بعید می‌دانم داوران از این به بعد علیه استقلال سوت بزنند

نیکبخت: آنهایی که می‌گویند استقلال خوب بازی نمی‌کند دلیل منطقی بیاورند

تیمی که مالک توپ است، موقعیت گل دارد، دفاع تیمی خوبی دارد و تعداد گل‌هایی که زده زیاد است یعنی اینکه خوب بازی می‌کند.

نیکبخت: آنهایی که می‌گویند استقلال خوب بازی نمی‌کند دلیل منطقی بیاورند
حذف استقلال از جام حذفی شوک بزرگی به هواداران استقلال وارد کرد، البته بیشترین ترکش انتقادات به حسین‌زاده اصابت کرد، بازیکنی که در روز بازی با نساجی با خودخواهی موقعیت‌های گل خود را از دست داد و اگر استقلال می‌توانست در همان 90 دقیقه وقت قانونی بازی به گل برسد دیگر کار به ضربات پنالتی نمی‌رسید. اما یک بار دیگر ساکت الهامی توانست در جام حذفی فرهاد را شکست دهد و مانع رسیدن تیم استقلال به قهرمانی شود. هر چند که همه چیز در خصوص این بازی فقط به اتفاقات درون زمین ختم نشد و حرف‌های جنجالی فرهاد در نشست خبری بعد از بازی و اتهامی که به یکی از اعضای کمیته داوران زد حواشی زیادی به وجود آورد! نکته اینجا است که تاکنون این حواشی برای استقلال دردسر زیادی به وجود آورده و این نگرانی در دل هواداران به وجود آمده که کمیته داوران از این پس با استقلال لج کرده و در پی انتقام از مجیدی باشند. با توجه به تمام مسائلی که گفته شد و نگرانی که در خصوص از دست رفتن قهرمانی لیگ برتر وجود دارد با نیکبخت؛ بازیکن سابق صحبت کردیم، که او معتقد است که6 امتیاز حاشیه امنیتی برای استقلال ایجاد نمی‌کند.
 
شما تجربه قهرمانی با استقلال را دارید، اما سال‌ها است تیم استقلال نتوانسته روی سکوی قهرمانی بایستد، فکر می‌کنید دلیل این مسأله چیست؟
من فکر می‌کنم مهم‌ترین دلیل این است که استقلال طی این سال‌ها دائماً در فصل نقل و انتقالات شاکله تیم خود را عوض و بازیکنان جوان و جدیدی را جذب می‌کرد؛ همین نکته باعث شد تا بازیکنان هماهنگی لازم را در جریان لیگ نداشته باشند و همین مسأله استقلال را از سکوی قهرمانی دور می‌کرد. اما در فصل جاری شرایط فرق کرده است و استقلال توانسته به همراه مجیدی و با مدیریت خوب آقای آجورلو تا به این لحظه به موفقیت برسد. البته در این مدت هم عده‌ای قصد داشتند برای استقلال حاشیه درست کنند که فرهاد با درایت این حواشی را خنثی کرده است. البته این نکته‌ای که گفتم به این معنی نیست که 6 امتیاز اختلافی که استقلال نسبت به تیم دوم جدول دارد حاشیه امنیت برای این تیم نیست. استقلالی‌ها باید بدانند کار تمام شده نیست و در شرایط فعلی هیچ تیمی به استقلال رحم ندارد.
فکر می‌کنید چرا استقلال از جام حذفی حذف شد؟
من پنالتی را جزو بازی حساب نمی‌کنم. پنالتی شانس تیم را پنجاه پنجاه می‌کند، اما ای کاش بازی را استقلالی‌ها همان 90 دقیقه تمام می‌کردند. اگر حسین‌زاده در این بازی از خودگذشتگی می‌کرد شاید استقلال در همان وقت قانونی بازی را می‌برد.
بعد از بازی با نساجی، هواداران حسین‌زاده را مقصر اصلی باخت می‌دانستند.
حسین‌زاده بازیکن جوانی است و حتماً دلش می‌خواست گل بزند و آن گل را خودش را به استقلال تقدیم کند. اما در این مورد خداداد حرف خوبی می‌زند. خداداد می‌گفت:«دوست دارم پاسور خوبی باشم» و به همین دلیل هر وقت در موقعیت گل قرار می‌گرفت بسیار از خودگذشته بود و در اکثر مواقع علی دایی را در موقعیت گل قرار می‌داد. جوان‌ها هم بهتر است که خداداد را الگو قرار دهند و در جریان بازی از خودگذشتگی داشته باشند و هیچ تیمی را هم دست‌کم نگیرند. قهرمانی لیگ دست خود استقلال است و نباید خودشان قهرمانی را از دست بدهند.
اما این روزها آقای مجیدی با صحبت‌هایی که می‌کند به نحوی تیم استقلال را به حاشیه می‌برد. با توجه به اینکه یکی از اعضای کمیته داوران را زیر سؤال برد و کمیته داوران از او شکایت کرده است، هواداران این نگرانی را دارند که داوران لیگ رو در روی استقلال قرار بگیرند!
فرهاد اسم کسی را نبرد، اما اگر کمیته داوران به خاطر صحبت‌های مجیدی بخواهد رودرروی استقلال قرار بگیرد بی‌معرفتی می‌کند. البته با توجه به اینکه ما داوران سالم و پاک زیادی داریم بعید است که خودشان را رودرروی استقلال قرار بدهند. البته امیدوارم این ماجرای بیانیه‌نویسی و این حرف‌ها از فوتبال ما جمع شود و تماشاگران فقط شاهد یک بازی زیبا باشند.
اما منتقدان بر این باور هستند که استقلال خوب بازی نمی‌کند!
من اصلاً این بحث را قبول ندارم. آنهایی که می‌گویند استقلال خوب بازی نمی‌کند دلیل منطقی بیاورند. تیمی که مالک توپ است، موقعیت گل دارد، دفاع تیمی خوبی دارد و تعداد گل‌هایی که زده زیاد است یعنی اینکه خوب بازی می‌کند.
اما هواداران با حذف استقلال از جام حذفی چشمشان برای ادامه لیگ و قهرمانی ترسیده است.
پاسخ این سؤال شما را در لابه‌لای حرف‌های خودم گفتم. بازیکنان حرفه‌ای استقلال نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند. ما در سال‌های قبل حتی از رقبا بیشتر از 6 امتیاز فاصله داشتیم اما غفلت کردیم و قهرمانی را از دست دادیم پس6 امتیاز حاشیه امنیت خوبی برای قهرمانی نیست.
استقلال بازی با سپاهان را در پیش دارد که به نظر می‌رسد بازی سختی است.
بزرگترین اشکال استقلال همین است که بازی‌های سختش مانده برای آخر فصل و همین کار استقلال را سخت کرده است.
هنوز لیگ تمام نشده، هواداران نگران فصل نقل و انتقالات هستند و از دست دادن بازیکنان ستاره تیم، نظر شما چیست؟
همه کارها را که نمی‌تواند فرهاد انجام دهد و در این موارد باید آقای آجورلو مساعدت کرده و بتواند لیست فرهاد را جذب کند.
استقلال برای فصل آتی نیاز به تقویت دارد؟
استقلال در تک تک پست‌ها بازیکنان خوبی دارد. فقط من فکر می‌کنم در خط حمله باید به فکر تقویت باشند تا بهتر شوند.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها