هنگ‌کنگ حریف تدارکاتی خوبی بود

سرمربی پیشین تیم ملی ایران گفت: من به دیدار با هنگ کنگ بیشتر به چشم یک بازی تدارکاتی نگاه کردم؛ آن هم یک بازی تدارکاتی خوب در آغاز یک تورنمنت بزرگ.

هنگ‌کنگ حریف تدارکاتی خوبی بود

جلال طالبی  اظهار داشت با اشاره به برد تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 گفت: ملی پوشان ما مقابل هنگ کنگ کاملا به جریان بازی مسلط بودند و آنها بودند که تعیین می‌کردند در این بازی چه اتفاقی رقم بخورد. ابتکار عمل کاملا دست بازیکنان ایران بود.

وی اضافه کرد: ملی پوشان ما در این بازی که بیشتر شبیه یک بازی تدارکاتی بود، کار چندان مشکلی در پیش نداشتند. این یک شروع خوب با یک تیم متوسط رو به پایین در آسیا بود در آغاز یک ماراتن سنگین و تورنمنتی حساس برای راهیابی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان.

سرمربی پیشین تیم ملی ایران بیان داشت: بازیکنان ما در این بازی آزادی عمل خوبی داشتند. در پست برخی بازیکنان تغییراتی ایجاد شده بود که این تغییرات پاسخ داد. مثلا سردار آزمون قدری از نوک حمله به عقب متمایل شده بود و در این پست عملکرد خیلی خوبی داشت. او در این بازی نقش یک مهاجم پست ۱۰ را به خوبی ایفا کرد.

طالبی خاطرنشان ساخت: البته همین بازی نشان داد تیم ملی در عمق دفاع مشکلاتی دارد. تیمی که برنامه‌های تهاجمی زیادی دارد باید در دفاع هماهنگ‌تر و منسجم تر باشد و بازیکنانش با سرعت بیشتری به دفاع بازگردند. در همین بازی هنگ کنگی‌ها دو سه بار در ضد حملات به دروازه ما رسیدند که بی تجربگی آنها مانع از رسیدن شان به گل شد. اگر مقابل تیم‌های باتجربه‌تر و بزرگتر چنین موقعیتهایی بدهیم تاوان آن را هم خواهیم دید.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه افزود: ویلموتس از این بازی به خوبی به جای یک بازی تدارکاتی استفاده کرد و امتیازات کامل بازی را هم گرفت تا شروع خوبی در مسیر طولانی و سخت راهیابی به جام جهانی داشته باشد. این بازی و این پیروزی می‌تواند باعث شود تا در بازیهای بعدی ملی پوشان ما با روحیه و اعتماد به نفس بیشتری به میدان بروند.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها