش دهید.

 

 

صرف غذا در رستوران های معمولی

خورد و خوراک همچون اقامت، بخش زیادی از هزینه سفر شما را تشکیل می‌دهد. اگر از لوکس بودن محیط رستوران صرف نظر کنید و صرفا تمرکز خود را بر غذایی خوشمزه و باکیفیت بگذارید، می‌توانید سفر کم‌هزینه‌ای داشته باشید. در ادامه یک مورد از رستوران‌های ارزان قیمت باتومی آورده شده‌ است:

 

باتومارانی

 

 
  batomi4


شما می‌توانید خینکالی، خاچاپوری، انواع لوبیو و بادیجانی نیگزویت را در بسیاری از رستوران‌های باتومی میل کنید. اما آشپزخانه باتومارانی بسیار متفاوت است. علاوه بر حال و هوای سنتی آن‌ها، انواع زیادی از نوشیدنی‌های سنتی گرجستانی و چاچا در باتومارانی سرو می‌شوند. علاوه بر این، برای صرف یک شام سنتی باید حتما از آن بازدید کرد. قیمت‌های این رستوران بسیار معقول است و زمین تا آسمان با رستوران‌های لوکس تفاوت دارد.

 

 

سفر با تور باتومی

روش‌های مختلفی برای سفر وجود دارد. می‌توانیم با ماشین شخصی خود به هر کجا که می‌خواهیم برویم، در طبیعت چادر بزنیم یا به خانه اقوام و آشنایانمان برویم. اما اگر بخواهیم به یک مقصد جدید برویم یا یک جاذبه طبیعی را از نزدیک ببینیم یا به خارج از کشور برویم تا با جاذبه‌های گردشگری کشورهای دیگر آشنا شویم، بهترین راه خرید تور مسافرتی است. اگر یک تور اقتصادی پیدا کنید و با تور باتومی سفر کنید، تور تمام موارد گفته‌شده را در نظر می‌گیرد و شما دیگر مجبور نیستید تک به تک موارد را انجام دهید. تورهای مسافرتی باتومی توسط آژانس‌های گردشگری عرضه می‌شوند. خدمات موجود در تورهای مسافرتی باتومی شامل رزرو اقامتگاه، خرید بلیط وسیله نقلیه، هماهنگی برای صدور ویزا، خرید بیمه مسافرتی، هزینه‌های مربوط به تورلیدر، هزینه‌های مربوط به وعده‌های غذایی مسافران، هزینه‌های مربوط به خرید بلیط ورودیه جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی می‌شود. با خرید تورهای مسافرتی می‌توانید در وقت و حتی هزینه خود صرفه‌جویی کنید. اگر خودتان قصد برنامه‌ریزی برای سفر کردن را داشته باشید، لازم است که به ‌طور جداگانه خدمات موجود در یک تور را خریداری کنید.

به طور مثال اگر بخواهید در روزهای پنجشنبه تا شنبه این هفته یا هفته دیگر به باتومی سفر کنید، لازم است که هتل‌ها را بررسی و رزرو کنید، بلیط هواپیما را بگیرید و اگر نتوانستید در آن تاریخ مشخص هواپیما پرواز مستقیم از تهران پیدا کنید، باید بتوانید پروازهای مختلفی را طوری هماهنگ کنید که در کم‌ترین زمان ممکن و با کم‌ترین میزان هزینه به مقصدتان بروید. حال اگر از یک آژانس گردشگری معتبر تور مسافرتی خریداری کنید، نیاز به انجام هیچ یک از کارهای که در بالا اشاره کردیم، ندارید! برای رزرو تور، می‌توانید به سفرمارکت مراجعه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها