اصولی: ان‌شاءالله سراجی گرفتار بود که به جلسه هیئت رئیسه نیامد!

خطاب نامه‌ای که از سوی فیفا داده شد به سرپرست فدراسیون فوتبال بود و کسانی که در فدراسیون حضور داشتند، در جریان قرار گرفته بودند.

اصولی: ان‌شاءالله سراجی گرفتار بود که به جلسه هیئت رئیسه نیامد!

سخنگو و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت:کارهای فدراسیون و مباحث مربوط به تیم ملی فوتبال و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بازی‌های تدارکاتی و حضور در جام جهانی انجام می‌شود، با قوت خودش جلو می‌رود.

 احسان اصولی پس از پایان جلسه امروز (یکشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: یازدهمین جلسه هیئت رئیسه را هفته پیش داشتیم که به دلیل عدم حضور دو نفر از اعضا رسمیت پیدا نکرد و به این هفته موکول شد. امروز جلسه را ساعت 9 صبح برگزار کردیم که متأسفانه سراجی حضور نداشت. خانم موسوی هم به صورت آنلاین در جلسه شرکت کرده بود. بر اساس اساسنامه فدراسیون، جلسه هیئت رئیسه با حضور دو سوم اعضا به رسمیت شناخته می‌شود. دو، سوم یعنی حداقل باید 8 نفر حضور داشته باشند. در جلسه امروز تنها عدم حضور سراجی را داشتیم.

«در جلسه امروز بحث‌های کاری و هم اندیشی داشتیم و موارد متعددی مطرح شد.» وی با بیان این جمله تصریح کرد: می‌دانم جامعه فوتبال ممکن است نسبت به مسائل تیم‌های ملی دغدغه و نگرانی داشته باشد ولی کارهای فدراسیون با قدرت دنبال می‌شود و مباحث مربوط به تیم ملی فوتبال و برنامه‌ریزی‌هایی که برای بازی‌های تدارکاتی و حضور در جام جهانی انجام می‌شود، با قوت خودش جلو می‌رود. اگر برخی مواقع اتفاقاتی می‌افتد تأثیری در حوزه اجرایی ندارد. آن چیزی که برای هواداران اهمیت دارد سربلندی تیم ملی در جام جهانی است. به زودی اولین بازی تدارکاتی را در فیفادی برگزار خواهیم کرد. یکسری بحث‌ها بین دو طرف فدراسیون‌ها وجود دارد و به محض اینکه قرارداد نهایی شد زمان، تیم مقابل و مکان برگزاری بازی را اعلام می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: در بحث‌های اداری، تدارکات و تشکیلات نیز کارها پیش می‌رود. در هفته گذشته دو فراخوان برای البسه تیم ملی داشتیم که فردا آخرین مهلت آن است. هر کسی در این حوزه علاقه‌مند است و می‌خواهد شراکت داشته باشد می‌تواند پاکت پیشنهادی‌اش را بدهد. 21 اردیبهشت بازگشایی پاکت‌ها را خواهیم داشت. در بحث شریک تجاری فدراسیون فوتبال، برنامه‌ای را در حوزه فناوری طراحی خواهیم کرد که یک اتفاق نو خواهد بود. در این حوزه به یک مدل اقتصادی می‌رسیم تا فدراسیون به درآمد پایدار برسد. این اتفاق بدیع و نو و فراخوان آن هم جاری است.

اصولی با اشاره به بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اساسنامه ما بن بست ندارد و مسیر بسته نیست. قطعا مسیر باز خواهد شد و در دو جلسه دیگر موضوع تعیین تکلیف می‌شود، حالا در این زمینه می‌خواهد همراهی شود یا نه ولی هفته بعد نیز جلسه‌ای خواهیم داشت. اینکه کسی تصور کند دچار بن بست هستیم، چنین چیزی نیست و اساسنامه فدراسیون راه را برای ما باز کرده است.

وی در واکنش به این سؤال که آیا جلسه هیئت رئیسه به رسمیت شناخته شد یا نه، تأکید کرد: به رسمیت نرسید و مصوبه رسمی نداشت ولی خیلی از موارد را سرپرست و دبیرکل فدراسیون مطرح کردند. بر اساس حوزه اختیاراتی که اساسنامه برای سرپرست و دبیرکل فدراسیون فوتبال قائل شده، در چارچوب آنها بحث کردیم تا کارها را پیش ببریم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش به ناراحتی احمدرضا براتی دیگر عضو هیئت رئیسه مبنی بر اینکه برخی از اعضای مسئول زمان شهاب الدین عزیزی‌خادم همچنان در فدراسیون حضور دارند، گفت: اینها نظر شخصی ایشان است و باز کردن آن برعهده خودشان است.

 اصولی در رابطه با استعلام حسن کامرانی‌فر از فیفا برای رسمیت شناخته شدن هیئت رئیسه و ناراحتی براتی از اینکه چرا نظر او را نپرسیده‌اند، گفت: خطاب نامه‌ای که از سوی فیفا داده شد به سرپرست فدراسیون فوتبال بود و کسانی که در فدراسیون حضور داشتند، در جریان قرار گرفته بودند. این نامه به من هم داده نشد.

وی در مورد اینکه ظاهرا نظر کمیته حقوقی فدراسیون هم لحاظ نشده است، گفت: باید بررسی کنم و نمی‌دانم نظر کمیته حقوقی گرفته شده است یا نه. درباره این موضوع کسب اطلاع نکرده‌ام.

اصولی بار دیگر با این سؤال روبه‌رو شد که چرا درباره استعلام از فیفا نظری از براتی گرفته نشد، یادآور شد: محور کارهای ما باید قانون و اساسنامه باشد. اگر در جاهایی اساسنامه تردید داشته باشد بر اساس ماده 85، تفسیر هیئت رئیسه و پس از آن مراجع AFC و فیفا را دارد. اگر کسی به ما گفت مبنای محاسبه رسمیت شناخته شدن جلسه هیئت رئیسه دو، سوم باشد و مصوبه‌ای داشته باشید، بعدها که به براساس استناد به این موضوع به مشکل خوردید، چه کار می‌کنید؟ بنابراین، اساس این ماجرا در هیئت رئیسه بحث شد. ملاک ما قانون و اساسنامه است و باید براساس آن عمل کنیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مهرداد سراجی اعلام کرده در جلسات هیئت رئیسه شرکت نمی‌کند، گفت: ما این حرف‌ها را با حسن نیت می‌بینیم و برداشت دیگری نمی‌کنیم. ان‌شاءالله امروز ایشان گرفتار بودند و نتوانستیم با او ارتباط برقرار کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها