بازتاب قهرمانی والیبالیست‌‌های جهان در روزنامه ایتالیایی

روزنامه مشهور ایتالیایی، ضمن اشاره به قهرمانی جوانان ایران در مسابقات والیبال زیر ۲۱ سال جهان از توقف ایتالیا روی سکوی دوم نوشت.

بازتاب قهرمانی والیبالیست‌‌های جهان در روزنامه ایتالیایی

روزنامه مشهور ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت، ضمن اشاره به قهرمانی تیم جوانان ایران در مسابقات والیبال زیر 21 سال جهان از توقف ایتالیا روی سکوی دوم نوشت.

در ادامه این گزارش آمده است: تیم ایتالیا برای چهارمین بار تاریخ پس از کسب مدال نقره سال‌های 1985، 1991 و 1993 باز هم در بازی فینال مسابقات جوانان زیر 21 سال جهان شکست خورد و به مقام دومی بسنده کرد. جوانان ایتالیایی در فینال مسابقات که در بحرین برگزار شد باز هم نتوانستند طلسم شکست مقابل حریف را بشکنند و باز هم نایب قهرمان شدند.

تیم جوانان ایتالیا در فینال سال 1985 مغلوب شوروی شد، در سال 1991 از بلغارستان شکست خورد و مدال طلای سال 1993 را به برزیل واگذار کرد. در نهایت مدال طلای مسابقات سال 2019 نیز پس از یک نبرد 5 سته به ایران رسید تا حضور ایتالیا در فینال مسابقات جوانان جهان پس از 26 سال همچنان به مدال طلا منجر نشود.

ایتالیا در ست نخست، شروع خوبی داشت و با امتیازات «لاویا» که یکی از بازیکنان تیم بزرگسالان ایتالیا هم خواهد بود از حریف پیش افتاد. در ست دوم اما تیم ایران با درخشش مرتضی شریفی که فصل گذشته را در ورونا گذرانده بود با نتیجه 25 بر 17  به پیروزی رسید. نتیجه ست سوم نیز به سود ایران تمام شد اما ایتالیا در ست چهارم به بازی برگشت و برنده شد تا تعیین تیم قهرمان به ست پنجم کشیده شود. بازی در ست پنجم تا امتیاز 11 پا به پا پیش رفت ولی در نهایت تیم جوانان ایران به پیروزی رسید و به عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها