احوالات تیم زمین‌خورده یحیی، در 4 پرده

در یکی از کابوس‌بارترین روزهای چند سال اخیر پرسپولیس، تمیروف ازبک جزو معدود نقاط روشن این تیم به شمار می‌آمد.

احوالات تیم زمین‌خورده یحیی، در 4 پرده

در روزی که همه پرسپولیسی‌ها منتظر کاهش فاصله این تیم با استقلال بودند، اختلاف 2 تیم در صدر جدول 2 برابر شد! استقلال بازی سختش را از گل‌گهر سیرجان برد و پرسپولیس در آبادان شکست غیرمنتظره‌ای برابر صنعت نفت تحمل کرد. بازی شاگردان علیرضا منصوریان فوق‌العاده بود و آنها این نمایش کم‌نقص را در روزی ارائه دادند که طالب ریکانی، بهترین بازیکن خود را هم در اختیار نداشتند. در پرسپولیس اما چه می‌گذرد؟ احوالات این تیم را در 4 پرده مرور می‌کنیم.

حفظ فنایی؛ حرفه‌ای یا رفاقتی؟

 یحیی گل‌محمدی در وضعیت عجیبی گرفتار شده است. رفت و برگشت‌های او بین دروازه‌بان‌های تیمش نتیجه نمی‌دهد. حامد لک خوب نبود، احمد گوهری را خریدند که او هم در مسابقه اول چنگی به دل نزد، بعد نوبت به بازگشت لک درون چارچوب رسید که فاجعه آبادان رقم خورد. فقط یک بازی تا داربی حیثیتی و سرنوشت‌ساز تهران مانده و البته سایر مسابقات هم اهمیت حیاتی دارند. با این اوصاف یحیی سردرگم است و نمی‌داند حساس‌ترین پست زمین را با چه بازیکنی باید پر کند. فراموش نکنیم پیش از این شرایط مشابهی هم برای بوژیدار رادوشوویچ پیش آمده بود و این دروازه‌بان هم با افت مواجه شد. تکرار این اتفاق می‌تواند نشان‌دهنده نقش کادرفنی باشد. این روزها بسیاری از هواداران پرسپولیس از داوود فنایی ایراد می‌گیرند. طبیعتا او باید پاسخگوی افت گلرهای تیم باشد. بالاخره این لک با آن دروازه‌بان خوب لیگ قهرمانان فرق کرده؛ چه‌کسی مقصر این نزول است؟ حتی اگر پای مسایل روحی و روانی هم در میان باشد، باز موضوع تا حد زیادی به کادرفنی مربوط می‌شود. آیا واقعا یحیی از فنایی راضی است؟ حفظ او جنبه حرفه‌ای دارد یا رفاقتی است؟

 

  داستان عجیب رضا اسدی

از همان ابتدای فصل مشخص شد رضا اسدی خرید فوق‌العاده‌ای برای پرسپولیس نبوده و نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند. او هفته‌ها با کیفیت فنی پایین بازی کرد و با انتقادات شدید هواداران مواجه بود. بین 2 نیم‌فصل امکان جدایی این هافبک دفاعی یا معاوضه‌اش با بازیکنی دیگر فراهم بود، اما یحیی گل‌محمدی با این موضوع مخالفت کرد. حالا پرسش اینجاست که او اسدی را برای چه نگه داشته؟ برای اینکه حتی در غیاب میلاد سرلک هم او را روی نیمکت بنشاند و صرفا در چند دقیقه پایانی با آن کیفیت فاجعه‌بار به زمین بفرستد؟ گیریم که جذب اسدی با چشم بسته اتفاق افتاد، فلسفه حفظ او چیست؟

 

  نقطه قوتی که نقطه ضعف شد

در فصول گذشته خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس نقطه قوت این تیم به شمار می‌آمد، اما حالا همین خط به پاشنه آشیل سرخ‌ها تبدیل شده است. پرسپولیس تا هفته بیست‌ویکم 15گل خورده و این برای تیمی که زمانی با 13گل خورده قهرمان می‌شد، یک تراژدی تمام‌عیار به شمار می‌رود. شمار گل‌های خورده سرخپوشان تا این مقطع از فصل، 2برابر استقلال بوده؛ چطور قرار است چنین تیمی قهرمانی‌اش را تکرار کند؟ کادرفنی پرسپولیس برای خط دفاعی بازیکنانی مثل فرشاد فرجی، علی نعمتی، علیرضا ابراهیمی و... را جذب کرد، اما سرانجام کار به جایی کشید که باز هم بار اصلی این خط روی دوش جلال حسینی 41ساله افتاد. آیا واقعا تمهیدات یحیی و کادرش برای ترمیم خط دفاعی پرسپولیس موفقیت‌آمیز بوده است؟

 

  تمیروف؛ تنها نقطه روشن

در یکی از کابوس‌بارترین روزهای چند سال اخیر پرسپولیس، تمیروف ازبک جزو معدود نقاط روشن این تیم به شمار می‌آمد. این مهاجم در نیمه دوم به زمین آمد و عملکرد چشمگیری داشت. او بارها خودش را در موقعیت قرار داد، یکی دو شوت خوب زد و شروع مجدد سریعش که منجر به تک به تک شدن مهدی عبدی با فرزین گروسیان شد، عالی بود. او خیلی زود نشان داد شبیه جونیور و اوساگونا و... نیست و شاید در ادامه فصل به‌کار پرسپولیس بیاید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها