قربانیان کرونا در ووهان دو برابر شدند/چین در مورد کرونا دروغ گفته بود؟

بنا برآنچه سخنگوی وزارت بهداشت امروز جمعه ۲۹ فروردین اعلام کرده در شبانه‌روز گذشته هزار و ۴۹۹ مبتلای جدید شناسایی شده و ۸۹ نفر نیز جان خود را از دست داده اند. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ایران به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر و فوت‌شدگان به ۴ هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

قربانیان کرونا در ووهان دو برابر شدند/چین در مورد کرونا دروغ گفته بود؟

‌‌تعداد کل بهبود یافتگان نیز به ۵۴ هزار و ۶۴ نفر اعلام شده است. روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در ایران ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر و جان‌باختگان ۴ هزار و ۸۶۹ اعلام شده بود.

این آمار در حالی به صورت روزانه توسط سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که در روزهای اخیر برخی مقامات اذعان کرده‌اند که آمار واقعی مبتلایان و درگذشتگان بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

سفارت ایران در رم اعلام کرد که پرواز روز جمعه شرکت ایران‌ایر برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشور به‌ دلیل «رفتارهای نامناسب» شماری از مسافران در پروازهای پیشین لغو شده است.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی در ایتالیا آمده که پرواز یادشده به دلایلی چون «رفتار نامناسب» شماری از «مسافران بازگشتی با پرواز قبلی و عدم تمکین به پروتکل‌های بهداشتی و مقررات قرنطینه» لغو شده است و اضافه شده که «مسئولان بهداشتی کشور برای حفظ سلامت مسافران، خانواده‌های ایشان و شهروندان ایرانی تصمیم به لغو پرواز روز جمعه گرفتند». 

 قرار بود این پرواز فوق العاده امشب ساعت ۹ شب به وقت رم انجام شود. پرواز امروز صبح لغو شده بود. سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرده است که مسافرانی که قصد سفر با پرواز فوق العاده ایران ایر در رم را دارند، باید حتما برگه اظهارنامه بهداشتی داشته باشند. 

اتحادیه آزاد کارگران روز پنج‌شنبه گزارش داد که ناهید خداجو عضو هیئت مدیره این اتحادیه جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین احضار شده است. 

ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان اروپا کنسرت مشترکی را از راه دور زیر نظر رهبر ارکستر جوانان اروپا به نشانه همبستگی در مقابله با همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اجرا می‌کنند. در این کنسرت مشترک، سمفونی شماره ۹ بتهوون معروف به «سرود شادی» اجرا خواهد شد. قرار است هر یک از نوازندگان بخش‌های مربوط به خود را در خانه و زیر نظر پائولو اولمی، رهبر ارکستر جوانان اروپا، بنوازد و حاصل کار برای انتشار در فضای مجازی و پخش تلویزیونی آماده شود.

مقام‌های شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع کروناویروس سارس-۲ به‌طور ناگهانی در حدود ۵۰ درصد به شمار قبلی قربانیان بیماری ناشی از این ویروس افزودند. مقام‌ها اکنون ۱۲۹۰ مورد از تلفات انسانی قبلی در این شهر را مربوط به کووید-۱۹ می‌دانند. شمار تازه تلفات انسانی به شمار کلی و رسمی درگذشت‌های چین نیز افزوده و این رقم را به ۴۶۳۲ تن رسانده است که جهشی ۴۰ درصدی محسوب می‌شود. 

خبرنگار بی بی سی گفته است که این افزایش آمار به این دلیل است که برخی افراد که خارج از بیمارستان‌ها فوت شده‌اند یا در جمع آوری آمار آنها تاخیر وجود داشته اکنون به مجموع کل اضافه شده‌اند. 

اقتصاد چین برای نخستین بار طی دست‌کم سه دهه، به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، کوچک شده‌است. آمار رسمی دولت مرکزی در پکن نشان می‌دهد تولید ناخالص داخلی چین ۶.۸ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ افت کرده است. 

به دنبال مرگ حدود ۲۰ راننده اتوبوس‌های لندن در اثر کرونا، صادق خان شهردار لندن از دولت خواست که زدن ماسک را برای مسافران وسایل نقلیه عمومی در لندن اجباری کند. 

دانمارک تصمیم دارد تا به برخی کسب‌وکارهای کوچک مانند آریشگاه‌ها مو و زیبایی و کلاس‌های تعلیم رانندگی اجازه دهد تا از ۲۰ آوریل فعالیت خود را از سر بگیرند. نخست وزیر دانمارک گفته‌ است که "هیچکس نمی‌خواهد این کشور را یک روز بیشتر از حد مورد نیاز تعطیل نگه دارد". این تصمیم دانمارک در حالی انجام می‌شود که برخی کشورهای دیگر اروپا از جمله اتریش و آلمان نیز اعلام کردند که محدودیت‌ها را کاهش خواهند داد. 

گروهی از روحانیون اسلامی در پاکستان امروز اعلام کردند که با وجود دستور دولت مبنی بر ممنوعیت برگزاری نماز جماعت و تشکیل اجتماعات، نماز جمعه را در مساجد این کشور برگزار می‌کنند. از چند هفته پیش جمع شدن و تجمع در یک محل در پاکستان ممنوع اعلام شد اما گروه زیادی از مردم هر بار برای انجام نماز جمع میشدند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها