کربکندی: برانکو می تواند به سپاهان کمک کند

نباید اجازه بدهند، بازیکنان یکی یکی جدا شوند چون ساختن دوباره ساختار تیم زمان‌بر است.

کربکندی: برانکو می تواند به سپاهان کمک کند

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص سپاهان و فصلی که پشت سر گذاشت، اظهار داشت: سپاهان می‌توانست نتیجه‌ای بهتر از این بگیرد. با توجه به سرمایه‌گذاری، بازیکنان و کادر فنی خوبی که داشت، امکانات و تفکرات حرفه‌ای باشگاه اگر نوسانات بین فصل نبود، تیم می‌توانست به راحتی با این اوضاع لیگ قهرمان شود.

جدایی محرم و بازیکنان برای سپاهان خوب نیست

وی افزود: از نظر نتیجه در مقاطعی شوک‌هایی به تیم وارد شد. آن‌ها در چند بازی نتیجه نگرفتند و در نهایت سوم شدند ولی در مجموع جدایی ناگهانی محرم با وجود اینکه در مورد جذب و حفظ بازیکنان و همچنین خروجی‌ها صحبت کرده بود، جای تعجب داشت. البته این اتفاق در چند مقطع افتاده بود که باشگاه قبول نکرد. اینکه محرم رفت و برخی بازیکنان نیز در حال جدا شدن هستند، برای تیم و باشگاه خوب نیست. چون اگر ساختارها به هم بریزد، درست کردن دوباره آن سخت‌تر می‌شود. نباید ترکیب تیم و مجموعه به هم بریزد چون این‌ها به سختی کنار هم قرار گرفته‌اند. اگر زودتر سرمربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب و بازیکنان موجود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار هم حفظ نکنند، عواقب خوبی ندارد.

کربکندی با اشاره به جدایی محرم نویدکیا گفت: معتقدم او باید می‌ماند. نویدکیا تجربه بیشتری داشت و آبدیده‌تر شده بود. او می‌توانست آینده بهتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تیم رقم بزند ولی به هر حال تصمیم شخصی بوده و نمی‌توانیم بگوییم چرا. الان سپاهان باید هر چه سریع‌تر تکلیف کادرفنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص و بازیکنان خوب و اثرگذار خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حفظ کند. حیف است این باشگاه با توجه به امکانات، بودجه و تجهیزاتی که دارد به قهرمانی نرسد. در واقع باشگاه سپاهان تمام فاکتورها را برای قهرمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد. یک باشگاه بزرگ و حرفه‌ای که مشکل مالی ندارد باید طبق برنامه پیش برود. حالا که آن برنامه سه ساله متوقف شده، باید اگر مسیر قبلی درست بود ادامه پیدا کند.

اصفهان آکادمی‌های خوبی دارد اما تیم‌ها از ساخته‌هایشان استفاده نمی‌کنند

وی در مورد اینکه با رفتن محرم نویدکیا و همچنین جدایی برخی بازیکنان به نظر می‌رسد باشگاه قصد دارد ساختار جدیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با برنامه جدید به وجود بیاورد و درواقع سپاهان دچار پوست‌اندازی می‌شود، عنوان کرد: بله. در جذب بازیکن و بستن تیم، این هنر باشگاه است که کار را به خوبی پیش ببرد. البته این کار باید با نظر مربی انجام شود تا فردا بحث و بهانه‌ای نداشته باشد. 

کارشناس فوتبال افزود: از طرفی بازیکنان جدید که می‌آیند شاید در ابتدا مشکلاتی داشته باشند ولی می‌توانند جای بازیکنان جداشده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کنند. همچنین باشگاه بازیکنان جوان و خوبی دارد که می‌توانند جای بازیکنان سن بالا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پر کنند. متاسفانه باشگاه‌های اصفهانی علیرغم آکادمی‌های خوبی که دارند از ساخته‌های خودشان کمتر استفاده می‌کنند. سپاهان به اندازه دو تیم بازیکن خوب داشت. الان هم برای تاکتیک‌های متفاوت می‌تواند مهره‌های جدید بگیرد و چه بهتر جوانانی جذب شوند که چند سال به تیم کمک کنند.

گزینه خارجی می‌تواند خون تازه‌ای به سپاهان تزریق کند

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود باشگاه سپاهان به جذب مربی خارجی توجه بیشتری دارد، عنوان کرد: مربی خارجی ممکن است شناخت کافی از فوتبال ما نداشته باشد. در این صورت یا دلال‌ها بازیکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قالب می‌کنند یا باشگاه باید با شناخت خودش به جذب بازیکن بپردازد. این مسائل می‌تواند آینده باشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بدتر کند. هر روز اسامی مختلفی برای سرمربیگری سپاهان مطرح می‌شوند اما واقعیت این است که انتخاب سرمربی با مطالعه باشد. مربیان ایرانی مدام به جای هم رفته‌اند و این چرخه به دفعات زیاد دور زده، مربی خارجی با رزومه می‌تواند برنامه‌ریزی بلند مدت بهتری داشته باشد و خون تازه‌ای در رگ‌های سپاهان و حتی فوتبال ایران تزریق کند.

کربکندی تصریح کرد: البته گزینه خارجی باید آشنا به فضای فوتبال ما باشد. به عنوان مثال اگر شرایط حضور برانکو فراهم بود، با توجه به شناختی که از فوتبال ایران دارد می‌توانست کمک بیشتری به سپاهان کند اما اگر مربی خارجی ناآشنا بیاورند طبیعی است که در بستن تیم دچار مشکل می‌شود و ممکن است بازیکنانی که باشگاه برایش می‌گیرد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نپذیرد. بنابراین باید خیلی با مطالعه کار شود. رئیس حرفه‌ای باشگاه و افراد فنی‌ای که در مجموعه حضور دارند باید همه این مسائل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای آماده‌سازی سریع‌تر تیم بررسی کنند. از طرفی نباید اجازه بدهند، بازیکنان یکی یکی جدا شوند چون ساختن دوباره ساختار تیم زمان‌بر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها