جهانبخش: صحبت از حق ورود زنان به استادیوم‌ها در سال ۲۰۲۲ خنده‌دار و دردآور هست

ما همچنان امیدوار بودیم که بانوان عزیزمان در مشهد، بالاخره به استادیوم می آیند و از این بازی به اندازه‌ی آقایان لذت می‌لردند.

جهانبخش: صحبت از حق ورود زنان به استادیوم‌ها در سال ۲۰۲۲ خنده‌دار و دردآور هست

علیرضا جهانبخش بازیکن باتجربه و ستاره تیم ملی فوتبال با گذشت 48 ساعت از دیدار ایران و لبنان به حواشی پیش آمده در جریان این مسابقه واکنش نشان داد.
ملی پوش ایرانی تیم فاینورد هلند در صفحه شخصی خود در حمایت از ورود زنان به ورزشگاه ها نوشت: "بعد از بازی خیلی به داستان ورود زنان سرزمینم به استادیوم فکر کردم. قبل از بازی به ما گفتن که قرار است یک‌سری از بانوان عزیز به استادیوم بیایند؛تقریباً 10 درصد از جمعیت آقایان (که این هم خودش جالب است که چرا بیشتر نه؟!!)."
او ادامه داد: " برای من انجام این اتفاق در شهر مقدس مشهد خیلی حس خوبی داشت و پیش خودم گفتم وقتی این مساله در مشهد اتفاق می افتد، نوید روزهای خوبی را برای آینده و ورود بانوان در بازی‌های خانگی تیم‌ملی هم می دهد. این حس بین همه‌ی بچه‌های تیم‌ملی بود،حتی یک سری داشتیم هماهنگ می کردیم که مادران،خواهران، همسران و خانواده‌های بچه‌ها به مشهد بیایند که هم زیارت کنند و همه از بازی تیم‌ملی لذت ببرند."
کاپیتان تیم ملی ایران مقابل لبنان در ادامه نوشت:" هنوز متوجه نشدم علت چه بود ولی در آخرین لحظه این اتفاق نیفتاد و ما همچنان امیدوار بودیم که بانوان عزیزمان در مشهد، بالاخره به استادیوم می آیند و از این بازی به اندازه‌ی آقایان لذت می برند.وقتی وارد زمین شدیم ورزشگاه پر از جمعیت (ممنونیم از صمیم قلب برای حضور و حمایت از تیم ملی) ولی متاسفانه خبری از بانوان نبود!!!"
جهانبخش در ادامه متن اینستاگرامی خود آورده:"بعد از بازی و با دیدن صحنه‌ها و بی‌احترامی‌های مختلف برای حضور بانوان مشهدی به داخل استادیوم،شیرینی برد تیم‌ملی را به کام همه تلخ کرد. من همیشه گفتم ما در بخش بانوان (امکانات،حمایت،فراهم کردن پیشرفت در حوضه های مختلف)خیلی ضعیف عمل کردیم و برابری وجود نداشته است. از ضعف مدیریتی که بگذریم که دلیل اصلی تمام این اتفاقات هست،در حوزه‌ی ما فوتبال، این بی برنامگی و نبود علم کافی در بخش تصمیم‌گیری بسیار آسیب‌های جدی به تیم‌ملی و باشگاه‌های ما وارد می کند که حذف استقلال و پرسپولیس یکی از اصلی‌ترینِ این مدیریت‌ها بود. خطراتی که می تواند در ادامه‌ی راه برای تیم‌های ملی هم داشته باشد."

کاپیتان تیم ملی همچنین گفت: "به نظرم ورود بانوان به استادیوم ها می تواند به فرهنگ ما در مسیر مناسب کمک کند و این باعث می شود که همگی (مرد و زن) از فوتبال به یک اندازه لذت ببرند."
او جملاتش را اینگونه ادامه داد: "صحبت از «حقِ» ورود زنان به استادیوم‌ها در سال ۱۴۰۱ شمسی و ۲۰۲۲ میلادی بسیار خنده‌دار و دردآور هست و ما از صمیم قلب امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور همه‌ی بانوان عزیزمون در کنار آقایان در استادیوم‌ها باشیم. این «تیم‌ملی همه‌ی مردم ایران» هست و «همه» هم حق دارند برای تشویق، به استادیوم بیایند. نود دقیقه برای نام «ایران» فریاد بکشند و تشویق کنند."
جهانبخش در بخش پایانی نوشته اش آورده است: "در آخر‌ از شما می‌خواهم در سال جام‌جهانی و آماده‌سازی برای این تورنمنت بزرگ برای همه‌ی بچه‌ها و تیم‌ملی دعا کنید که با بازی‌های خوب دلتان رو شاد کنیم".

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها