بهتر است در کار اسکوچیچ دخالت نکنیم

نامجومطلق: برای استقلال برد مهمتر از بازی چشم‌نواز است

هر مربی‌ای آرزوی داشتن چنین ستاره‌هایی را دارد. هیچ وقت تیم ما اینقدر لژیونر نداشته.

نامجومطلق: برای استقلال برد مهمتر از بازی چشم‌نواز است

امیرحسین اعظمی

استقلال بعد از اتمام بازی‌های ملی، در یک بازی عقب‌افتاده موفق به شکست هوادار شد تا صدرنشینی‌اش را تثبیت کند. نتایج خوب استقلال در لیگ امسال و همچنین عملکرد موفقیت‌آمیز تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی، بهانه‌ای شد تا دقایقی با مجید نامجومطلق ستاره سابق تیم ملی و استقلال صحبت کنیم. گفت‌وگوی همشهری ورزشی با مجید نامجومطلق را می‌خوانید.

رکورد استقلال بی‌نظیر است
شکست نخوردن در 16بازی یک رکورد بی‌نظیر است. استقلال امسال هدفمند و با برنامه بازی می‌کند ولی مهم این است که روند فعلی ادامه داشته باشد. در نیم‌فصل دوم همه تیم‌ها خودشان را تقویت می‌کنند و قطعا نتیجه گرفتن سخت‌تر می‌شود. شاید استقلال چشم‌نواز بازی نکند ولی انسجام تیمی خوبی دارد و با برنامه فوتبال بازی می‌کند. برای استقلال برد مهم‌تر از بازی چشم‌نواز است و آنها به‌خوبی می‌دانند که بعد از چند سال، قهرمانی در لیگ چقدر اهمیت دارد. استقلال امسال تفکر قهرمانی دارد و شما می‌بینید که از لحاظ آمار در همه زمینه‌ها بهترین است. آنها به‌خوبی می‌دانند که نتیجه از هر چیزی مهم‌تر است.

تأثیر گابریل پین
پین از کشوری به ایران آمده که فوتبالش، تاریخی پرافتخار دارد. فوتبال ایتالیا از دهه‌های گذشته همیشه صاحب سبک بوده و دفاع تیم ملی این کشور و باشگاه‌هایش زبانزد بوده است. نمی‌توان تأثیر حضور پین در استقلال را نادیده گرفت.

آجورلو حاشیه‌ها را جمع کرد
استقلال در سال‌های گذشته همیشه با تنش‌های مدیریتی همراه بود و بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه بارها با یکدیگر اختلاف پیدا کردند. مصطفی آجورلو با حضور در استقلال به‌خوبی از تجربیات مدیریتی‌اش استفاده کرد و حاشیه‌ها را از بین برد. قطعا تیم بزرگی مثل استقلال همین الان هم مشکل دارد ولی مهم این است که این مشکلات مدیریت می‌شود.

از آمدن حردانی خوشحالم
صالح حردانی بازیکنی است که فرهاد مجیدی از 2 سال پیش روی او نظر داشت. حتما صالح این ارزش را داشته که استقلال 2بازیکن خودش را به فولاد بدهد. خوشحالم که استقلال چنین بازیکنی را گرفته و امیدوارم در این تیم موفق باشد.

ماجرای مجیدی و اسکوچیچ
صحبت‌های مجیدی در مورد اسکوچیچ یک موضوع شخصی است و من نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم. من دوست دارم به‌شکل کلی صحبت کنم چون خودم مربیگری کردم و خیلی چیزها را درک می‌کنم. وقتی ما در تمرینات نیستیم و اطلاعی از شرایط فنی و تمرینات یک تیم نداریم، نمی‌توانیم قضاوت درست و دقیقی داشته باشیم. اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است و این حق را دارد که خودش در مورد مسائل فنی، انتخاب بازیکن و... تصمیم بگیرد و البته خودش هم باید پاسخگوی تصمیماتش باشد، پس بهتر است در کارش دخالت نکنیم.

نمی‌توان اسکوچیچ را برکنار کرد
آمار همه‌‌چیز را در مورد عملکرد یک مربی نشان می‌دهد. اسکوچیچ نتایج بسیار خوبی گرفت، این درست است که با حریفان پرقدرت بازی نکردیم و هنوز نقاط ضعف تیم ملی نمایان نشده ولی نمی‌توان ارزش کار دراگان را پایین آورد. او نتایج بسیار خوبی گرفته و نمی‌توان این مربی را برای جام جهانی برکنار کرد. البته در آن بازی‌ها کار سختی داریم و باید خوب برنامه‌ریزی کنیم تا نتیجه بگیریم.

طارمی فوق‌العاده است
هر مربی‌ای آرزوی داشتن چنین ستاره‌هایی را دارد. هیچ وقت تیم ما اینقدر لژیونر نداشته و جالب اینجاست که همه آنها در تیم‌هایشان فیکس بازی می‌کنند و نفرات تأثیرگذاری هستند. مهدی طارمی را نگاه کنید، او بالاتر از استانداردهای فوتبال آسیاست که می‌تواند در لیگ‌های معتبر اروپایی بازی کند. خوشبختانه تیم ملی بازیکنان فوق‌العاده‌ای
دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها