هیچ وقت دنبال اعتراض نبودم

اسدی: این دربی بازی مرگ و زندگی است

الان تمام هدف بازیکنان این است که تیم برنده شود و این از هر چیزی برای ما مهمتر است.

اسدی: این دربی بازی مرگ و زندگی است

 

امیرحسین اعظمی

پرسپولیس فردا در حالی مقابل استقلال تهران قرار خواهد گرفت که در سال‌های اخیر به پایین قرار گرفتن از رقیب دیرینه‌اش در جدول لیگ عادت نداشته است. تمام پیشکسوتان پرسپولیس هم در مصاحبه‌های چند روز اخیرشان به این موضوع اشاره کرده‌اند که دربی روز پنجشنبه، آخرین فرصتی است که سرخ‌پوشان تهرانی می‌توانند امیدهایشان را برای قهرمانی در لیگ زنده نگه دارند. رضا اسدی هافبک پرسپولیس هم تاکید می‌کند که این یکی از مهمترین بازی‌های پرسپولیس در این فصل است، او می‌گوید:« در این بازی چیزی جز برد ما را راضی نمی‌کند.» 

 

 

از بازی با نفت مسجدسلیمان شروع کنیم که یک روز خاص برای تو بود. فکر می‌کردی در این بازی 2 گل بزنی؟

مهمتر از گلزنی من، برد پرسپولیس بود. به هر حال ما بعد از شکست در آبادان با شرایط سختی مواجه شدیم و قبل از دربی باید نفت مسجدسلیمان را شکست می‌دادیم. بازی سختی هم بود ولی خدا را شکر که در نهایت 3 امتیاز را گرفتیم تا برای بازی با استقلال وضعیت بهتری داشته باشیم. من 2 گل زدم ولی این نتیجه زحمات همه بازیکنان بود چون ما یک تیم هستیم و  همه برای موفقیت پرسپولیس می‌جنگیم.

 

 

در این فصل بارها نیمکت‌نشینی را تجربه کردی. واقعا این موضوع تو را ناراحت نکرد؟

مگر می‌شود فوتبالیست بازی نکند و خوشحال باشد. نیمکت‌نشینی برای هیچ بازیکنی خوشایند نیست ولی من یک بازیکن حرفه‌ای هستم و باید نسبت به این مسائل برخورد حرفه‌ای داشته باشم. هیچ‌وقت در مورد نیمکت‌نشینی دنبال اعتراض نبودم و به تصمیم کادر فنی احترام گذاشتم. بازی در پرسپولیس برای هر بازیکنی سخت است و شما می‌بینید که برخی نفرات چند سال است که در این تیم هستند ولی شاید فرصت زیادی برای بازی پیدا نکنند. وقتی فرصت زیادی برای بازی پیدا نمی‌کنید، اعتراض فایده‌ای ندارد و باید تلاش کنید تا به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید.

 

 

وقتی بازی نمی‌کردی، انگیزه‌ات کمتر نمی‌شد؟

فوتبال برای من بخش مهمی از زندگی است و در زندگی همیشه باید تلاش و مبارزه کرد. آدهای ضعیف فقط در شرایط سخت جا می‌زنند و من هرگز دوست نداشتم ذره‌ای از انگیزه‌ام را از دست بدهم. من سخت تمرین می‌کنم و باید همیشه آماده باشم، در نهایت هم کادر فنی تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند. 

 

 

در مقطعی هم مورد انتقاد قرار می‌گرفتی. ان زمان چه حسی داشتی؟

در فوتبال خیلی از بازیکنان و مربیان در چنین وضعیتی قرار می‌گیرند. شما نمی‌توانید فقط انتظار روزهای خوب را داشته باشید. مهم این است که در روزهای سخت، بی انکیزه نشوید. من هدف‌های بزرگی دارم و می‌دانم در پرسپولیس چه توقعاتی از بازیکنان وجود دارد. بازی کردن در این تیم بزرگ آسان نیست. 

 

 

پرسپولیس در شرایط خاصی قرار گرفته و 6 امتیاز با صدر جدول فاصل دارید. آیا با این شرایط شانسی برای قهرمانی دارید؟

بله، قطعا داریم. 8 بازی باقی مانده است، یعنی 24 امتیاز. این کم نیست و باید مبارزه کنیم تا به هدفمان برسیم. همه بازی‌ها برای ما حکم فینال را دارند، ما می‌دانیم که کار آسانی نداریم ولی انگیزه خوبی بین بازیکنان وجود دارد که بتوانیم قهرمان شویم و هواداران را خوشحال کنیم.

 

 

در مورد بازی فردا صحبت کن. حتما می‌دانی که پرسپولیس راهی جز برد ندارد؟

دربی همیشه و تحت هر شرایطی حساس است. هر دو تیم دوست دارند برنده شوند تا هواداران‌شان را خوشحال کنند. این بازی فضای خاصی دارد و بازیکنان هم می‌خواهند در زمین مسابقه بهترین عملکرد را نشان دهند. طبیعتا با توجه به وضعیتی که در جدول داریم محکوم به برد هستیم، این بازی برای پرسپولیس بازی مرگ و زندگی است. ما بعد از این بازی 7 مسابقه دیگر هم داریم که باید در همه بازی‌ها با تمرکز بالا فقط دنبال جمع کردن امتیاز باشیم.

 

 

چقدر احتمال می‌دهی اولین شکست را به استقلال تحمیل کنید؟

فوتبال که قابل پیش‌‌بینی نیست ولی ما از لحظه‌ای که داور سوت شروع بازی می‌زند، فقط با ذهنیت برد می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم. ما باید این بازی را ببریم.

 

 

در مورد نقاط ضعف و قوت استقلال چه صحبتی داری؟

این موضوعی است که کادر فنی در موردش با ما صحبت خواهد کرد. ما قطعا با شناخت کامل از حریف وارد زمین خواهیم شد. 

 

 

تو در سایپا سابقه گل زدن به استقلال را هم داری، درست است؟

بله، در سایپا که بودم به استقلال گل زدم.

 

 

حتما خیلی دوست داری در دربی هم گل بزنی؟

خب، دربی یک بازی بزرگ است و هر بازیکنی دوست دارد گل بزند ولی از همه مهمتر برد تیم است. وقتی پرسپولیس برنده از زمین بیرون بیاید دیگر فرقی ندارد کدامیک از ما گل زده‌ایم. الان تمام هدف بازیکنان این است که تیم برنده شود و این از هر چیزی برای ما مهمتر است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها