بیانی: ساپینتو‌ رزومه خوبی دارد و استقلال را هجومی می‌کند

سرمربی جدید رزومه خوبی دارد اما باید با فرهنگ ما هماهنگ شود و ابزار کار را در اختیارش بگذاریم.

بیانی: ساپینتو‌ رزومه خوبی دارد و استقلال را هجومی می‌کند

شاهین بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: بعد از اتفاقاتی که افتاد مشخص بود باید گزینه خارجی انتخاب می‌شد. او رزومه خوب و قابل اتکایی دارد اما مهمترین مساله این است که شناختی از فوتبال ما ندارد.

وی افزود: مدیریت باشگاه باید هرچه سریع‌تر نفراتی که می‌داند به کار این مربی می‌آیند را انتخاب کند و در کنارش قرار بدهد. او نه از نفرات شناخت دارد و نه با فوتبال ما آشناست. به همین خاطر الان مهمترین چالش استقلال این مساله است و برای بستن تیم مدیریت باشگاه باید به او کمک کند.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه این مربی در تیم پرستاره  پرتغال مهاجم بوده و با توجه به سبکی که در تیم‌های قبلی داشته، آیا می‌توان امیدوار به دیدن یک استقلال هجومی در فصل جدید لیگ برتر بود، گفت: همه چیز به طرز تفکر سرمربی بر می‌گردد که در آینده متوجه آن می‌شویم. ولی در وهله اول باشگاه باید اسکلت سال قبل تیم را حفظ و جایگزین نفراتی که جدا می‌شوند را جذب کند. یک مربی هرچه قدر هم رزومه خوبی داشته باشد، اگر ابزار کار را نداشته باشد چکار می‌تواند انجام بدهد؟ بنابراین ممکن است استقلال امسال با این مربی کار سختی داشته باشد. مهم ابزار کار و بازیکن است.

وی افزود: حتما به تهاجمی شدن استقلال کمک می‌کند. با توجه به رزومه‌ای که دارد مربی کاربلدی است اما باید سریع‌تر با فرهنگ ما هماهنگ شود و خودش را وفق بدهد. بعد از آن باید ابزارش یعنی بازیکن را در اختیارش قرار بدهیم و از او انتظار داشته باشیم. امیدوارم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. اگر ابزار را به او بدهیم صددرصد می‌توانیم امیدوار باشیم که یک استقلال هجومی را ببینیم.

بیانی در خصوص رفتارهای احساسی ساپینتو که شاید در کوران مسابقات برای استقلال مشکل ساز شود، گفت: زود است در مورد این مسائل صحبت کنیم. این را باید در آینده و از نزدیک ببینیم اما فرهنگ کشور آن‌ها با فرهنگ ماتفاوتی ندارد. به همین دلیل فکر می‌کنم می‌‌تواند به سرعت با فرهنگ ما هماهنگ شود. مهم این است که زودتر با بازیکنان و محیط کارش آشنا شود. هواداران صبر و شکیبایی داشته باشند. زمان لازم است که ساپینتو با فرهنگ، بازیکنان و فوتبال ما آشنا شود. از آن‌ها می‌خواهم حوصله کنند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: سرمربی جدید رزومه خوبی دارد اما باید با فرهنگ ما هماهنگ شود و ابزار کار را در اختیارش بگذاریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها