قاسمپور: در کمیته فنی توضیحات مهدوی‌کیا را می‌شنویم

همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا تیم‌های پایه ما هیچ وقت نتایج قابل قبولی کسب نکنند.

قاسمپور: در کمیته فنی توضیحات مهدوی‌کیا را می‌شنویم

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: منتظریم مهدوی کیا به ایران بیاید و صحبت‌هایش را درباره حذف تیم امید بشنویم.

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد حذف تیم ملی فوتبال امید کشورمان از رقابت‌های زیر 23 سال قهرمانی آسیا در مرحله گروهی اظهار داشت: حتما باید این موضوع در جلسه کمیته فنی بررسی شود. منتظر هستیم مهدوی‌کیا به ایران بیاید تا با او جلسه بگذاریم و ببینیم چه مشکلاتی وجود داشت که تیم امید در همان مرحله گروهی حذف شد. قطعا هم برای نتیجه نگرفتن تیمش در این رقابت‌ها صحبت‌هایی دارد و کمیته فنی نیز سوال‌هایی از او خواهد پرسید. باید دلایل ناکامی تیم ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص شود.

وی در مورد اینکه خودش مشکل تیم امید در این مسابقات‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ چه می‌داند، اظهار داشت: صحبتی که من اکنون می‌گویم سال‌هاست گفته می‌شود اما هیچ چیز تغییر نمی‌کند. ساختار و پایه فوتبال ایران مشکل دارد. برای تیم‌های پایه هیچ هزینه‌ای نمی‌کنیم، این موضوع فقط مربوط به فدراسیون فوتبال نیست بلکه باشگاه‌های ما هم چنین کاری انجام نمی‌دهند، برنامه‌ریزی درستی نداریم. برای یک تورنمنتی که احتمال دارد 6 ماه یا یک سال دیگر برگزار شود، تعلل می‌کنیم و سرمربی یک تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با تاخیر انتخاب می‌کنیم که فرصت زیادی برای کار کردن ندارد. امکانات زیادی به تیم‌های پایه خود نمی‌دهیم، همه این مسائل دست به دست هم می‌دهد تا تیم‌های پایه ما هیچ وقت نتایج قابل قبولی کسب نکنند.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ما به صورت سمبلیک و اسمی تیم‌های پایه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه انداختند. 20 تا 25 درصد بودجه باشگاه‌های اروپایی صرف تیم‌های پایه می‌شود، اما هزینه تیم‌های پایه در فوتبال ایران 1.3 درصد بودجه باشگاه‌ها است که این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست. تیم‌های ملی پایه هم چنین مشکلاتی دارند. شاید حرف من تکراری باشد ولی واقعیت امر است. باید بار دیگر کارشناسان و متخصصان برای ریشه‌یابی ناکامی تیم امید دور هم جمع شوند.

قاسمپور اضافه کرد: البته در حذف تیم امید خیلی مسائل دیگر هم تاثیر دارد که در سالیان گذشته هم وجود داشته؛ به صورت مثال بعضی از باشگاه‌ها بازیکن خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به این تیم ندادند، یا برخی نفرات مشکل سربازی داشتند. هیچ وقت مربی تیم ملی امید نفرات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل در اختیار نداشته است. از خاطرمان نرفته که یک بار یکی از تیم‌های امید با 12-10 بازیکن عازم یک سفر شد و خیلی از نفراتش در ایران ماندند. همه این مسائلی که گفتم باید مورد کنکاش قرار بگیرد، تا یک بار برای همیشه مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم. در غیر این صورت مشکلات در سال‌های آینده هم وجود خواهد داشت.

وی در مورد آخرین وضعیت سرمربیگری تیم ملی جوانان و اینکه شنیده می‌شود صمد مرفاوی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده است، توضیح داد: خیر، چنین اتفاقی نیفتاده و هنوز جلسه ما برای انتخاب سرمربی تیم  جوانان برگزار نشده است. شنبه هفته آینده جلسه داریم، گزینه‌های جدیدی هم به نفرات قبلی اضافه شده و رزومه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرده‌اند، اما انتخاب قطعی برای سرمربی تیم جوانان نداشتیم.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با توجه به فاصله محدود تا شروع مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، آیا انتخاب سرمربی تیم جوانان در جلسه آتی قطعی خواهد شد، پاسخ داد: به شخصه اعتقاد دارم یک ماه یا یک ماه و نیم پیش هم می‌توانستیم جلسه بگذاریم و سرمربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب کنیم. اما باید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مجمع تشکیل می‌شد، از طرفی باید وضعیت عزیزی خادم هم معلوم می‌شد. البته قرار است تکلیف ریاست فدراسیون 8 شهریور مشخص شود. همه این مسائل در روند انتخاب سرمربی تیم جوانان تاثیر گذار بود. امیدوارم این موضوع دیگر به تاخیر نیفتد و بتوانیم شنبه تصمیم خوبی برای انتخاب سرمربی تیم جوانان بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها