فاصله گرفتن از خاطرات گذشته و رویا‌های آینده مغز را از کار می‌اندازد

فعال نگه داشتن مغز برای بقای خاطرات مهم است. به منظور ادامه ساخت و تقویت اتصالات، مغز‌ها نیاز به ورودی و اطلاعات جدید دارند. در حقیقت، هرچه ذهن شما بیشتر در گذشته و آینده سفر کند، تأثیر آن بیشتر و وقوع فراموشی محتمل‌تر می‌شود.

فاصله گرفتن از خاطرات گذشته و رویا‌های آینده مغز را از کار می‌اندازد

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند ورزش به حافظه هم کمک می‌کند و در واقع یکی از معدود تقویت‌کننده‌های حافظه است که تاثیر آن ثابت شده است.

نگران نوع حرکات ورزشی هم نباشید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که حرکاتی انجام دهید که حتماً عرق کنید. اما بهترین نوع تمریناتی که باید روی آن تمرکز کنید ورزش هوازی است. ورزش هوازی برای بالا بردن ضربان قلب و پمپاژ اکسیژن بیشتر در بدن، بسیار مفید است.

اندازه مغز ما با افزایش سن، در هر ۱۰ سال تقریباً پنج درصد کاهش می‌یابد و انجام حرکات ورزشی به مبارزه با این کاهش و حفظ عملکرد‌های شناختی ما کمک می‌کند.

آیا می‌دانید گذراندن وقت با خانواده و دوستان برای مغز شما مهم است؟ بله، اجتماعی بودن می‌تواند مغز شما را تقویت کند و خطر زوال عقل را کاهش دهد. داشتن روابط مثبت اجتماعی، سلامت روان را بهبود می‌بخشد و خطر افسردگی را که تأثیر منفی بر مغز می‌گذارد، کاهش می‌دهد. تعامل مثبت و فعال با دیگران همچنین به بهبود حافظه و دیگر مهارت‌های شناختی شما کمک می‌کند.

حتی اگر تعامل اجتماعی را با فعالیت بدنی همراه کنید بهتر است. پیاده‌روی با شخصی در پارک، شرکت در کلاس، در یک سالن ورزشی یا بازدید از یک موزه به شما امکان می‌دهد تا هم در یک فعالیت اجتماعی حاضر شوید و هم به اهداف ورزشی خود برسید.

البته این بدان معنی نیست که همیشه باید فعالیت اجتماعی داشته باشیم. داشتن آرامش و فضای ساکت در خانه هم می‌تواند ارزش فوق‌العاده‌ای داشته باشد و فقط باید مطمئن شوید که تعادل وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها