مگر دایی آدم کوچکی است که از حضور او در مراسم قرعه‌کشی تعجب کنیم؟

باقری: خوشحالم که با انگلیس همگروه شدیم

همه می‌دانند تیم ملی بعد از رفتن ویلموتس چه وضعیتی داشت ولی بعد از امدن اسکوچیچ شرایط تغییر کرد.

باقری: خوشحالم که با انگلیس همگروه شدیم

قرعه کشی مسابقات جام جهانی قطر دو روز پیش در دوحه برگزار شد و تیم ملی در جام جهانی برای اولین بار در تاریخ فوتبال مقابل انگلیس قرار گرفت. این قرعه‌ای است که کریم باقری مربی تیم ملی هم بابت آن و همگروه شدن با انگلیس خوشحال است. باقری در خصوص قرعه‌کشی جام جهانی و مسائل مختلف دیگر به سولات خبرنگار تسنیم پاسخ می‌دهد.

در مورد قرعه‌‌کشی جام جهانی و قرعه‌ای که نصیب ایران شد چه صحبتی دارید؟

ما در دوره‌های گذشته با تیم‌هایی مثل هلند، آلمان، پرتغال، اسپانیا و آرژانتین همگروه شده بودیم و دوست داشتنم این بار با انگلیس همگروه شویم. حتی وقتی قرعه‌کشی هم شروع نشده بود، گفتم که دوست دارم با انگلیس همگروه شویم و بابت این قرعه خوشحالم. ما در گروه جذابی هستیم و امیدوارم فدراسیون فوتبال با یک برنامه ریزی خوب، بستر لازم را فراهم کند تا بتوانیم چند بازی دوستانه خوب برگزار کنیم. همیشه این انتظار را داشتیم که با تیم‌های باکیفیت و پرقدرت بازی کنیم ولی همه چیز در حد حرف بوده ولی امیدوارم این بار تابو شکنی شود و قبل از جام جهانی چند بازی خوب انجام دهیم.

 

فکر می‌کنید ایران شانسی برای حضور در مرحله حذفی دارد؟

در دوره‌های قبل که در این زمینه موفق نبودیم ولی حالا مردم ایران انتظار دارند که تیم ملی در جام جهانی به مرحله حذفی صعود کند. البته همه ما می‌دانیم که کار آسانی نداریم چون حریفان تیم ملی قوی هستند. همین امریکا با تیمی که سال‌ها قبل آنها را شکست دادیم تفاوت دارد و انگلیس هم نیازی به تعریف ندارد. از بین اوکراین، ولز و اسکاتلند هم هر تیمی به جام جهانی بیاید قطعا کیفیت خوبی دارد. این چند ماه خیلی زود می‌گذرد و مهم این است که بتوانیم چند بازی دوستانه خوب داشته باشیم و در جام جهانی هم نتایج خوبی بگیریم.

 

برخی معتقدند سرمربی تیم ملی باید تغییر کند. نظر شما چیست؟

همه می‌دانند تیم ملی بعد از رفتن ویلموتس چه وضعیتی داشت ولی بعد از امدن اسکوچیچ شرایط تغییر کرد. آن زمان دغدغه همه مردم صعود به جام جهانی بود و فکر می‌کنم عمکرد اسکوچیچ نیز همه چیز را نشان می‌دهد چون او کارش را به خوبی انجام داد. ما باید نگاه به شرایط کنیم و ببینیم چه ابزارهایی داریم و تغییر مربی نیازمند چه شرایطی است. من نمی‌دانم برنامه فدراسیون چیست و هیچ کس هم نمی‌تواند اتفاقات را حدس بزند، قبل از جام جهانی همیشه در تیم ملی اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهد ولی مسئله مهم موفقیت ایران است. البته من باید در مورد یک موضوع مهم هم صحبت کنم.

 

چه موضوعی؟

اتفاقات بازی ایران و لبنان در شروع سال جدید، یک نقطه تاریک در ورزش ما بود. همه دنیا به سرعت در حال پیشرفت هستند ولی ما درگیر برخی مسائل شده‌ایم که واقعا جای تعجب دارد. امیدوارم هر چه زودتر مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برطرف شود چون آنها این حق را دارند که به ورزشگاه بیایند.

 

حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی جام جهانی هم بازتاب زیادی در ایران داشت. در این زمینه چه صحبتی دارید؟

مگر دایی آدم کوچکی است که از حضور او در مراسم قرعه‌کشی تعجب کنیم. او تا چند ماه پیش بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی بود و حالا در رده دوم قرار دارد. دایی بهترین فوتبالیست آسیا شده و در بهترین تیم اروپا بازی کرده و افتخارات زیادی به دست آورده است. در فوتبال ایران امثال دایی باید فعالیت کنند و من خیلی خوشحال شدم که دایی و مهدوی‌کیا در مراسم حضور داشتند. آنها افتخار فوتبال ایران هستند.

 

غیبت شما در بازی با دربی به دلیل کرونا و نرفتن به کره جنوبی هم حاشیه‌هایی را ایجاد کرد و حتی این موضوع عنوان شد که به کنسرت رضا صادقی هم رفتید. در مورد این مسائل توضیح می‌دهید؟

وقتی از مسجدسلیمان برگشتم علائم کرونا در من دیده شد و در نهایت تست دادم که مثبت بود و در دربی نتوانستم روی نیمکت بنشینم. در مورد بازی با کره هم باید بگویم که از مدت‌ها قبل با آقای اسکوچیچ هماهنگ کرده بودم که در این بازی همراه تیم نباشم و ایشان هم موافق کرد.

 

آیا قرار است در تیم ملی بمانید؟

قرارداد ما که تمام شده و فدراسیون هم طلب‌هایمان را نداده است. حالا نمی دانم قرار است چه تصمیمی بگیرند.

 

پیشنهاد تمدید بدهند، در تیم ملی می‌مانید؟

فعالیت در تیم ملی افتخار است. باید دید در آینده وضعیت به چه شکل خواهد شد.

 

شرایط پرسپولیس چطور است؟

پرسپولیس و استقلال همیشه در صدر اخبار فوتبال ایران هستند. پرسپولیس هم شرایط خوبی دارد و آماده بازی با هوادار می‌شویم.

 

قبول دارید شانس قهرمانی پرسپولیس کم شده است؟

اختلاف 6 امتیازی کم نیست ولی ماموریت ما این است که تا آخرین هفته بجنگیم. پرسپولیس در اولین سال حضور برانکو در آخرین هفته قهرمانی را به دلیل تفاضل گل از دست داد ولی هواداران برای تیم دست زدند چون می‌دانستند که همه اعضای تیم تلاش کردند. حالا هم باید تا آخرین هفته تلاش کنیم، پرسپولیس هیچ وقت برای قهرمان شدن ناامید نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها