الهامی: شانس قهرمانی استقلال و پرسپولیس را برابر می‌دانم

ما در جدول بازی‌ها سخت‌ترین قرعه را داشتیم چون با پرسپولیس، گل‌گهر، استقلال، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان که جزو تیم‌های پرقدرت لیگ هستند در زمین آنها به میدان رفتیم.

الهامی: شانس قهرمانی استقلال و پرسپولیس را برابر می‌دانم

نساجی قائمشهر فصل گذشته در مقطعی از بازی‌های لیگ برتر، جدی‌ترین گزینه سقوط بود ولی آمدن ساکت الهامی شرایط این تیم را تغییر داد و الهامی در نهایت در یک ماموریت سخت نساجی را در لیگ برتر حفظ کرد.

این تیم امسال با گذشت 16هفته از لیگ برتر 21امتیاز گرفته و در رده نهم جدول قرار دارد. این در حالی است که شاگردان ساکت الهامی در این فصل با چالش عدم میزبانی در بازی‌های خانگی روبه‌رو بودند که این موضوع از لحاظ امتیازگیری به نساجی ضربه زد. با این حال نساجی با الهامی در میانه جدول قرار گرفته و آنها امیدوارند در نیم‌‌فصل دوم نتایج بهتری بگیرند. سرمربی نساجی در مورد شرایط تیمش و مسائل مختلف دیگر به سوالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  در نیم‌فصل اول سختی‌های زیادی را تحمل کردید. آیا از شرایط تیم راضی هستید؟
ما در جدول بازی‌ها سخت‌ترین قرعه را داشتیم چون با پرسپولیس، گل‌گهر، استقلال، سپاهان، فولاد و مس رفسنجان که جزو تیم‌های پرقدرت لیگ هستند در زمین آنها به میدان رفتیم. این شرایط برای تیمی مثل نساجی واقعا سخت بود و البته این را هم اضافه کنید که امسال با مشکل میزبانی مواجه بودیم. اگر اشتباه نکنم فقط در 3بازی در ساری میزبان بودیم که شرایط زمین چمن واقعا اذیت‌مان کرد و ما هم تیمی هستیم که می‌خواهیم روی زمین فوتبال بازی کنیم.

  در یک مقطع هم که خودتان روی نیمکت غایب بودید و این موضوع هم به ضرر نساجی تمام شد.
اتفاقا می‌خواستم به همین موضوع اشاره کنم. من در بازی با گل‌گهر آن اشتباه بزرگ را انجام دادم و 4جلسه محروم شدم. آن اشتباه باعث شد ضرر کنیم چون من در 4بازی روی نیمکت نبودم که 2بازی را باختیم و فقط 2امتیاز گرفتیم. به هرحال بودن سرمربی در کنار زمین می‌تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

  آیا این اتفاق برای شما تجربه می‌شود که مثل سال‌های گذشته اینقدر کنار زمین عصبانی نشوید؟
بله، قطعا آن اشتباه برای من یک تجربه بزرگ بود. آن اشتباه واقعا نابخشودنی بود ولی خوشبختانه بعد از بازگشت به نیمکت و با تلاش دسته‌جمعی توانستیم در 11بازی در لیگ‌برتر و جام‌حذفی شکست‌ناپذیر باشیم. خدا را شکر که روند خوبی داشتیم و خوب هم امتیاز گرفتیم و با تیم چهارم جدول 5امتیاز فاصله داریم.

  فکر می‌کنید در ادامه راه نتایج بهتری بگیرید؟
در دور برگشت کار سخت‌تر می‌شود و ما باید ببینیم شرایط میزبانی چگونه است. در اصفهان که نمی‌توانیم بازی کنیم چون آنها ذوب‌آهن و سپاهان را در لیگ دارند و برگزاری 2 بازی در یک هفته سختی‌ها و چالش‌های خودش را دارد. شرایط برای برگزاری بازی‌های ما در مشهد مناسب‌تر است. اگر بازی‌ها بدون تماشاگر باشد که بحثی وجود ندارد ولی اگر بازی‌ها با حضور هواداران باشد قضیه فرق می‌کند. ما با تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد در زمین خودمان بازی می‌کنیم و این تیم‌ها جایگاه رفیعی در فوتبال ایران دارند. طبیعتا اگر بازی‌ها با تماشاگر باشد باید شورای تامین مشهد هم موافقت‌های لازم را انجام دهد. از طرفی بحث حضور هواداران نساجی در ورزشگاه هم وجود دارد و همه می‌دانند این یک چالش بزرگ است که آنها بخواهند از قائمشهر به مشهد بیایند. ما امسال واقعا اذیت شدیم، اگر در قائمشهر میزبانی می‌کردیم قطعا قضیه فرق می‌کرد و قطعا نتایج بهتری می‌گرفتیم. هر چند که با این مشکلات هم بد کار نکردیم.

  چرا در لیگ ایران برخی مربیان دنبال فوتبال تدافعی هستند و اولویت اول آنها نباختن است؟
یکی از دلایلش امنیت شغلی است که در فوتبال ایران این امنیت خیلی کم است. بحث بعدی نزدیک بودن تیم‌هاست و هیچ تیمی مدام نمی‌تواند حمله کند. شما سپاهان را ببینید، آنها عالی فوتبال بازی می‌کنند و یک تیم تهاجمی هستند ولی در لیگ برتر و جام حذفی 6بار شکست خوردند. این را هم باید گفت که در ایران فلسفه ما رشد فوتبال نیست و فقط به امید فردا کار می‌کنیم که شرایط بهتر شود ولی چیزی تغییر نمی‌کند. ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین چیزی که در فوتبال می‌توان در موردش صحبت کرد، زمین تمرین و استادیوم است. چرا استان فارس که یک استان مهم است یک زمین چمن خوب ندارد؟ واقعا فجرسپاسی با این وضعیت شاهکار کرده است. ما در فوتبال خودمان زمین درست و حسابی نداریم ولی دنبال پیشرفت هستیم که نمی‌شود.

  برای نیم‌فصل دوم لیست خروجی دارید؟
امیرحسین باقرپور و علی آل‌کثیر با درخواست خودشان جدا خواهند شد و در این زمینه و نحوه جدایی‌شان با باشگاه صحبت می‌کنند. من از تمامی نفرات رضایت دارم ولی با جدایی این دو بازیکن احتمالا دو یا سه بازیکن بگیریم.

  امسال از نظر شما شانس اول قهرمانی کدام تیم است؟
من شانس استقلال و پرسپولیس را برای قهرمانی برابر می‌دانم و آنها مدعیان اصلی هستند. کار سپاهان کمی سخت شده ولی آنها با مدیریت فردی مثل محمدرضا ساکت و محرم نویدکیا می‌توانند به روزهای اوج برگردند. نویدکیا در دوران بازیگری‌اش یک لیدر بود و بارها تجربه خارج شدن از شرایط سخت را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها