خطیبی: انتقادات از تیم ملی ربطی به اسکوچیچ ندارد

روز خوبی برای تیم ملی نبود و سرمربی هم با توجه به بازی های قبلی که از او دیده بودیم، روز خوبی را پشت سر نگذاشت.

خطیبی: انتقادات از تیم ملی ربطی به اسکوچیچ ندارد

رسول خطیبی در گفتگویی که با خبرنگاران در رابطه با آخرین شرایط تیم ملی داشت، اینطور حرف‌هایش را درباره نتیجه کسب شده و شکست دو بر صفر مقابل کره‌جنوبی آغاز کرد: با باختی که در این بازی آوردیم انتقادات زیادی از تیم ملی مطرح شد که البته بخشی از آن طبیعی است. فوتبال ایران در شرایطی است که مردم تحمل شکست را ندارند و وقتی در رده ملی نتایج ضعیفی رقم می‌خورد، همیشه انتقادات زیادی مطرح شده است. در مورد آقای کی‌روش و آقای ویلموتس هم بوده و در هر دوره‌ای که تیم ملی شکست خورده، خیلی انتقادات زیاد شده است و این موضوع ربطی به شخص اسکوچیچ ندارد که همه چیز مربوط به او باشد.
او سپس با اشاره به ترکیب تیم ملی در مصاف با کره‌جنوبی اضافه کرد: آن چیزی که به نظرم در این مسابقه قابل نقد است، جابجایی زیادی بود که در ترکیب داشتیم. به نظرم ضروری نبود. باید باهوش‌تر عمل می‌کردیم و ما باید می رفتیم که هر طور شده این بازی را نبازیم. البته به نظرم اگر شجاع خلیل‌زاده مصدوم نمی‌شد، ما شانس خوبی در این مسابقه داشتیم. البته اتفاقات دیگری هم افتاد و اگر از سه موقعیتی که داشتیم، حداقل یک توپ را گل می‌کردیم، باخت قابل تحملی می‌‎شد یا انتقادات کمتری مطرح می‌شد.  در هر صورت روز خوبی برای تیم ملی نبود و سرمربی هم با توجه به بازی های قبلی که از او دیده بودیم، روز خوبی را پشت سر نگذاشت.

خطیبی در رابطه با غیبت چند بازیکن کلیدی تیم ملی ایران در این مورد گفت: بالاخره وقتی به بازی ها نگاه می‌‎کنید، متوجه می‌شوید که علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی تاثیر زیادی در نتیجه بازی های قبلی داشتند و وقتی این بازیکنان غایب هستند، تاثیر خودش را نشان می‌دهد. البته من دیدم که نوشته بودند تیم ملی خیلی به بازیکنانش وابسته است که این چیز عجیبی نیست. شما درباره هر بازیکنی صحبت نمی‌کنید؛ شما در مورد علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی صحبت می‌کنید که واقعا بازیکنان ممتاز و جزو بهترین بازیکن هایی هستند که تاکنون در تیم ملی دیده ایم. بنابراین در این زمینه نمی‌توان انتقادی را مورد توجه تیم ملی کرد، چون مهدی طارمی بازیکنی است که خیلی تاثیرگذار و خیلی متفاوت است.
مربی نیم فصل اول تیم فوتبال آلومینیوم در مورد امیر عابدزاده هم صحبت کرد و افزود: امیر درست است که یک گل خورد ولی بلافاصله پس از شروع بازی یک دبل سیو خیلی خوب داشت که نشان می‌داد چقدر ذهن آماده‌ای دارد. من قدرت روحی امیر را تحسین می کنم و مطمئنم از این اشتباه عبور می‌کند و یک گلر خیلی قابل برای فوتبال ایران است. نباید به این راحتی‌ها از او گذشت. شاید هم بعضی گل‌ها را باید بخوری که تمیزتر گلری کنی. تازه به نظرم امیر ریسکی گلری نمی‌کند و به هر حال پیش می‌آید. همینطور که برای افراد دیگر هم پیش آمده بود. ضمن اینکه ما در خط دروازه سه گلری که داریم می توانند کمک بسیار خوبی برای جام جهانی باشند و یکی از بهترین پست‌های تیم ملی است.
رسول خطیبی در پایان به یک نکته اشاره کرد و حرف‌هایش را خاتمه داد: نکته پایانی هم اینکه برای جام جهانی تقریبا ترکیب تیم مشخص است. آقای اسکوچیچ باید تلاش کند هماهنگی بیشتری ایجاد کند. استراتژی مشخصی هم برای بازی ها پس از قرعه‌کشی داشته باشد، تا نتیجه خوبی بگیریم. نتیجه خوب در واقع باید طوری باشد که مردم را قانع کند. چیزی که مردم انتظار دارند این است که ایران با هر تیمی بازی می کند، توانایی رقابت داشته باشد. این چیزی است که از تیم ملی انتظار داریم. در جام جهانی قبلی هم تقریبا اینطور بودیم. بنابراین وقتی به این هدف رسیدیم، باید سعی کنیم حداقل در همین سطح دوباره در جام جهانی ظاهر شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها